@BaditzaEx - hai sa punem problema altfel - aceasta taxa a fost introdusa din doua motive:
1. presiunile renault asupra statului roman, pentru a vinde mai multe masini frantuzesti, in special dacii, bagate pe gat romanilor.
2. aducerea de bani la "bugetul de stat."
Din puncutul meu de vedere aceasta taxa nu are nici o legatura cu poluarea.
Trecand peste aceste motive, sa presupunem ca acesta taxa chiar a fost pusa pentru protejarea mediului - comparat cu celelalte probleme ale Romaniei, nu crezi ca aceasta protejare a mediului este ca si cum s-ar da cu un puf de parfum o persoana care nu s-a mai spalat de cateva luni? Nu cred ca reprezinta asta o prioritate, mai bine ar face ceva sa nu se mai poata trece "pe nashpa" RAR-ul, si in acel moment ai scapa de rablele de pe strazi, intr-un mod corect pentru cetateni.
Taxa de prima inmatriculare nu este ceva de aruncat, sunt de acord ca pentru o masina mai veche (15-20-30 ani), cum sunt cele non euro, sa se plateasca o taxa de inmatriculare mai mare, dar o masina Euro 4 mie mi se pare (din punct de vedere al vechimii, normei de poluare si dotarilor de securitate) o masina perfect acceptabila. Atata timp cat este in stare buna/perfecta de functionare, nu vad de ce trebuie platita o taxa aberant de mare, mai ales ca aceasta noua taxa va fi platita si pentru masinile deja inmatriculate.
Problema mea cu taxele pentru Euro 4 este urmatoarea - masinile Euro 4 nu sunt chiar masini poluante (ma refer la masini care functioneaza in parametri normali, si trec RAR-ul fara spaga). Din ce am citit cea mai mare diferenta se face la masini Diesel, cele Euro 5 au cantitatea de particule mult mai mica, presupun ca asta implica obligativitatea folosirii unui filtru de particule. in rest diferentele nu sunt chiar asa mari, mai ales ca exista si masini Euro 4 cu filtru de particule. Tabelul de aici cred ca este de ajutor - http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars
Oricum, degeaba ne certam noi aici, toate aceste taxe au un singur scop - aducerea de bani la "bugetul de stat" (mai exact buzunarele proprii), nimanui din parlament nu-i pasa de poluarea produsa de masini.
In acest sezon, pe Hungaroring, cel mai rapid timp in calificari la F1 a fost 1:20.953, la GP2 cel mai rapid timp in calificari a fost 1:28.980, deci 8 secunde diferenta. Daca adaugam 5 secunde la timpul masinilor de F1 asta inseamna ~3 secunde fata de GP2? Nu prea au gandit regulamentul pentru 2014.
Din pacate pentru ei a cam trecut vremea motoarelor aspirate. Motoarele turbo vin cu un plus atat la capitolul eficienta cat si la capitolul performante in lumea reala - la turatii mici au cuplu mult mai mare.
Depasirea lui Vette asupra lui Vergne este regulamentala - http://www.youtube.com/watch?v=VF4B34AhQe0
Cat despre depasirile asupra lui Kobayashi si a HRT-ului - au fost depasiri facute sub steag galben cu rosu, adica pista alunecoasa, luminile galbene nu erau intermitente.
Ultimele comentarii
570 in total