Hmm. Cand te uiti la masina asta ai o senzatie de deja-vu. Partea frontala e un Honda Accord facelift, dar, totusi au integrat bine spoilerul frontal in designul Honda. Totusi, nu inteleg de ce s-au chinuit asa de mult in ultimii 10 ani sa ii ofere lui Seat o identitate de marca (cel putin pe partea frontala), ca, acuma sa "copieze" si ei ceva.
Cand o privesti din lateral, partea spate si anumite linii.........te duc cu gandul la un 159. Totusi, e desenata frumos, drept dovada, ca VAG-ul are designeri talentati si indrazneti. Partea spate, e ceva diferit, dar, parca am mai vazut asa ceva.
Per general, cu toate aceste insipiratii subtile de design, au facut o masina frumoasa, care, chiar starneste emotii. NU vreau sa ii critic, dar ce e evident e evident.
Interiorul.......cred ca e unul dintre cele mai frumoase interioare. E complet original, e complet adaptabil si pentru modelul de serie. Mi-a placut mult cromatica de la interior, tunelul median si consola centrala (mai ales comenzile sistemului de climatizare, o noutate absoluta in grup--nepreluata de la alte modele). Probabil nu vom regasi pe modelul de serie, ceasurile de bord digitale pe LCD.
NU mi se pare fiabila ideea, cel putin pe termen lung. IN 1 rand e mai multa electronica, arbori de echilibrare mai sofisticati, deci, tehnologie mai avansata, mai scumpa. Costul acestei solutii se va regasi in pret, si, daca tragi linia, pentru acel litruu la 100km in minus vei plati mai mult. Pe termen lung nu cred ca e rentabila (dpdv financiar).
Dar, am o curiozitate. In momentul cand softul v-a opri 2 cilindrii, inseamna ca injectoarele si bujiile corespunzatoare celor 2 cilindii nu vor mai functiona. Asta duce la o uzura inegala si va aparea in timp un mers dezechilibrat al motorului. Sa nu mai punem la socoteala, uzura semnificativ mai mica a cuzinetilor, bielelor, segmentilor corespunzatori respectivilor cilindrii (neexistand detonatia, prin lipsa scanteii si amestecului carburant, pistoanele vor actiona cu o alta forta asupra cuzinetilor, segmentilor si vibrochenului ducand la o uzura inegala, deci, functionare inegala). Normal,....., asta se va intampla in timp si nu in primele zeci de mii de km. Turbina va trebui gestionata altfel cand cei 2 cilindrii vor fi opriti.
Si toate acestea, doar pentru a scadea putin media de CO2 pe tot grupul VAG.
Poate m-am exprimat sumar. Sunt de acord cu tine, dar ma asteptam ca pe o versiune "sport", unde s-a muncit putin (modificarile amintite in articol, si de tine), sa se monteze ceva motoare mai nervoase. Nu trebuie sa fie motoarele de pe versiunea ST. Pentru cei mai pragmatici s-ar fi putut monta un diesel mai mare (probabil cel de 1.6 dus putin mai sus).
Cel putin eu asa inteleg acronimul "sport" (suspensii, bodykit-uri si motoare mai potente). Banuiesc ca nu s-a lucrat putin si la frane.
Si sport-ul acela din titlu (sau descrierea masinii) la ce se refera? Doar la body kit si interior? Hai sa zicem ca benzinarul ar fi ceva interesant, dar dieselul mi se pare cam nelalocul lui pe o versiune sport (ma refer la dieselul din prezentare).
Pacat de materialele folosite la interior
Pacat de calitatea ansamblarii
Pacat de faptul ca are printre cele mai lizibile si mai curate ceasuri de bord din clasa
Pacat de partea frontala reusita
Pacat de masina in general,
..pentru ca atunci cand privesc consola centrala parca are aspect de utilitatra (ma refer strict la design, si nu la calitatea materialelor). Se pare ca VW a cam ramas in pana de design, sau, sacrifica designul de dragul reducerii costurilor.
Ultimele comentarii
35 in total