Sunt curios cum va fi comentat contractul cu noul circuit din Arabia Saudita. Anul acesta, cu circuitele surpriza, de fiecare data cand au fost anuntate Mugelo, Istanbul, Nürburgring, Imola etc., media F1.com publica imediat un filmulet pe YT. De data asta, desi anuntul oficial despre semnarea contractului cu Arabia Saudita a fost facut saptamana trecuta, niciun fel de promo video nu a fost publicat. Si asta pentru ca pe forumurile F1 nu este deloc agreata idea unei curse in Arabia Saudita.
Sunt curios cum vor raspunde Hamilton si ceilalti oficiali implicati in campania "We race as one", avand in vedere ca merg intr-una din cele mai discriminatoare tari din lume. Dar banii nu pot fi discriminati, asa ca sa continuam mai departe cu ipocrizia.
Pacat ca anul viitor nu vom avea nici macar unul din circuitele superbe de anul asta: Mugelo, Portimao, Nürburgring... Si din nou, Germania nu va avea cursa, asa cum fusese programat initial pentru acest an. Bine ca avem China, Arabia Saudita, Rusia, Bahrain, Abu Dhabi, Azerbaijan...
Sad day for motorsport...
Vad aici niste comentarii de parca s-au uitat unii la ceva meci de crichet si apoi au venit sa isi dea cu parerea si despre curse auto.
Mercedes nu i-a stricat nicio strategie lui Bottas. Verstappen si Red Bull au facut un undercut cu o intrare la boxe destul de rapida. Deoarece Bottas era pe primul loc, cei de la MB au reactionat imediat si l-au adus si pe Bottas, iar miscarea s-a dovedit inspirata, deoarece Bottas a revenit in fata lui Max.
Se intreaba multi de ce Hamilton nu i-a depasit pe Max si Valteri pe circuit. Motivul este simplu: nu se poate depasi la Imola. Fiind un circuit ingust, nu sunt prea multe optiuni. Nici chiar DRS-ul nu ajuta prea mult, deoarece lungimea sectiunii DRS este mai scurta decat pe alte circuite.
O alta problema este faptul ca in aceasta era a Formulei 1, masinile genereaza un aer murdar (dirty air) care nu permite pilotilor sa stea la mai putin de 1 secunda pentru perioade prea mari de timp, deoarece anvelopele sufera enorm de mult si se supraincalzesc. Daca ati urmarit cu atentie cursa, majoritatea dinstantelor dintre piloti erau undeva intre 2-3 secunde.
Mai apoi, ca sa avem toate informatiile necesare, Bottas a trecut in turul 2, in virajul 7, peste niste resturi ramase in urma acrosajului dintre Vettel si Magnusen. Aceste resturi i-au afectat podeaua si unele badgeboarduri care afecteaza fluxul de aer in jurul sidepod-urilor. De asta in momentul in care Hamilton a avut pista libera dupa ce Valteri si Max au intrat la boxe, a reusit niste timpi foarte buni si l-ar fi adus pana la urma in fata celor doi chiar si fara Safety Car.
Ma bucur ca Tsunoda a fost confirmat la AlphaTauri. L-am urmarit sezonul asta in Formula 2 si are potential urias. La capitolul gestionarii anvelopelor cred ca mai are de lucrat, in schimb are acel race craft necesar unui pilot bun. A facut depasiri frumoase anul asta si chiar cred ca merita o sansa.
In ceea ce priveste coechipierul lui Verstappen, hmm, va fi dificil indiferent care va fi numele acestuia. Verstappen este un pilot extraordinar, are stofa de campion, astfel ca orice potential coechipier va trebui sa accepte ca va fi pilotul secund al echipei. Totusi, Checco sau Hulk sunt optiuni foarte bune, amandoi avand multa experienta si inca dorinta de a demonstra ceva in F1. Oricum, sper ca amandoi sa ramana in marele circ, poate la Haas sau Alfa Romeo.
E fain ce citesc aici. Cu unii sunt de acord, cu altii nu. Vad insa multa "cerneala" pe subiectul Hamilton vs. Schumi vs. Alonso. Cred ca este gresit sa punem astfel problema, fiind piloti din generatii diferite. Hamilton l-a batut pe Alonso in 2007, Alonso l-a batut pe Schumi in 2005 si 2006, Schumi a luat bataie de la Rosberg in era Mercedes, Rosberg l-a invins pe Hamilton in 2016. Vedeti ce simplu ar fi asa, dar nu e. Fiecare pilot a avut sansa sa, si perioada de varf a carierei. La Schumacher si Hamilton au fost doua astfel de perioade, ceea ce indica totusi o anumita caracteristica (Benetton si Ferrari vs McLaren si Mercedes). Alonso desi a incercat, nu a mai reusit succesul de la Renault, indiferent daca a fost vorba de McLaren, Ferrari, din nou Renault, din nou McLaren.
Eu raman un fan Hamilton, desi nu imi place modul in care se manifesta atunci cand nu este pe locul 1. Este clar ca are dorinta aia nebuna de a fi mereu primul, dar cateodata trebuie sa accepte ca nu se poate. La capitolul asta, vorba lui Albon din Austria "he's such a sore looser". O diferenta enorma pe care a avut-o Hamilton in comparatie cu coechipierii sai a fost constanta si sclipirea de care a dat dovada atunci cand a fost nevoie, fie in momente cruciale din curse, fie conditii de vreme grea, gestionarea pneurilor etc. In actuala generatie un singur pilot vad sa aiba aceleasi caracteristici: Max. Acesta s-a maturizat enorm fata de acum 2-3 ani si sunt sigur ca la un moment dat va fi un campion mondial. Mi-ar place sa cred ca si Russel e undeva acolo, dar din pacate are o masina oribila iar pe deasupra mai are si ghinioane.
Ultimele comentarii
371 in total