Ce au românii împotriva tunelelor? Ori nu avem oameni capabili pentru asemenea lucrări ori furtul e mai mare prin găsirea altor soluții. Eu aleg varianta a 2-a.
Se știa foarte bine din punct de vedere geologic că acel deal este instabil, și totuși, au ales varianta cea mai proastă. Mai bine taie dealurile si munții decât să facă tuneluri.
Daca mergi prin nordul Italiei, prin Austria, prin Elvetia, prin Franta, la mama naibii in vârful muntelui ei au reușit să facă autostrăzi, cu tuneluri, cu viaducte, cu intersecții suspendate etc. etc., iar noi ne bâlbâim să facem autostrăzi la câmpie și avem mari probleme când dăm de-un deal. Ferească sfântul ce va ieși cu autostrada de pe Valea Oltului...dacă se mai face vreodată.
@Automarket - sigur ati vrut sa spuneti Australia? "Deși pare destul de drastică, legea ar urma să reducă numărul deceselor pe șoselele din Australia." - in tot articolul se vorbeste despre SUA.
@vianu - mai prins :)) sunt un petrolhead incurabil... nici dieselurile nu imi plac si am o multime de motive
Consider ca si tehnologie de viitor masinile cu hidrogen. Eu am facut acum cativa ani un experiment pe fosta mea masina, un Hyundai 1.5 pe benzina si i-am instalat un dispozitiv care genera hidrogen dintr-o sticla de 0,5 litri plina cu apa amestecata cu soda caustica. M-a ajutat un inginer electrician foarte priceput si iti spun ca functioneaza. Masina mea a mers cu hidrogen. Din motive de siguranta nu am facut probe pe drum...hidrogenul nu este ceva cu care sa te joci. Tehnologia este foarte simpla, daca e sa o luam asa, dar implementarea ei la scara globala ar afecta (prea) multe economii.
Total de acord cu vianu. Fara bonusurile exagerat de mari, dupa parerea mea, aceasta masina nu s-ar vinde cu asa mare succes. De fapt, povara acestor bonusuri incepe sa isi faca simtita prezenta in deficitele guvernelor, care deficite tot populatia le plateste. Iar extrapoland, deoarece Tesla este o masina scumpa, majoritatea clientilor sunt persoane cu venituri ridicare, de la zona superioara a clasei de mijloc in sus, astfel ca aceste granturi guvernamentale nu sunt pentru tot "boborul" ci doar pentru o categorie a acestuia. Dar chiar daca aceste ajutoare sunt pentru o anumita categorie de clienti, aceste beneficii financiare sunt platite din toata cutia milei, adica din toate taxele si impozitele adunate atat de la saraci cat si de la bogati. Este o intreaga discutie (cu argumente pro si contra) legata de aceste facilitati fiscale si ce rol il joaca ele intr-o economie care se doreste competitiva, de piata. Un articol de pe un alt site de specialitate prezinta mai pe larg situatia din Norvegia legata de masinile electrice, iar un aspect prezentat acolo este ca autoritatile locale incep sa aiba probleme in crearea bugetului, deoarece posesorii de masini electrice primesc atat de multe facilitati (taxe, impozite, parcari gratuite) incat devine o problema de unde vor face rost de alte resurse financiare.
Se zvoneste ca aceasta relaxare fiscala va disparea incet incepand cu 2017. Atunci vom vedea care va fi situatia reala a vanzarilor Tesla, deoarece acum acestea sunt sustinute artificial din banii tuturor! Si atunci chiar va fi greu pentru Tesla sa supravietuiasca, deoarece profiturile se lasa inca mult asteptate.
Ultimele comentarii
371 in total