Opel a facut foarte mari progrese in ultima perioada (defapt de 10 ani incoace). Incearca sa redevina ce a fost prin anii 60-70, dar,.....
-nu stiu daca vor putea sa vanda o masina mai scumpa (si mai pretentioasa) decat Insignia. Reteta asta au adopat-o si alti constructori si nu prea le-a iesit. Cel mai bun exemplu ar fi VW cu al lor Phaeton (ar mai fi Velasatis-ul, C6-le, 608-ul). Poate, daca va fi pozitionata ca si pret putin peste Skoda Superb si va oferi mai multa calitate, ar putea avea o sansa sa vanda ceva pe pietele emergente, dar, le va fi greu.
@GT-R
NU stiu la ce te referi cand spui ca, gama actuala are suficient de multe lipsuri. Ti-o fi ramas in cap de pe vremuri, ca Opelul face masini slabe? Cel putin, la ora actuala, Insignia este cea mai apropiata masina de Passat (ca si motorizari, dotari, calitatea fabricatiei si multe altele. E drept, ca Mondeo are un tren de rulare mai ferm, si poate mai bine setat, dar, sta mai prost la costuri, calitatea fabricatiei, optionale si pret de revanzare). Sa nu uitam totusi, ca, Opel a investit ff mult in generatiile actuale (Insignia si Astra I), avand cele mai bune faruri Xenon si cele mai bune scaune.
Sa nu ma intelegi gresit. Nu spun ca ar fi cea mai buna masina/marca de pe piata. De departe gandul asta. Normal ca mai au de recuperat, dar, nici la coada vacii nu se situeaza. Pana la urma, totul e raportat la pret si la costuri. Daca ar oferi calitate peste VW si pret similar sau mai mare (in acelasi nivel de echipare), crezi ca ar reusi sa vanda mai mult? Eu zic ca nu. Trebuie prima data sa isi reconstruiasca imaginea si sa asocieze brand-ul cu fiabilitatea. Acest lucru se face cu pasi mici, si nu se poate realiza cu 2 modele promitatoare. Sper ca au invatat ceva cei de la GM din toata treaba asta. NU pot produce ceva mai slab calitativ decat concurenta directa si sa se astepte la vanzari record.
Cred ca se refera la airbag-urile perdea, care, la declansare, ar putea impinge parbrizul inspre exterior (daca nu e montat corect..prea putin adeziv, sau adeziv de calitate mai slaba), sau s-ar putea sa il crape mai tare (daca parbrizul este crapat).
In oricare din situatiile de mai sus, pot surveni accidente datorita cioburilor
Mda. Pana la urma se vede ca a fost preluat de chinezi. Are putin din fiecare (jaguar, portiere a la rolls, ceva din bentley, putin din lincoln pe fata), dar, aproape nimic din Volvo. Atat ca e desenat armonios.
Motoarele nu sunt de FIAT.
Proiectul pentru fostul 1.9 diesel, prezent atat pe modelele Opel cat si pe modelele din grupul Fiat, este facut de BOSCH, la cererea ambelor companii. Defapt a fost un proiect comun. Pe baza proiectului, fiecare constructor a luat-o pe alta cale si si-a fabricat componentele la fabrici diferite. Ca un exemplu, pot sa iti spun ca motorul de FIAT are computere Magneti Marelli, si cele de la Opel au computere BOSCH, cu arhitecturi diferite si cu harti diferite de injectie (daca ai sa urmareste curbele de cuplu si de putere a ambelor motoare ai sa vezi ca sunt diferente). Motoarele de OPEL sunt ceva mai fiabile decat cele de la FIAT, si mai mult, 1.9 cdti-ul e unul dintre cele mai reusite motoare din grupa de cilindree din care fac parte (rezerve de putere, echilibrare, samd). Probabil printre singurele elemente comune a ambelor motoare, sunt turbinele Garret fabricate in Romania.
Motorul de 2.0 este o evolutie a motorului de 1.9.
Motorul de 1.3 este la fel dezvoltat pe un proiect comun, iar cel de 1.7 este motorul de origine ISUZU, dezvoltat si imbunatatit de OPEL.
Sistemul start/stop e folosit cam pe orice masina ce se respecta, asa, ca nu vad de ce spui ca ar fi de origine fiat.
Ultimele comentarii
35 in total