Personal m-as fi asteptat sa vad la competitori pe Cupra Formentor in versiunea VZ Phev .Parca are in comun mult mai multe cu acest DS decat trio-ul german de compacte de mai sus. Ma refer la pozitionare/clasa /pozitionare de pret. Ca si ala e un SUV adevarat asa cum e acest DS hatchabck adevarat. Basca ca amandoua au devenit marci de sine statatoare relativ recent si amandoua "ataca" cam acelasi nivel de pret si chiar asa merge mai departe si as spune ca acelas target de clienti.
Si @AM - pe cand un test cu Formentor ? Chiar am vazut cateva bucati prin Bucuresti si arata bine tare spaniolul.
Personal m-as feri sa asemuiesc un automobil cu...frisca !..mai ales unul frantuzesc si mai ales cu cea Chantilly (naturala). Pt. mine frisca = un aliment pe cat de atragator pe atat de fragil din cauza ca se altereaza si topeste repede !! Daca asta a vrut si B.M. sa sugereze, nu stiu. Dar , da, arata foarte bine si interiorul este chiar mult peste competitie as spune. Dar doar ca design, ca si fiabilitate doar timpul ne va spune sau un test mai amanuntit unde sa fie luat serios la puricat orice detaliu. Cam exagerate totusi punctajele la unele capitole, chiar si la design - nu m-as arunca totusi la un 5 stele ,mai ales cu acele evacuari false ,oricat ar fi ele in trend. Aaa..si Aisin sau Neaisin ,cutia aia trebuie sa functioneze ireprosabil tati la banii astia ,in orice stil de condus. Apropos B.M - te-ai cam agatat in text de detaliul asta (intr-adevar important la orice automobil daramite la unul cu asa pretentii) dar totusi la sfarsit la "nu ne-a placut" nu este prezent acest detaliu ! Ei iaca...asta face frisca, aia buna naturala, acopera gustul blatului sau al umpluturii !!
Acuma, la modul serios si ca sa nu se supere sau sa interpreteze gresit fanii Citroen/DS, chiar as analiza serios achizitia acestui model daca chiar as dispune de acest banet si as fi obligat ( ca altfel nu as face-o la banii astia) sa cumpar un model din acesta clasa .
@MarDark : nu, omul se duce si cere un Sandero (ca asta vrea el sa cumpere) si il primeste , pe cand in cazul multor alte modele potential candidate la topul clasamentului de vanzari - acestea nu se pot livra, din motivul explicat mai sus. Nu inteleg de unde ai dedus ca lumea ar cauta masini fara semiconductori ! Teoretic dar si practic , Dacia foloseste mai putine chip-uri pe modelele sale, reusind deci sa livreze mai multe masini daca are un anume stoc de chip-uri decat (sa zicem absolut aleatoriu ) VW Golf care ar avea acelasi stoc de chip-uri dar care foloseste mult mai multe chip-uri per masina. E mai clar acuma ?
Oricum , ce vroiam sa mai spun, este faptul ca eu nu incerc sa lovesc in performanta Dacia si in speta ma refer la Sandero. Este un model foarte reusit dupa parerea mea, am spus de cand a aparut ca probabil va depasi cu mult performantele de vanzari si asa bune ale generatiei precedente, va fi un hit cu adevarat. Dar personal nu cred ca va fi nr. 1 in vanzari intr-un an "normal" , situatia actuala este total dereglata de aceasta criza si eu asta am spus - ca este irelevanta ca si clasament .
Rezultatele sunt irelevante ca si clasament propriu zis fiindca sunt grav afectate de criza semiconductorilor/cip-urilor. Explicatia pt. performanta Dacia, recunoscuta de altfel, e faptul ca Dacia foloseste mult mai putine decat majoritatea celorlalti producatori ,neavand echipari asa pretentioase, reusind sa livreze masini intr-un timp mai rezonabil.
@Kiro : da, suna foarte ingenios modul de functionare , sincer nu prea inteleg eu cum sincronizeaza motorasul ala arborele cu rapoartele - care apropos sunt doar 4(!?) si cum anume functioneaza aceasta cutie ,dar daca au scapat de ambreiaj, turbo, intercooler si multe alte ansamble predispuse unei uzuri costisitoare asta nu e rau . Dar de ce asta nu se vede si in costul total al masinii ? De ce toate masinile partial sau total electrificate trebuie sa fie mai scumpe ? In acest caz nu mai putem da vina pe baterie , aceasta e minuscula , iar 2 motoare electrice in nici-un caz nu pot sa aiba costul comparabil cu multitudinea de piese care au disparut din peisaj. Singura explicatie este ca producatorii vin cu aceste solutii pe termen scurt si trebuie sa amortizeze costurile repede. Dar cat sa mearga cu experimentele ?
Ultimele comentarii
674 in total