Poate ca nu le-au scazut vanzarile deoarece toate masinile au consum mai mare decat cel specificat, si majoritatii cumparatorilor nu le pasa de poluare, care oricum este mult mai mica decat la o masina veche de 10 ani.
Am catutat pe www.spritmonitor.de/en/ si am folosit pentru mai multe masini aceiasi parametrii: masina diesel, produsa dupa 2010, ce putin 10.000 Km inregistrati acolo. Rezultatul:
- A3 - 5.79
- Seria 1 - 5.91
- C4 - 5.36
- Logan/Sandero (de ce nu si ele?) - 5.17/5.26
- Focus - 5.66
- Civic - 5.08
- i30 - 5.66
- Cee'd - 5.79
- A-Class - 5.97
- Astra - 6.27
- Peugeot 308 - 5.54
- Megane - 5.62
- Leon - 5.76
- Octavia - 5.86
- Auris 5.57
- Golf - 5.67
- A4 - 7.08
- seria 3 - 6.41
- C5 - 6.80
- Mondeo - 6.82
- Accord - 6.39
- C-class - 6.68
- Insignia - 6.93
- Laguna - 6.41
- Avensis - 6.47
- Superb - 6.53
- Passat - 6.36
- S60 - 6.33
Este adevarat, nu am stat sa selectez motoare care sa ofere performante echivalente intre masini, am luat pur si simplu toate modelele diesel inregistrate pe site care sa fie produse dupa 2010. Asta inseamna ca am inclus Golf GTD, Astra-ul de 190 CP si versiuni de 3 litri de A4, seria 3 si C-Class, unele dintre aceste masini avand si tractiune integrala.
Dupa cum vedeti, cam toate consuma pe acolo, fiind cateva care au consum mai mare sau mai mic. Dar Golf este undeva pe la media, Octavia are consum putin mai mare, asta si pentru ca este o masina mai mare in total, A3, cel putin comparat cu Seria 1 si C-class sta foarte bine, Iar Passat este batut la limita doar de S60.
@Marian - nici o masina pe care o cumperi azi nu va reusi consumul declarat de producator in utilizarea normala. Va reusi acel consum daca va fi condusa de un expert in afara orelor de varf, in orase cu mai trafic mai mic, cu anvelopele cu rezistenta redusa la inaintare si unflate la limita exploziei.
Din pacate e greu sa dovedesti ca masina in conditii normale va consuma mai mult. Vezi Claudiu David si cu 520d xdrive, a reusit un consum de ~4 l/100Km, cu o masina cu consumul extraurban declarat intre 4.4 si 4.8.
Iar "ma gandesc ca acele emisii marite sunt cauzate de un consum mai mare ca si cel declarat" - poluarea nu este direct proportionala cu consumul. Tine mult si de eficienta arderii conbustibilului si de filtre de particule/catalizatoare.
@Cyrus - Skoda si Seat nu sunt marci germane. Este adevarat ca sunt produse de VW, unele in aceleasi fabrici.
Pe de alta parte, guvernul german poate testa orice se vinde acolo, asa ca nu are nici o importanta unde este produs. Daca cineva vrea sa priduca o fumegatoare, nu are decat sa faca asta. atat timp cat vinde acea fumegatoare intr-o tara care ii permite asta, ce drept are guvernul german sa comenteze?
Ultimele comentarii
568 in total