@gelu
400 V si 36 A inseamna 14,4 Kw. Acesta este curentul care iese din icarcator, eu si unckle am vorbit de cel care intra in incarcator. 36 A la 400 V inseamna 65 A la 220 V.
Aici mai apare o problema care pentru mine pare enorma - pierderile de putere din acest incarcator.
Presupun ca 36 A la 400 V reprezinta iesirea incarcatorului atunci cand este setat pe incarcare la 22 kW, inseamna o eficienta de 65,45%, ceea ce este foarte putin. Inseamna ca 34,5% din curentul folosit se pierde drept caldura.
@unckle
am gasit eu ceva aici - http://www.carpoint.com.au/news/2012/small-passenger/renault/geneva-motor-show-renault-introduces-zoe-ev-29162
pe o linie de 16 A se poate incarca la 3 kW, in 9 ore. La 80 %.
@gelu
43 kW insemna mai mult de 40 cuptoare cu microunde (tinand cont ca majoritatea au sub un kW).
Hai sa fac si eu un calcul "pe genunchi":
P = I^2 * R; I = U/R => P = I * U => I = P / U = 43.000 / 230 = 187 A
Nu imi aduc aminte exact cum se calculeaza intensitatea in curent alternativ (stiu ca apar niste defazaje), asa ca voi considera 100 A curentul consumat, ceea ce, dupa cum zice si unckle, este mult peste valoarea unei sigurante normale.
Reactoarele de la Cernavoda au o capacitate totala de 706 MW, cea ce inseamna ca fiecare poate alimenta ~16.400 masini, daca incarcatoarele sunt folosite la capacitate maxima, sau 32.100 la jumatate din capacitate (22kW, intr-o ora se incarca 80% bateria)
Poti face tu calculele pe hartie, sa ne explici si noua? orice prost poate spune "nu ai dreptate", un om care are cel putin o urma de inteligenta explica de ce a gresit cel pe care il contrazice.
Pe langa asta, cei care isi doresc acasa un astfel de incarcator trebuie sa mai scoata 3000 euro, si in conditiile in care un plin costa 2-3 euro, mult mai putin decat la o masina conventionala, inchirierea bateriei costa ~100 euro pe luna, fata de 0 euro cat costa inchirierea unui rezervor. Deci consumul in lei pe Km este mai bun numai in cazul in care se parcurg destul de multi Km lunar (daca vreti pot face un calcul, dar imi e lene acum)
doua intrebari:
- oare nu avea asigurare pentru orice la acel Ferrari? si daca nu avea - de ce nu avea asigurare?
- in momentul in care iti duci masina in service, nu este raspunzator service-ul pentru masina ta?
Aceasta oglinda nu reprezinta o inventie. este pur si simplu o oglinda concava, iar eu nu cred ca este mai buna decat una normala. de ce credeti ca in state este interzisa montarea oglinzilor concave pe partea soferului? Poate pentru ca nu ai mai vedea nici o masina care este la mai mult de 20m distanta, sau ar trebui sa te uiti in oglinda mult mai mult pentru a distinge ceva.
Ultimele comentarii
568 in total