Nu stiu de ce , dar asta imi aduce aminte de "experimentul" Fuego , o masina dupa care noi ,mai ales est europenii, ne curgeau balele , era si destul de accesibila am inteles (eram copil si tot ce conta era cum arata) ,dar cu o fiabilitate si performanta precare. Sa speram ca acest model va avea un alt viitor. Se poate transforma intr-un succes sau poate cadea in penibil la fel de usor.
@mip : eheei...sunt multe de discutat pe acest subiect. Dar apreciez efortul tau de a impartasi cu noi calculele tale. Sunt multe diferente insa intre Canada si Romania. 25 k km e o cifra rara pt. un utilizator normal in Romania ,eu as zice un 15.000 pt. Romania -si atunci se schimba lucrurile ,nu ? Apoi pretul pe kw/h - nu mi-e clar , ala e pretul la tine acasa ?...pai tu faci 25.000 km /an doar cu incarcarile casnice ?..la statiile de incarcare aveti acelasi tarif ? Aici se anunta (deja au inceput) scumpiri drastice la statiile de incarcare ,probabil un "plin" de energie va ajunge la acelasi pret cu unul de benzina in cativa ani , ma rog , oricum e pe undeva la jumate acuma ,ca si medie, cred. Nu mai vorbesc ca aici marea majoritate a populatiei sta la bloc , deci incarcarea casnica iese din discutie pt. acestia. Apoi intretinerea, imi e greu sa cred ca nu o sa fie cheltulieli pe intretinerea masinii , o sa aiba grija dealerii de asta . Si poate ar mai fi si altele , dar cel mai important - de unde disponibilitatea asta , acceptul asta vsv de a plati atitia bani in plus (vorbim de zeci de mii de euro) gandind ca ipotetic o sa-i recuperezi in zece (sau mai multi ) ani . Pai da-mi mie 30.000 euro ca ti-i dau eu inapoi in 10-15 ani , pe toti, pana la ultimul cent , prin contract. Iau o garsoniera de ei si in 10 ani fac vreo 20.000 pe langa ei, daca nu mai mult. Sincer, pt. ca acesta electrificare sa aiba un real succes ,eu as vedea intr-un fel exact invers sa mearga treaba ,eu as prefera ca masinile sa fie oferite la acelasi pret cu termicele si sa am un cost usor mai ridicat cu cheltuielile ulterioare ,as putea suporta mult mai usor un 50 euro /luna in plus stiind si ca nu mai poluez deloc. Asta bineinteles in ipoteza ca as avea unde sa incarc oriunde si la orice ora vreau eu, dar suntem departe tare de asta. Cu stima...
Eu zic ca va "certati" degeaba, Nissan doar a anuntat foarte clar ca vor sa-si reduca drastic prezenta prin Europa si deci interesul pt. aceasta zona este unul foarte mic. Si atunci ce rost sa mai pastreze celebrele si faraonicele dci-uri de la Renault in gama cand acestea sunt destinate cred 100% "consumului" european. La nivel global Qashqai pe motorina devine total neinteresant pt. Nissan.
@alex : pai nu ...alea sunt costurile doar cu alimentarea pentru cei 2 mii si ceva de km. Daca vrei sa faci o comparatie reala a costurilor atunci trebuie sa iei in calcul si pretul masinii...care ce sa vezi...e unul aproape dublu in cazul electricei sau chiar si in cazul in care luam in considerare "pomana" tot se duce cu vreo 10.000 euro mai sus. Eu unul am mers si putin cu ea si zic ca e o masina care merita mai multa apreciere la noi , dar in nici-un caz un pret mai mare de 18-20.000 euro si asta daca e versiunea cu 4x4 / 1,6 benzina/ 177 cai. Pt. mers in oras sau doar ocazional drumuri lungi e recomandabila cea de 1.0 benzina care cred ca e pe la 15.000 euro . Personal chiar nu as putea concepe sa ma las "jefuit" de 30.000 euro pt. varianta electrica -si repet- asta in cazul in care luam in calcul tichetul "pomana" ceea ce nu ar trebui.
Ultimele comentarii
674 in total