Dar de ce nu muta o parte si la mult laudata fabrica din Turcia ? Nu asa ar fi mai normal ? Asta alimenteaza si mai mult temerile fanilor in legatura cu fabrica din Turcia..si..nu vreau sa fiu rautacios dar cam au tot dreptul sa aiba temeri..am efectuat de curand un voiaj cu o nou nouta Civic sedan si am gasit cateva chestii de finisaj foarte deranjante pentru o masina de 27.000 euro. Dar ma rog ,nu chiar de netrait cu ele.
E usor sa arunci cifre asa ..De parca bateriile alea se fac din..apa. E acolo nevoie de materiale care nu se gasesc asa pe toate drumurile. In primul rand Ni (nichel), nu este un material foate rar dar nici nu-l (mai ) gasesti la toate colturile, fara Ni = "canci" cam orice baterie auto in acest moment , aceesta este materialul de baza la orice baterie si nu poti creste densitatea se pare fara ..ati ghicit..mai mult Ni. Si culmea este ca tot nenea Musk urla toata ziua dupa Ni pe la toti minerii din lumea asta ceea ce va duce cel mai probabil la o explozie a preturilor ale acestui metal . Fiindca pana acuma (ca sa stie si cei care tot asteapta reduceri de preturi) au mers pe stocuri de Ni vechi de ani de zile care se dadeau pe preturi de nimic, dar acum ..surpriza ..si-au dat seama ca cica se termina stocurile si cica vechile mine de Ni au cam inchis de mult , ca nu era rentabil (pe langa faptul ca toxic), iar sa redeschizi niste mine iti ia niste foarte multi ani. Ehh..dar lasa ca nu conteaza asta...masinile elctrice se vor ieftini oricum..nu conteaza nici-un alt argument logic ca nu se va intampla asta in urmatorii...50 ani !!
@Tatraurs : da, e un gigant in automotive in Romania ( si nu numai), iar aia nu inseamna babeste, inseamna extrem de superficial . Daca chiar vrei ,ia situatia pe...macar ultimii 10 ani (vezi ca sunt la noi de prin '97- dar stiu..nu conteaza pentru tine..sunt doar neste "bampiri" care au supt sangele tarii pana acuma'), dar ma rog...nu ma transform eu acuma in avocatul lui Autoliv ,ia un analist financiar sau macar un contabil ca sa-ti explice si ai sa vezi ce si cum...Comparatia pe care o faci tu e de-a dreptul penibila (pe langa faptul ca este exagerata) si-mi arata modul cum gandesti tu si ca nu vrei sa "agreezi" vreodata astfel de companii ,fara a incerca sa te judec pentru asta. Firma aia ipotetica de produs salam nu va face decat sa-l imbogateasca pe un om (patron) daca are 10 angajati si profitul ala, singurul lui gand este sa dea "un tun" cat s-o mai putea...si e mai mult decat evident ca aduce infinit mai putin in economie, la bugetul de stat sau unde vrei tu.
@Tatraurs : esti cam intr-o mare eroare. Autoliv este un gigant in automotive si suntem dependenti in buna masura de companii ca Autoliv. Este o veste extraordinara ca nu inchid fabrica/ile din Romania in conditiile in care piata automotive va scadea cu cel putin 30% anul asta si nu ne asteptam sa-si revina prea curand. Ceea ce a realizat grupul asta in Romania este enorm,are multe divizii , inclusiv in cerecetare si dezvoltare tehnologii. Oscioare !!??...da...un sistem osos bine dezvoltat este compus din foarte multe oscioare ..
O companie ca Autoliv "da de mancare" la incomensurabil mai multi oameni decat zecile de mii de angajati directi pe care ii are. Asta sa ar trebui sa retii si tu...si puteau sa fie in alta tara.
p.s : nu exclud ca sunt si companii care se incadreaza in cele expuse de tine mai sus ,doar ca aici (cred) ca nu e cazul.
Ultimele comentarii
674 in total