Oameni cu mintea acasa sindicalistii francezi ,isi apara locurile de munca si prestigiul. Ar fi fost normal sa vedem o reactie din partea celor de la Dacia, nu numai a celor din Franta . Nu are nimeni nimic impotriva productiei in China, dar ce-i produs acolo sa fie pentru piata din China, ca-i destula, ce e pentru Europa sa fie produs aici ,ca-i inca destula forta de munca disponibila si ieftina pentru industria auto si mii si mii de firme care au nevoie de noi proiecte in automotive. O sa invete in curand asta si vecinii din Germania care deocamdata inca plutesc imbatati de atata succes.
Nimic spectaculos, ca intotdeauna compactele si subcompactele de volum sunt preferatele europenilor . Si e logic, sunt adaptate nevoilor si strazilor europene. Nu inteleg de ce atata agitatie p-aici. Sa zicem "merci" si sa scuipam si-n san ca Duster si Sandero si-au gasit se pare locul lor stabil in preferintele europenilor. Sa vina odata si cu noile modele.
@Alex.S : asta-i buna, deci chiar lucrezi la BMW ,habar nu am avut ! Ar fi deci culmea sa nu fii de acord cu politica grupului . Permite-mi totusi sa nu fiu de acord cu politica BMW si mai mult sa fiu in continuare convins ca au cedat constrangerilor ("picior pe grumaz" e o figura de stil ) de orice natura. Politica productiei care "urmeaza piata" are trebuie sa aiba niste limite ,ca altfel totul s-ar produce in China, fiind evident cea mai mare piata pentru multe industrii. NU o sa cumpar niciodata un BMW (sau un brand similar )produs in China si nici nu o sa incurajez asa ceva si o sa-mi spun parerea de cate ori o sa fie nevoie fara sa fac insa o vendeta din asta. Poate (nu se stie niciodata) o sa avem ocazia sa mai vorbim pe acest subiect peste vreo 10 ani.
@vali :pai spui exact ce am spus eu mai sus, ca a crescut puterea de cumparare , nu ca s-a ieftinit ceva . Daca tu crezi ca e ok sa fie un produs din ce in ce mai scump odata ce creste puterea de cumparare , este treaba ta , parerile sunt impartite aici ,dar este o capcana din orice punct de vedere (mai ales macrofinanciar) si pe asta se bazeaza de fapt toata strategia producatorilor in general. Nu intru in detalii. Dar, atunci scrieti p-aici corect : NE ASTEPTAM SA CREASCA PUTEREA DE CUMPARARE IN CURAND SI NU CA SE IEFTINESC ELECTRICELE !
@Alex.S : esti naiv , nu vorbeste nimeni de conspiratii ,nu mai este nevoie de conspiratii si teorii , este un fapt modul in care China trateaza acum cu marile puteri si cu marile corporatii. Dupa ani la rand in care i-au ademenit acum i-au facut dependenti de piata din China si acum au inceput "pe fata" sa le puna conditii de 'exclusivitate" . Si vorbesc de orice domeniu ,nu numai cel auto. Eu am experimentat pe pielea mea, in domeniul in care lucrez, vad cum se joaca chinezii cu ditai' industria europeana, si nu prin altceva decat prin legi . Adica i-ai suparat cu ceva , pac...iti trinteste guvernul chinez o lege prin care intezice importurile de o anumita materie prima din Europa .Chinezii stiu foarte bine ce reprezinta piata lor pentru orice industrie in momentul asta. Eu as interzice oricarui producator sa aiba o expunere mai mare de 10% pe piata din China, dar ma rog ,o sa se trezeasca probabil multi , dar prea tarziu. Alea cu comparatia cu productia de gadgeturi imi pare puerila deja, daca tu crezi ca e comparabil un telefon de 400 euro cu o masina premium de 70.000 euro, sa fii sanatos , "be my guest" -ia-ti un iX3 de 70.000 euro produs in China. Au destule gadgeturi ce sa produca, au prajitoare si alte electrocasnice ce sa produca pentru tot globul, daca le dam acum sa produca si toate masinile premium ..! Probabil ca te intrebi si tu ca si altii (ca am mai auzit asta) de ce nu se produce totul in China , "ca e mai ieftin si e bun" , nu-i asa !!??
Ultimele comentarii
674 in total