Raman la parerea ca hidrogenul este solutia pe termen lung. Se discuta deja tot mai intens cum si de unde va fi furnizata energie pentru atatea masini? Si cum vor fi statiile de incarcare? Ganditi-va la parcarile din zonele cu multe blocuri...sute si mii de masini parcate intr-o arie restransa. Cam ce fel de infrastructura ar fi nevoie pentru a incarca simultan sute sau mii de masini intr-un singur cartier? Sunt atatea minusuri pentru a continua cursa asta de electrificare incat nu stiu daca se justifica. Si mai este un aspect extrem de important: sunt curios cat timp vor mai putea producatorii auto sa vanda electricele atata timp cat ele inca nu genereaza profit (https://www.mckinsey.com/industries/automotive-and-assembly/our-insights/making-electric-vehicles-profitable#). Tesla de exemplu de-abia in Q4 2020 a trecut pe profit, dar nu fiindca au vandut multe masini, ci pentru ca au vandut credite de emisii altor producatori auto care trebuiau sa isi faca "tinta" de emisii. Iar cand auzi de investitii de 80 mld € din fonduri publice, ca sa se creeze infrastructura pentru o industrie care inca nu genereaza profit, hmmm...imi cam da cu virgula...
Exemple precum cei care merg pe contrasens si folosesc banda de viteza, arata ca pe oamenii astia pur si simplu nu ii duce mintea. Ei nici macar nu constientizeaza pericolul imens la care se expun pe ei insisi dar si pe ceilalti participanti la trafic. Daca si-ar folosi creierul, ar putea gandi ca atunci cand din greseala se ajunge pe contrasens, solutia este sa folosesti banda de urgenta, nu cea de viteza!
Un alt aspect ale unor asemenea evenimente demonstreaza cat de usor se pot lua permisele de conducere si cum fabrici de permise precum cele din Pitesti si Suceava au facut ca astfel de soferi sa fie constant un pericol public (cunosc si eu pe cineva, si chiar daca nu am dovezi, sunt 100% sigur ca asa si-a luat permisul).
Cum spunea cineva, se mai intampla sa gresesti sa ajungi pe contrasens, unele noduri rutiere pot fi chiar complicate, iar daca marcajele nu sunt bine facute se poate gresi. Dar cand un tembel intra gresit pe autostrada iar apoi goneste pe banda de viteza in sensul opus, acolo trebuie aplicate amenzi maxime si anularea permisului! Nu scrie nicaieri ca toti oamenii trebuie sa aibe permis de conducere. Unii mai bine circula cu mijloacele de transport in comun, e mai sigur pt toata lumea.
@@dan_grc - la Mercedes s-au facut resoftari si cel putin mie mi-au spus ca vor face resoftarea, dar ce-i drept consumul mi-a crescut vizibil (cca 20% mai mult). Totusi, nu am simtit nicio schimbare in puterea motorului. Acum sunt in proces sa ma indrept impotriva lor...ceea ce au facut este josnic, si chiar daca sunt fan al marcii, asta nu inseamna ca sunt fraierul lor.
@MarDark - nu ma refer strict la costuri. Este clar ca nu asta este problema.
Dar daca ramai fara masina pentru 2 saptamani sau chiar o luna pt ca ceva nu mai fuctioneaza, nu cred ca ti-e tot una...cu atat mai mult cu cat ai multi bani dar si afaceri si trebuie sa te deplasezi des. Si sunt multe astfel de situatii. Iar cand cumperi o masina in leasing si platesti rate de mii de euro lunar, chiar daca iti permiti sigur nu ti-e indiferent. Se stie ca cei cu bani multi sunt si cei mai pretentiosi :)
Trebuie spus ca arata exceptional de interesant, zici ca este ceva dintr-un film SF.
Dar mi-e teama ca ramane o mare intrebare legata de intretinerea unor astfel de echipamente. Daca apare o simpla defectiune intr-un astfel de echipament, sunt curios ce costuri si conditii vor avea repararea / inlocuirea acestuia. Va putea orice reprezentanta sa efectueze operatiuni asupra unor asemenea echipamente, sau trebuie pusa masina pe trailer si dusa te miri pe unde, la niste centre regionale?
Poate este defect profesional, dar vad multe scenarii care vor da dureri mari de cap atat proprietarilor cat si producatorilor.
Ultimele comentarii
371 in total