@aa
In primul rand formula data de mine este pentru CP si Nm, stiu ce am scris, nu este o formula luata de pe un site obscur fara nici un fel de explicatie.
In al doilea rand, presupunand ca ai dreptate, si puterea este in Kw, in urma calculelor ar rezulta o turatie de ~9330 rpm, ceea ce este la fel, mult prea mare.
In al treilea rand formula de la care am pornit este luata de aici - http://en.wikipedia.org/wiki/Torque#Derivation
Folosind acea formula, transformand valorile in marimile folosite in acea formula, cuplul in lb-ft (508.5) si puterea in BHP (1230), rezultatul este 12.704 rpm.
Cuplul maxim nu are cum sa fie limitat la 690 Nm, in conditiile in care Aventador stock are tot 690 Nm, iar cuplul motor este primul lucru pe care il cresc turbinele. Mai mult, Mansory Carbonado aspirat are 754 CP si 750 Nm valorile maxime pentru putere si cuplu.
Putere = (cuplu * turatie)/7015 => turatie = (putere * 7015)/cuplu => turatie = (1250 * 7015)/690 = 12.700 rpm - asta este turatia minima pentru puterea maxima daca puterea si cuplul motor ar avea valorile maxine la aceiasi turatie, ceea ce nu se intampla pentru nici o masina.
Eu ma astept sa aiba un cuplu maxim de cel putin 1200 Nm.
Mie imi place ca motoarele diesel vor fi taxate mai aspru. nu cumva sa fie motoarele pe benzina taxate mai lejer. De fapt sa nu cumva sa scada vreo taxa in tara asta.
@Mfa_MFA - VW nu ofera garantia Koreenilor pentru ca nu au nevoie sa faca asta pentru a vinde masini. Koreeni folosesc aceasta garantie extinsa pentru a face ceea ce a facut Cosmote in Romania in in urma cu cativa ani pentru a ajunge la acelasi nivel cu Vodafone si Orange - au destabilizat piata in favoarea lor.
@william - mai multe detalii gasesti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards#Emission_standards_for_passenger_cars
Interesant ca in 2006 Renault vindea masini Euro 3, si tot ei comenteaza acum despre taxele pentru acele masini.
Ultimele comentarii
570 in total