Vad ca aceste test-drive-uri ale voastra sunt 50% centrate pe comparatii seci de cifre cu concurenta. Ori noi nu dorim sa ne povestiti cifre tehnice seci in comparatie. Da, e ok sa mai aduci vorba de date tehnice. Dar daca vreti comparatie, intocmiti un tabel comparativ cu 2-3 concurenti si il postati in galerie, si fiecare poate sa compare.
Eu astept sa spuneti impresiile voastre, daca tot testati atatea masini. Ma lasa rece ca una are 10,2 sec pentru 0-100km/h si alta 10,5 secunde. In realitate, cea cu 10,5 sec s-ar putea sa iti ofere senzatii care sa le depaseasca pe cele ale masinii cu 10,2 sec. Perceptia e mai importanta, raspunsul motorului la acceleratie e mai importanta, si tot asa...
Cititi si voi de exemplu Auto Pro/ Auto Motor si Sport editii vechi, sa vedeti acolo teste, pareri. Normal ca vor fi subiective, nimeni nu e pur obiectiv. Dar in timp, testand majoritatea modelelor dintr-o clasa, poti ajunge la o parere "avizata" daca ti-o si sustii si precizezi din ce punct de vedere tratezi problema.
Impresii "avizate" astepti de la un test-drive, comparatii de cifre poate face oricine...Din pacate, articolele "test-drive" ale voastre pot fi scrise 70% fara sa mergi cu masina...
Spor si la mai mare!
Pana in momentul in care vom avea o infrastructura adecvata nu se va putea conduce in mod civilizat in romania.
In ceea ce priveste detectorul, sunt absolut de acord cu interzicerea lui dupa construirea macar a unor drumuri expres prin afara localitatilor. Nu e nevoie sa mergi cu 120, ci sa poti pastra un minim de 80-90km/h pentru viteza media pe distante lungi. In momentul in care exista aceasta alternativa, chiar si platita, nimeni nu mai are nici o scuza sa depaseasca vitezele legale in localitati. De asemenea, orice drum national care are 1,5 benzi minim/sens (Ex. E85) ar trebui sa traverseze marile orase pe centuri corespunzatoare, iar in localitatile de dimensiuni reduse traversate sa existe limite de 70km/h si supra/subtraversari pentru pietoni. Totodata orice trece de pietoni trebuie iluminata puternic pe timpul noptii, cu mai multe becuri suspendate pe toata desfasurarea ei pe drum. Astfel s-ar rari considerabil numarul accidentelor. De asemenea ar trebui ca politia locala sa desfasoare actiuni de disciplinare a localnicilor in ceea ce priveste traversarea strazii.
A conduce fara permis este o inconstienta. Degeaba ai pe cineva in dreapta. Cel din dreapta nu are pedale!!! Eu nu am condus pana cand m-am urcat in masina de scoala, si foarte bine a fost. Daca te apuci sa mergi pe ulite ai toate sansele sa deprinzi miscari gresite si va fi si mai greu sa te obisnuiesti, nu mai zic de pericolul pentru ceilalti de pe acea strada. Nu exista ora si strada care sa garanteze siguranta celorlalti in cazul in care tu nu stii care e frana si care e acceleratia!
Cand lumea merge inainte te pomenesti ca ne vor obliga sa mai caram dupa noi si alta bucata de carton. Propun dotarea masinilor de politie cu calculatoare legate la server-ele politiei, daca ii spui CNP-ul sa fie suficient sa iti gaseasca fotografia, permisul, abaterile anterioare si daca ai platit sau nu amenda (vise, ca la noi daca platesti o amenda trebuie sa trimiti chitanta prin posta...). Asta inseamna o strategie de progres, nu birocratie excesiva.
Primul i30, alaturi de c'eed, a reprezentat un serios semnal de alarma la adresa producatorilor europeni, mai ales in ceea ce priveste pietele lor de origine.
Pana la acea data nici un producator coreean nu a reusit sa concureze atat de bine marcile de traditie vest-europene. In schimb, cuplul i30/c'eed a reusit sa vina in intampinarea exigentelor clientilor europeni. Toata lumea stie ca gusturile europenilor difera semnificativ de cele ale clientilor din Asia si America.
Masinile se apropiau foarte mult de concurenta, gen Astra/ Focus/ Megane, poate inca erau prea departe de Golf, referinta clasei in ceea ce priveste o analiza globala, indiferent de cine ar fi facut un test comparativ.
Si totusi, a face o masina calitativ apropiata de cele existente nu e suficient. Astfel ca marea lovitura a fost data prin 2 puncte cheie: garantie uriasa si pret sub media clasei compacte.
Daca preturile au constituit o politica de marketing obisnuita pentru un produs care dorea sa penetreze piata, partea de garantie era un lucru neobisnuit. Pana nu demult, garantia in Europa se invartea intre 1 si 2 ani, nimic mai mult, fata de alte piete unde garantia inseamna cu totul altceva (vezi ex. SUA). Hyundai/Kia au venit cu garantie de pana la 7 ani! Si culmea, garantia cuprindea si elemente de transmisie, normal, in limite decente de folosire, adica limite de 100-150.000km. Acest lucru se traduce in aprox. 20.000 km/ an, rulaj mediu mai mult decat suficient pentru o familie/ consumator obisnuit. Cu acest mix de marketing, format din calitate/ pret/ garantie, s-a cucerit piata Europeana. Trebuie sa marturisesc ca oricand as fi luat un Hyundai i30 in fata unui Megane/C3, cel putin pentru acest mix, ofera mai "multa calitate nemteasca" la un pret de masina frantuzeasca sau mai mic chiar. Totodata, nu puteai sa reprosezi nimic masinii din punct de vedere tehnologic, suspensie spate independenta putine compacte avand, iar motoarele sunt potente, indiferent daca e vorba de diesel sau de benzina. Iar pe baza lui i30 au venit ulterior celelalte modele, i30 fiind capul de pod in cucurirea pietei si reconstruirea practic de la 0 a imaginii Hyundai.
Odata creata aceasta imagine de marca, acum asistam la valul 2 al cuceririi coreene. Pot sa spun ca in primul rand noul i30 arata uimitor de bine. Daca generatiile vesticilor nu au mai reprezentat revolutii (vezi Golf6/5), cei de la Hyndai mizeaza pe o noua imagine de marca. Mi se pare pasul firesc si extrem de corect facut in dezvoltarea lor. NU trebuie sa placa tuturor, dar totusi aceasta masina construieste si consolideaza totodata o imagine de marca. Se vede clar progresul tehnologic si migrarea catre un alt nivel de calitate al marcii din privinta designului interior. Un low-cost nu va arata niciodata asa, pentru ca un design de acest gen presupune multiple ambutisari si imbinari care costa suplimentar.
Interiorul vine de asemenea cu un important salt calitativ din ceea ce se observa in imagini, cu dotari care sa nu puna in umbra acest model, fiind la nivelul clasei compacte fara probleme. Motoarele de asemenea sunt pe placul pietei europene, cu litraje mici si puteri/cuplu mari, pentru micsorarea fiscalitatii si pentru obtinerea unui consum decent in conditii de utilizare obisnuita. Totusi, prin faptul ca sunt capabile de valori mari ale puterii/cuplului dezvoltat, motoarele de litraj mic sunt suficiente si pentru acele momente in care e nevoie de mai multa putere. De asemenea, motoarele trebuiesc privite prin prisma infrastructurii vestice, care nu presupune o nevoie de resurse crescuta pentru a se reusi ci o livrare liniara a puterii pentru a se obtine un comportament adecvat conditiilor de trafic.
Toate acestea duc la premisele unui nou succes de piata. Totul depinde si de preturile la care va fi oferit, precum si de continuarea politicii de oferire a unei garantii mari, reale si complete. Nu degeaba grup VW-Audi vede in Hyundai-Kia unul din cei mai mari competitori.
Ultimele comentarii
4 in total