@Andrei : pai de ce ai vrea turbo aici atata timp cat electricul iti da plusul de cuplu cand si cat ai nevoie ? Numai turbo ,intercooler si egr( ca astea vin la pachet)ar mai trebui aici , la cat de complicat suna deja motorizarea asta ! Pachetul turbo/intercooler e principalul vinovat de caderea drastica a fiabilitatii auto in ultimele 2 decade , parerea mea !
@AM : wow..au trebuit 2 ani ca sa faceti un test cu noua Octavia !? Acuma realizez, daca gresesc imi cer scuze, daca nu ar trebui sa recunoasteti ca aveti o problema din moment ce mai si incepeti cu declaratii gen "Octavia a devenit un membru cu drepturi depline pe piața auto din România, fiind percepută aproape la fel de familiară precum modelele autohtone de la Dacia.". Eu as mai fi asteptat inca 2 ani sa apara facelift-ul macar . Aaa...sau ati asteptat sa puneti mana pe un iV d-asta !? Poate ne dati si noua cifrele de vanzari la noi pt. acest model ca si asta e lansat de ceva vreme. Deci, avem un phev care e mai scump cu aprox. 10 keuro decat 1,5 tsi care are performante similare. Consumul redus cu aprox. 2 litri in regim de condus mixt este clar ca nu justifica acest pret dpdv economic ,iar dpdv ecologic cred ca de fapt sunt toate sansele ca cele 200 kg in plus sa polueze mai mult per total ciclu de viata. De altfel nici intr-un regim de condus exclusiv in oras si pe distante scurte nu stiu daca se justifica aceasta diferenta de pret sau ar fi prea putine cazuri. Oricum, este clar ca nu ai ce sa faci cu acest model daca nu stai la casa si neaparat in oras sau suburbii.
In rest ca detalii generale despre aceasta generatie , eu personal sunt dezamagit de exterior (contrar opiniei generale, tin sa precizez), dimensiunile fiind si ele unele care nu mai sunt pe gustul meu, au trecut de mult de limita clasei compacte si au devenit usor ridicole si vizual - lungimea este mult prea mare fata de ampatament si ecartament, nu inteleg continua expansiune a acestora atata timp cat exista si Superb in oferta constructorului. In schimb interiorul reprezinta un mare pas inainte fata de generatia precendenta , per total acesta da impresia ca te afli intr-o clasa superioara si ca pret fata de generatia precedenta si da aceeasi senzatie de "bine facut" si practic. Acuma ramane de vazut daca clientii pot sa inghita scumpirile evidente la fiecare generatie , dar la cum decurg lucrurile in toata industria ..nu vad de ce nu..! Batrana mea Octavie 2 (care inca merge si acum) 2.0 tdi si in echiparea cea mai inalta posibila (L&K) a fost 24,5 keuro in 2008 , iar acum la aceeasi bani iti iei un 1,5 tsi in echipare Style !!
Nu am avut timp sa caut ,despre care anume motor de 1,5 e vorba la modelul asta ? Cel turbo sau aspiratul ? Ca parca aveau si un aspirat de 1,5 pana de curand pe HR-V.
@Nelu : pretul de pornire in Romania va fi altul decat in Germania, sunt sigur de asta , adica mult mai mic. Intotdeauna au fost diferente mari, nu are rost sa intram iar in detaliile discutiei "de ce", dar unul din motive este echiparea "de baza" care de obicei este total diferita si care "acopera" parte din aceasta diferenta. Dar da, per total ai dreptate, preturile cresc vizibil. Acum cu greu poti gasi o compacta sub 20 keuro care sa aiba performante,calitate constructie, spatiu si dotari decente pt. 2021.
Ultimele comentarii
674 in total