O necunoscuta foarte mare a acestui camion este greutatea acestuia, stiut fiind faptul ca masinile electrice sunt mult mai grele decat cele conventionale. Neoficial, cel putin pe Wikipedia, se vehiculeaza o "greutate la gol" de 11,8 tone, ceea ce face acest camion cu aproape 4 tone mai greu decat modelele conventionale. Iar pentru transportatori este un detaliu extrem de important, avand in vedere restrictiile de tonaj pe drumurile publice din toata lumea. Asta se poate traduce prin incarcaturi mai mici pentru Tesla Semi.
Un alt semn mare de intrebare este durata de incarcare completa a bateriilor. Una este un Model S, alta este un camion.
Ramane de vazut.
In ceea ce priveste condusul complet autonom, probabil prin California se va permite acest lucru, dar in restul lumii foarte mici sanse sa se intampla asta prea curand. Si legislatia rutiera va trebui actualizata. Cine va fi responsabil pentru eventuale incidente? Proprietarul, producatorul, nimeni?
Ca sa citez un classic in viata, "Speed has never killed everyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you." - JK.
Normal ca odata cu cresterea vitezei, efectele in cazul unui accident vor creste si acestea - nu prea inteleg de ce era nevoie de un astfel de studiu, cu o concluzie stiuta de toata lumea. Luati accidentul Printesei Diana, care desi s-a aflat intr-o "Balena" (denumirea populara a Mercedes-ului S Class W140 pentru cine are nedumeriri), nu a supravietuit deoarece impactul a fost la viteza foarte mare.
Nu cred ca acest studiu se doreste neaparat o propaganda pentru electrice, dar mai degraba "munitie" pentru politicieni de a mai adauga la restrictiile impotriva mobilitatii.
Si totusi nu inteleg ce vor pana la urma? Sa ne intoarcem inapoi la carute si trasuri? Ma rog, in Romania inca mai sunt la moda in unele parti. Dar atunci ce ne facem cu transportul rutier de marfa? Pe toate drumurile nationale si autostrazi, TIR-urile au viteza maxima limitata la 90 km/h (cel putin in EU). Sa ne explice atunci arhanghelii franarii, cam cum va fi cand viteza maxima pt TIR-uri se va reduce de ex. la 70 km/h. Cam in cat timp se vor mai face aprovizionarile de marfa, distributia etc? Cam in cat timp le va ajunge comanda de la Amazon sau de pe Ebay? In loc sa evoluam, ajungem de dragul fricii sa anulam toate progresele. Este o abordare extrem de gresita, pentru ca frica nu ajuta in niciun fel. Cred ca asta se vrea cu acest studiu, promovarea fricii: "uitati oameni buni ce se poate intampla daca...". Cu astfel de gandire, nici nu inteleg de ce mai iesim din casa? Ba mai rau, de ce ne mai dam jos din pat, stiut fiind faptul ca majoritatea accidentelor se petrec in mediul nostru de comfort, adica in casa.
@inexorabil - total de acord.
Nici separarea completa a diviziei de camioane nu o vad cu ochi buni, deoarece multe dintre inovatiile din divizia PKW puteau fi adoptate rapid de divizia LKW, si invers. Eu sper ca actionarii sa nu voteze pentru aceasta strategie...eronata din punct meu de vedere.
@Edikkk - bine ca impactul extractiei metalelor si procesarea acestora pentru producerea bateriilor este foarte ecologic.
Si sa mai adaug un alt aspect, deocamdata neluat prea mult in considerare. Care vor fi costurile de schimbare a bateriilor cand acestea se vor degrada si nu vor mai furniza energia necesara (ex. autonomia scade de la 400 km la 100 km)? Exemplul telefoanelor este cel mai simplu: daca bateria se duce, mai bine iti cumperi alt telefon, deoarece costurile de schimbare a unei baterii sunt prea mari. Oare la masinile electrice cum se va proceda?
Ultimele comentarii
371 in total