Ce nu imi place la noul GTI este mia de euro pentru inca 10 CP, din punctul meu de vedere ar fi trebuit sa vina standard cu ceva mai mult de 220 CP (240-250 ar fi fost perfect), in "lupta numerelor" pleaca cu un dezavantaj.
Interiorul imi place foarte mult, si probabil acesta va fi motivul principal pentru alegerea Golf-ului.
In tabelul de mai sus, pe langa viteza maxima ceruta de BaditzaEx, ar trebui adaugata si greutatea, Ford, Renault si VW sunt intre 1350 si 1382 Kg, Mazda are 1460 iar Opel are 1550 Kg.
Ca performante nu am nici o indoiala ca Megane este cel mai rapid, in toate testele comparative numai asta am auzit, are cea mai "tare" suspensie si cel mai bun raport putere/greutate, dar faptul ca e disponibil numai in 3 usi poate indeparta unii potentiali clienti. Pe de alta parte caroseria in 3 usi aduce un plus de rigidicate.
Cel mai apropiat concurent al Golf-ului mi se pare Focus, oricare dintre acestea doua si Megane mi se pare o alegere foarte buna.
Mazda 3 are un motor invechit care consuma mult si, cel putin in Romania, este intr-o clasa de impozitare superioara concurentilor ei, iar Astra este prea grea (este mai grea decat un BMW 328i sau un Audi A5 2.0 TFSI 211 CP), ceea ce face ca puterea in plus sa fie folosita inefiecient, asta duce la o crestere a consumului.
Noul Audi A3 1.8 TFSI de 180 CP are 0-100 Km/h in 7.1s (carfolio.com), Toyota GT-86 de 200 CP are 0-100 in 7.4s (fastestlaps.co, respectiv 7.6s conform toyota.co.uk). Asta cred ca spune totul despre motorizarea folosita de Toyota, si despre performantele GT86 comparat cu un hot hatch (Megane RS, Focus ST sau Golf GTI, Astra OPC), masini care sunt mai ieftine.
Asta e comparatia cu Megane RS - http://tinyurl.com/bwgmtl4
@Norbert
Exceptand faptul ca BMW nu are M5 cu tractiune integrala. Este adevarat, ar fi putut folosi un 760i xDrive, dar nu cred ca acea masina poate depasi 330 Km/h chiar si pe uscat. Sunt curios ce ar putea face noul E63 AMG pe zapada.
@aa
In primul rand formula data de mine este pentru CP si Nm, stiu ce am scris, nu este o formula luata de pe un site obscur fara nici un fel de explicatie.
In al doilea rand, presupunand ca ai dreptate, si puterea este in Kw, in urma calculelor ar rezulta o turatie de ~9330 rpm, ceea ce este la fel, mult prea mare.
In al treilea rand formula de la care am pornit este luata de aici - http://en.wikipedia.org/wiki/Torque#Derivation
Folosind acea formula, transformand valorile in marimile folosite in acea formula, cuplul in lb-ft (508.5) si puterea in BHP (1230), rezultatul este 12.704 rpm.
Cuplul maxim nu are cum sa fie limitat la 690 Nm, in conditiile in care Aventador stock are tot 690 Nm, iar cuplul motor este primul lucru pe care il cresc turbinele. Mai mult, Mansory Carbonado aspirat are 754 CP si 750 Nm valorile maxime pentru putere si cuplu.
Putere = (cuplu * turatie)/7015 => turatie = (putere * 7015)/cuplu => turatie = (1250 * 7015)/690 = 12.700 rpm - asta este turatia minima pentru puterea maxima daca puterea si cuplul motor ar avea valorile maxine la aceiasi turatie, ceea ce nu se intampla pentru nici o masina.
Eu ma astept sa aiba un cuplu maxim de cel putin 1200 Nm.
Ultimele comentarii
568 in total