Ati exagerat in punctarea unor capitole unde masina sta slab, chiar fiasco as putea spune. Ok, e greu sa gasesti un consens intre cititori , dar voi ca jurnalisti auto cum puteti puncta cu aproape maximul la design acest model ? Este un fiasco atat la exterior cat mai ales la interior pt. orice ochi avizat ( cu sau fara experienta), cel mult poate fi punctat pt. curaj la exterior , dar interiorul este de noaptea mintii iar ansamblul volan-instrumentar bord este socant de-a dreptul, in sensul rau, nu am vazut asa ineptie in viata mea. Au vrut sa salveze ceva cu acea consola centrala care arata ok la prima vedere, dar la o privire atenta e un amalgam de nedescris acolo de butoane digitale si clasice in jurul unor guri de aerisire horor venite de prin anii 90 parca. De altfel intreg bordul e o amestecatura de vechi si elemente care se vor moderne . Trecand peste exuberanta de inceput cand faci cunostinta cu un model nou, luata la rece , masina e deficitara la multe capitole , nu mai intru in detalii ( incepand cu numele stupid), dar o salveaza cele legate de dinamica, foarte importante de altfel, unde inginerii si-au facut treaba , ca de altfel la multe alte modele ale acestui mare constructor in ultimii ani. Dar banii astia clar nu ii merita.
Ca ne/le place unora sau nu, acest model a devenit una din cele mai bune alegeri din clasa compacta odata cu precedenta generatie si poate fi considerat cu usurinta la o analiza obiectiva poate cea mai buna alegere in clasa odata cu aceasta noua iteratie. Nu prea mai conteaza cum au ajuns sa iasa asa in fata in Europa sau de ce producatorii traditionali din Europa joaca atat de slab la aceasta clasa si de ce mai toti nu sunt in stare sa produca "mai multa masina" la aceasta clasa asa cum face Honda. Singurii sunt cei de la Skoda cu Octavia, dar in afara de dimensiunile/spatiul record , cele 2 nu au altceva aproape nimic in comun. Honda reuseste un compromis excelent in ce priveste forma caroseriei , spatiul, calitate ,felul cum se conduce si (de multi ani) toate acestea acompaniate si de motoare potente. Si parca nu te simti asa pacalit ca la alti producatori europeni cand te duci sa o cumperi , japonezii iti ofera toata masina din echiparile de baza , nu ca pe la noi , cu partiale, cu faruri sau stopuri care sunt doar jumate functionale , cu 'jde butoane jumate nefunctionale, cu diferente enorme intre bord, display , calitate ornamente, jante ,etc - intre echipari. Daca au reusit sa imbunatateasca ,asa cum scrie aici, sasiul si mai ales suspensia spate ( eu unul nu am fost impresionat de precedenta generatie , e zgomotoasa si firava daca ai ceva greutate pe spate) si sa puna un sistem media cu adevarat performant, atunci e mare lucru. Design-ul exterior e greu de comentat, pe mine nu ma deranjeaza, am ajuns la o varsta la care vechile iteratii imi pareau usor exagerate si puerile, e greu sa fii obiectiv aici. Dar pe partea de interior, cu tot cu update-ul evident al materialelor si tehnologiei , imi pare rau ca au parasit zona aia de "cockpit" asa cum era precedenta, care in opinia mea este/a fost unul din cele mai inspirate interioare ca si design in industrie ,nu imi aduc aminte sa ma fi simtit atat de bine la volanul unei alte masini . Cel mai mult ma deranjeaza ca au adoptat din pacate aceeasi solutie ca si multi alti producatori cu acel display media cocotat in varful bordului, e oribila solutia in opinia mea, dar ma rog, probabil multi nu vor fi deranjati de asta sau unora poate chiar le place. Au avut intr-adevar o problema cu felul de a trata tot ce este construit de la stalpul B in spate, zici ca era fabricata altundeva, materialele mult mai proaste , calitate de asamblare mult mai proasta , nu mai zic de portbagaj , care zici ca e o ...groapa si atat. Din ce vad aici pare ca nu prea au avansat la acest capitol si e pacat . Revenind la porbagaj, chiar daca nu pare prea mare, este foarte ok ca si capacitate si functionalitate din cauza deschiderii hatcback ,in ciuda caroseriei cu aspect de sedan , poate fi folosit la adevarata lui capacitate, un lucru pe care multi producatori refuza sa il inteleaga . Sunt foarte multi clienti care cauta un astfel de model care sa puncteze asa bine in clasa compacta la cele mai importante capitole si care au potenta sa dea cateva mii de euro in plus pt. asta. Da, este scumpa, foarte scumpa, dar toate sunt, nu doar acest model de la Honda. Insa clienti cu bani care vor o masina noua inca sunt destui, cel putin asa se pare .
Este cel putin suspecta abordarea celor de la Skoda daca luam in considerare ( si nu avem cum sa nu ) sora mai mare = Scala. Ambele folosesc aceeasi platforma si totusi Scala este sensibil mai mare oferind bineinteles un spatiu mai mare . Si atunci ?..cum de Fabia are acelasi pret de lista ? Nu mai pun ca acum gasesti Scala pe stoc la preturi ceva mai bune decat mezina Fabia ! Ma uit la interior si recunosc totul, in afara de cateva ornamente diferite , e exact Scala , pe care o conduc in fiecare zi. Nu e nimic mai avansat ca si materiale sau tehnologie , modul ac, media, volan, cutie, levier frana, etc...sunt fix aceleasi ! De ce e atat de scumpa aceasta Fabia ? E ridicol de scumpa. Si asa cum mai puncteaza pe alocuri si autorul mai sus , nu e nimic care sa te duca cu gandul la o evolutie in calitatea materialelor , ar trebui sa fie spre premium la clasa asta pt. un asa pret , dar chiar este dur si neplacut tot plasticul pe care-l gasesti mai jos de jumatatea bordului. Si nu numai asta, modulul multimedia este unul invechit deja ca si design si performante , de cel de jos pt. ac nu mai vorbesc . Iar selectorul cutiei cu tot ce e in jurul lui... e ceva ce te izbeste de la inceput , vine direct din anii 2000 , nu imi place nici lindicul ala de pe Octavia , dar mai bine decat maciuca asta oribila si care obtureaza la propriu unicul spatiu de depozitare pt. telefon . As putea spune ca e chiar periculos in anumite situatii, nu de putine ori am mutat accidental selectorul in manual in timpul mersului cand am intins mana sa o strecor spre acel spatiu . La fel , dau dreptate autorului si in ce priveste modul de functionare al automat al start/stop-ului , se opreste si apoi reporneste imediat la stop fara nici-un motiv aparent sau altadata nu se opreste deloc la semafor, cica ( vezi doamne) are un sistem care se regleaza automat in functie de trafic ...o vrajeala, la fel ca si alte sisteme gen franare automata sau mentinerea benzii care sunt mult prea intruzive in anumite situatii , chiar periculoase. O alta bila neagra - frana de parcare, in 2022 si la preturile astea chiar nu mai are ce cauta levierul ala acolo ! Sistemul media , vad ca arata fix ca cel de pe Scala si presupun ca e acelasi - e uratel dar in general e ok, desi mai rateaza uneori conectarea cu telefonul , dar este foarte intruziv daca "indraznesti" sa nu te conectezi si mai are un mare bug ( de fapt o mare prostie a celor de la Skoda) , desi este un modul de ac cu butoane separat , totusi nu poti selecta viteza ventilatorului din acestea, trebuie sa intri in meniu pt. asta si deasemenea sa inchizi/deschizi ac-ul , imi pare o scapare mare rau a celor care au gindit astea.
Dar cam atat cu criticile, vroiam doar sa scot in evidenta ca nu se justifica un asemenea pret si sa avizez potentialii clienti . In rest totul e ok , sunt masini bine construite ,pe care te poti baza mult timp, se conduc bine si nu ai parte prea des de surpize neplacute pe parte tehnica. Nu va feriti de acest motor de 1 l , este mai mult decat ok pe acest model , eu conduc un 1,5 dar l-am testat in prealabil mult si pe acesta si chiar era ok chiar si pe Scala, nu e "drujba" ,de altfel cred ca cifrele de performanta spun totul , acum 20 ani daca scoteai sub 10s / 100km spuneai ca ai masina sport ! Dar bineinteles , nu trebuie sa te astepti la vreun consum minune , desi consumul din articol pare intr-adevar ceva cam exagerat, da, poate ajunge in trafic aglomerat la 12-13 dar la sfarsitul zilei/calatoriei chiar si in Bucuresti nu ar trebui sa depaseasca niciodata un maxim de 10-10,5 l.
Desi nici macar nu suntem aproape de aparitia acestui model pe strazi , deja m-am plictisit de el, sincer deja imi pare imbatranit , astept facelift-ul !! Atatea stiri si publicitate agresiva ( culmea ca de multe ori gratuita, sunt sigur) rar mi-a fost dat sa vad in media auto ! Imi pare de-a dreptul penibila aceasta disperare de a publica orice zvon despre o posibila incepere a productiei undeva peste nu-s cati ani...! Ce anume reprezinta sau va reprezenta acest model in Europa ?...nimic..sau cel putin asa sper , atata timp cat nu va fi un teatru de razboi peste tot , ca personal nu vad prea multe utilitati ale acestui model in Europa in afara celor militare !
Ultimele comentarii
674 in total