automarket e sponsorizat de ING... cam cine crezi ca ar trebui sa tina capul de afis? pe McLaren, Ferrari BMW nu ii poate neglija, Renault e evident... ce nu e clar?:) Razlet o sa mai apara Williams, RedBull, Toyota...
am avut un accident cu un megane 1 (modelul din 2000)(n-avea nici ABS dar avea 2 airbaguri). Pe un drum drept aveam aprox 150-160 ai am prins din urma pe unu in fata mea. Evident o dacie amarata care se tara cu 50-60 max. Ideea e ca am vrut sa trec racheta pe langa ea cand la un mom dat cretinu o virat stanga. Eu de la viteza de-am avut-o initial si dupa vreo45m de frana(politie) Am ajuns la o valoare respectabila as zice de undeva 80km/h (de la 100 - 0 ai nevoie de cca 35m cu ABS fara...40poate insa de la viteze >100 distanta creste exponential)Oricum ideea e ca in mom impactului am avut cam 80 preconizez si ala probabil 20-30-40 nu stiu oricum voia sa vireze la stanga si putea lua viraju oricum). Rezultatul? NICI MACAR AIRBAGU nu s-a deschis...am avut un bec, aripa, spoile si capota de schimbat in rest nimic nimic. Daca probabil ala oprea la semafor si eu il loveam din spate eram acum ingeras si doamne fere ce s-ar intampla daca ar veni din fata. Ideea cu testele euroncap e sa te faca sa intelegi ca la viteze normale ai o sansa. Insa in RO cele mai multe accidente au loc ba cu copacii ba cu tiru unde de cele mai multe ori poti sa ai si 10 stele euroncap tot treci pe lumea cealalta fie ca conduci BMW, Renault, Volvo. Renault se lauda cu stelele pt ca sunt primii producatori care au introdus un sistem avansat de disipare al energiei prin sasiu si efectul de "acordeon". De la mom "0" (lansare laguna 2) deja nu mai conteaza ca toti producatorii au trecut la treaba. Si vorba celor de la renault " e mai sigur sa previi accidentul"=>sisteme de asistare a soferului, detectie pericole, ESP, etc etc.
La cap design exterior nu e chiar ce mi-am dorit insa la restul cap exceleaza. Are un interior incredibil de frumos, materiale excelente, calitate a fabricatiei clar superioara clasei iar motorizari excelente raportate la piata noastra. Pretul de asemenea mi se pare corect. Singurul motiv care m-ar determina sa aleg Mondeo ar fi designul exterior mai reusit si un sasiu mai sport(asa releva testele). Laguna insa e f comfortabila si ofera o ambianta interioara mult peste mondeo precum si performante mai bune ( sprint, vit max, dist de oprire, slalom etc ). Multa lume penalizeaza directia electro-asistata de la Renault pt ca nu ofera feedback corect pe viraje(fata de BMW ) insa Laguna nu doreste a fi o sportiva premium ci doar o masina performanta, comfortabila, fiabila si SIGURA. Si sincer dar cu Laguna de 2.0 150CP (26 000 eur FULL) esti cam tartore pe drum numai sa te tina... Audi iti cere 26000 pt 1.8T (160CP-benzina ) dar dotari sub Laguna. Sincer eu as alege Laguna chiar daca AUDI e marca mea de suflet. Si e mult mai frumos decat laguna un A4 dar cu toate astea cele 4 inele isi cer tribut.
Ultimele comentarii
13 in total