@raku - din cate stiu eu clima noastra este cea mai proasta pentru o electrica. Temperaturile mari vara si cele prea mici iarna uzeaza bateria mai repede.
Pentru ca mi se pare incorect titlul articolului, care din urmatoarele doua masini este mai rapida:
- masina 1 atinge 100Km/h in 3s si are o viteza maxima de 250 Km/h
- masina 2 atinge 100Km/h in 4s si are o viteza maxima de 320 Km/h
@Starlea
In primul rand este GB nu Gb.
In al doilea rand nu contest "matematica" din acest articol, ci faptul ca persoanele care au generat acest articol (CEO-ul Intel, persoana care a scris articolul initial si Daniel Popescu) au facut niste greseli, fie din neatentie, fie din lipsa de cunostinte, fie din simplu neinteres in acest subiect si dorinta de a scrie ceva astfel incat pagina sa fie deschisa si reclamele afisate.
https://newsroom.intel.com/chip-shots/brian-krzanich-opens-2016-intel-developer-forum/ - puteti incepe de la minutul 47, dar la 57:40 incepe partea la care se refera acest articol.
Ce ma deranjeaza la CEO-ul Intel, si ma face sa cred ca este un "business man" pur (are cunostinte minime despre domeniul in care activeaza) este expresia "the average person today generate about six to seven hundred megabits a day, by 2020 the estimate is one and a half gigabytes for the average person". Megabits si gigabytes. Este o greseala subtila, dar una pe care un om tehnic nu ar fi facut-o niciodata.
Apoi zice "... will produce four thousand gigabytes a day" si despre avioane "airplane data, data coming of the jet engines, and the flight controllers, forty thousand gigabytes today". Deci avioanele transfera ACUM acele date catre coud? Nu prea cred.
Este adevarat, zice ca aceste date vor trebui interpretate de ceva dupa, in cloud, si ca este nevoie sa fie tranferate acolo. Dar asta se va face doar in faza de proiectare a sistemelor autonome. Pe o masina de productie interpretareta acestor date trebuie facuta in timp real (pentru o latenta scazuta), si nimeni nu are nevoie de aceste date de la zeci sau sute de mii de masini dupa ce sistemele autonome sunt deja lansate.
Cel mai bun exemplu in acest caz este Tesla. Care nici nu cred ca are nevoie de conexiune la internet pentru condusul autonom acum.
Ma rog, dupa ce am vazut inregistrare video si am citit ambele articole inteleg cu s-a ajuns de la "senzorii unei masini autonome vor genera 0.75 GB de date pe secunda" la "o masina autonoma va avea nevoie de o conexiune la internet capabila sa transmita 0.75 GB/s". Telefonul fara fir intre persoane care nu inteleg ceea ce vorbesc.
In articolul original scrie "Their estimates assume that the driverless car will generate .75 gigabytes per second", ceea ce inseamna ca 0.75 GB/s reprezinta cantitatea de date generata de senzorii masinii, date care sunt procesate in timp real inainte de a fi trimise mai departe sau folosite in vreun fel.
Pentru comparatie, un GoPro poate inregistra cu maxim 7.5 MB/s in format 4K. In articol scrieti ca masina Google tranfera catre servere cu o viteza de 100 ori mai mare?
"Your car will send and receive location data, check in on the weather, navigate traffic and so on" - asta inseamna 100MB intr-o zi maxim.
BULLSHIT!!!!
@Alin - depinde si de pretul la care vor fi lansate cele doua. daca sunt la 60-80% din pretul unui GT-R, atunci 400 CP este o putere buna.
Z5 probabil va folosi acelasi motor ca si M4 pentru versiunea de varf.
Ultimele comentarii
568 in total