E galopanta si la noi inflatia doar ca cifrele se prezinta cu intarziere. @ignis - numai 4-5% ? Ma mir ! Probabil fiindca sunt/eti protejati de contracte ferme ! In domeniul meu preturile s-au dublat de la inceputul anului si degeaba...cererea e mai mare ca oferta, clientii mai ca nu se pun in genunchi ! Si nu vorbesc de materie adusa din China , ca de acolo nu mai vine nimic oricum (fiindca e la fel de scumpa si oricum nu mai fac fata la cererea lor), e vorba de materie prima produsa in Europa . Si credeti-ma ca e folosita la orice . Unul din marile motive este acelasi ca in industria auto ...reglementari fortate pe directia eco/sustainability/enviroment ,impuse fara a se asigura ca exista alternative viabile sau capacitate de productie pt. acestea. Da, va fi urat tare ,cu inflatia din 2 cifre nu e de glumit.
Inca un exemplu de "ieftinire" a electricelor in care unii pe aici cred cu atata ardoare. Triada germana nu o sa accepte sa se pozitioneze cu pretul sub JLR , va asigur. In economia de piata pretul este intotdeauna facut de un lider, un "benchmark" ( mai mult sau mai putin recunoscut oficial) =reper de calitate. Toti se pozitioneaza la un anumit procent sub acesta, ca e 20, ca e 30 ,ca e 50% ..fiecare cum s-a asezat istoric , dar toti in continua lupta sa se apropie de el . Odata ce acesta schimba pretul , toti vor schimba in aceeasi directie. In cazul de fata eu sunt sigur ca nea' asta de la Jaguar a simtit ca triada germana este gata sa salte preturile ( nu este greu sa deduci asta din ce se intampla acum , cand legea cerere/oferta este dereglata din cauza reglementarilor fortate ) si nu vrea sa rateze ocazia istorica de a se pozitiona langa ei sau chiar in top langa exclusivisti.
O sa piarda mult din clientela fidela , dar o sa castige la fel de mult din alta zona a clientelei. Da, masina nu mai arata la fel de original si agresiv , dar pt. altii ( si credeti-ma ca sunt mai multi) faptul ca nu mai arata ca desprinsa din NFS nu e deloc o bila neagra. O sa intre chiar si in vizorul flotelor pt. care Octavia reprezinta cam singura alternativa de business in zona de 20-25 k euro.
@AM: sa ne intelegem , vorbim de modele noi 100% sau si de generatii noi ale modelelor actuale. Cred ca e o confuzie aici (mai mult sau mai putin voita).
Ultimele comentarii
674 in total