Bine-ar fi ca p proportie tot mai mare din soferii acestei generatii de Passat sa conduca la fel de civilizat ca in tara din care provine marca. Altfel, poate sa aiba si 1240 de cai putere si 50.000 Nm ca tot dezgust va provoca in jur si asta numai si numai datorita soferilor. Exista marci de masini pe care noi, astia care nu le conducem, le privim cu o anumita lipsa de simpatie pentru ca, intr-un mod aproape statistic, par conduse mai mult de indivizi lipsiti de bun simt. Aroganta, badarania, marlania par asociate cu anumite marci sau modele mai mult decat cu altele. Din pacate, Passat , se incadreaza destul de des in categoria asta, a modelelor prea des conduse de cocalari......
inca un scurt comentariu: am 3 masini, 2 cu motor de 0,9 pe benzina si una cu motor de 2.2 diesel si consumurile reale medii inregistrate de mine din plin in plin pe o perioada de 6 luni sunt urmatoarele:
1) motor 0,9 putere 68 cp = 7,27%
2) motor 0,9 putere 69 cp = 5,92%
3) motor 2.2 putere 140 = 6,24%
conduse de acelasi sofer si in conditii de trafic similare.
Concluzia trasa pe baza cifrelor de mai sus mi se confirma permanent atunci cand inchiriez diverse masini, cu diverse motoare.
Imaginati-va fiabilitatea unui motor fortat fata de cea a unui motor relaxat.
Pentru interesati de subiect e bine de stiut ca un motor de masina F1 este optimizat sa reziste in medie 1000 Km. Pentru ca este stors la maximum.
Asadat "there is no replacement for displacement "
7) consumul obtinut intr-un drive test de aproximativ 20 km a fost 6.2%.
8) scaune bine conturate, comode
9) butoanele si comenzile plasate ergonomic
10) cotierele plasate in pozitii corecte (am intalnit multe masini cu cotierele montate in pozitii aberante- foarte in spate (volvo), mascand frana de mana (citroen c5), prea inguste cea de la mana stanga (auris)
11) datorita compresiei mari poate folosi benzina cu cifra octanica inferioara
12) comportament linear, extrem de placut al masinii
13) nu am experiente cu service-ul, preturile pieselor etc - de luat in calcul pt cine doreste orice marca de masina pe care nu a avut-o inainte
As adauga un comentariu pt cei care sunt atrasi de ideea de downsizing a motoarelor: toate motoarele mici cu turbina pe care le-am condus au consumat cu mult mai mut decat aratau in fisa tehnica. Unele chiar dublu sau peste. Diferenta intre 1.2 si 2.0 la impozitul anual este minora si nu merita efortul unei dezbateri.Consumul mult mai mare al motoarelor mici cu turbina acopera cu varf si indesat orice diferenta de impozit anual.
Parerea mea este ca cei de la Mazda au gandit corect cand s-au focusat pe reducerea greutatii si eficientizarea motorului. Asta nu inseamna ca vor fi si intelesi de catre consumatorii lipsiti de cunostinte tehnice si de experienta si care vor fi tentati sa discute doar despre diferenta de impozit intre un 1.2 si un 2.0.
Dar poate ca asa este si mai bine , pentru ca daca toata lumea ar pricepe ai vedea la tot pasul doar Mazde si asta ar deveni plictisitor.
pt cei interesati de masina si nu de lupte de strada intre fanii nemtestilor si cei ai japonezelor am sa scriu parerea mea dupa test drive (conduc si am condus diverse marci si modele de masini si cred ca pot avea o parere avizata):
1) masina se simte la fel ca si mazda 6 extrem (incredibil ) de usoara (asta inseamna agilitate, inertie redusa, consum redus)
2) interiorul este, dupa gustul meu, cel mai agreabil din clasa , cu certitudine foarte placut si ergonomic
3) fluxurile de aer functioneaza impecabil chiar si in conditiile de motor oprit (stop/start). La majoritatea altor masini cu sisteme similare, se simte clar o afectare a eficacitatii aerului conditionat la oprirea motorului
4) stop and start este cel mai bun (cel mai rapid, reactie instantanee, nu doresti sa-l dezactivezi pt ca simti vibratiile si este lent ca pe orice vw sau marci cu pretentii)
5) tinuta de drum excelenta, nu am sesizata diferente fata de un bmw seria 1 sau seria 3 obisnuit
6) sistem audio exceptional cu amplificator si 9 boxe
continui intr-o alta fereastra pentru ca am consumat cuvintele alocate
tot nu apare..scriam Q7 mai mic decat Q8 mai mic decat Q9 etc...
E atat de clar ca motivul real al cumpararii unei asemenea ciudatenii este marimea incat asta este si motivul pentru care apar, la anumite intervale de timp, modele si mai mari. Pentru ca daca deja toata lumea are un X5 se cere sa existe un X6 si apoi un X7, in vecii vecilor amin !
Pe multi nu poate decat sa-i bucure ca au musterii dispusi sa plateasca pe o roata de 3 ori cate pe o roata normala, ca au 3 reductoare si nu stiu cate diferentiale la care trebuie sa le schimbi uleiul o data pe an si ca un spalat de macara (X7, Q8 etc) costa cat spalatul a 2 berline.....etc
Eu ma gandeam sa incep sa vand niste scarite pe care sa le aiba in torpedou posesorii de SUV-uri si sa-i ajute sa se dea jos mai usor...
Ma tot minunez cum de nu au inceput sa-si cumpere basculante adevarate.....de 150 de tone de exemplu
Ultimele comentarii
10 in total