@catalin
Vezi ca incurci producatorii chinezi. Volvo e cumparat de catre Geely, iar aceasta marca, e cumparata de Chery. Nu au legatura una cu cealalta, decat, poate la tara de origine.
@dumbravaandrei
Mai las-o moale cu fiabilitatea Toyota. Poate amici tai au fost mai norocosi, dar ai mei nici gand. E drept ca ei au mers pe diesel si asta nu e punctul forte al toyotei. Si, pana la urma e normal sa nu fie mari probleme, cel putin pe partea de motorizari otto. Ofera aceleasi motoare, tehnologii de acum 20 de ani, putin cosmetizate si putin actualizate. E cam ce facea grupul vag cu octavia 1 cu motorul Acela de 1.6 benzina din secolul trecut. Da, e fiabil, dar e vechi. NU ofera performante dinamice, acustice si nici economii de carburant. Pana la urma, lumea ar trebui sa isi doreasca progresul si nu stagnarea sau in unele cazuri regresul. europenii sunt mai indrazneti si au investit in tehnologii. Au riscat si pana la urma vor castiga.
Si, da, piata europeana cere progresul. De aceea aici Toyota sta ff slab la vanzari.
interesant articol, dar, as vrea sa il intreb si eu pe Mircea, ce inseamna pentru el ultraeconomic. NU de alta, dar in fiecare test care se face va plange-ti ca ati scos un consum mai mare cu cel putin 2 litrii/1--km fata de ceea ce da cartea tehnica. E normal, asa ceva, avand in vedere, ca, in general, cand se testeaza o masina/motor, se trage pe ea ca pe hotii de cai. Ar fi interesant, totusi, sa vad si eu un test facut in cealalta extrema:
-cat de confortabila e masina in contrast cu cat de bine sta pe viraje
-cat de multe bagaje au intrat in portbagaj
-cat e de silentios motorul
-la ce turatii si in ce trepte se poate scoate cel mai mic consum, si cam care ar fi acela
-cat de curat suna muzica si cat de intuitiv e sistemul multimedia.....
Ca, pana la urma, dieselurile se iau clar pentru consumul mai mic.
@mcd. NU se monteaza o turbine pe o pereche de cilindrii, ci vor fi legate in serie ca si la BMW. Probabil una de joasa presiune si una de inalta, iar cea din mijloc intercalate, posibil tot de inalta.
@Automarket.
Din cate stiu eu, Passatul are motor montat longitudinal, iar platform MQB e strict pentru motoare montate transversal. Sa treaca oare Passatul la o platforma mai ieftina cu motor transversal? Daca imi amintesc correct, platform noua a grupului pentru motoare longitudinale se numeste MLB.
MLB: Modularer Längsbaukasten, or "modular longitudinal component system", for medium-sized and larger longitudinal engined models.
MQB: Modularer Querbaukasten, or "modular transverse component system", for transverse engined, small to medium-sized cars.
Consumul acesta este scos in conditiile ideale, incepand cu densitatea traficului, traseul ales si dispozitia soferului. Am reusit sa scot consum minim, pe un traseu extraurban de vreo 60 de km, undeva pe la 3.6l/100km, dar, o singura data. In rest, la fel ca si andrey, in nenumarate ocazii, si pe trasee complet diferite, ma situez de pe la 4.1 pana pe la 4.6. Dar sunt cazuri exceptionale. Totul sta in corelarea turatiei motorului cu treapta de viteza selectata, si, in finetea cu care se apasa pedala de acceleratie. Mai mult se recomada "abuzarea" franei de motor (la coborari, inainte de curbe unde necesita reducerea vitezei), si mai mult, de constanta deplasarii. Nu in fiecare curba trebuieste neaparat de pus frana. La fiecare franare si accelerare, consumul creste. Trebuie anticipat traficul.
SI ca sa nu va mai plictisesc, pot sa va spun ca am un drum de 1800 km, respectiv Pitesti-kusadashi (turcia) si retur, cu doar 200 km de autostrada, 4 oameni, clima pornita non-stop, portbagajul burdusit, si 2 soferi. Cosum mediu dus-intors 4.3 (motor de 100cp) (44 de ore de condus, dintre care cate 22 una intr-una).
Ultimele comentarii
35 in total