De la plecarea lui Schumcher (ca pilot), de la Ferrari, cei doi piloti ai Scuderiei au fost Massa si Raikkonen. In anii ce au urmat dintre cei doi, doar Kimi a reusit in 2007 (asta si datorita problemelor lui Alonso de la McLaren) sa cistige un campionat. Cu toate acestea dintre cei doi, Massa a fost pastrat iar Kimi inlaturat, cu toate ca la setarea monopostului se pricep amandoi la fel (adica aproape de loc). Aducerea lui Fernando la Ferrari , din acest punct de vedere, este de inteles dar, ar fi trebuit sa plece Massa si nu Kimi. Se pare insa ca (am mai spus-o de multe ori), Massa are la Ferrari, probabil si datorita lui Schumacher, un statut privilegiat si atunci ma intreb, la ce bun aducerea lui Alonso. Nu va castiga nici echipa si nici el, pentru ca Alonso nu va fi lasat sa-si faca treaba. Sigur, Domenicali nu are calitatile lui Jan Todt, in acest context, legea fiind facuta de Schumacher si implicit Massa, preferatul sau. Parerea mea este ca Ferrari in toti acesti ani de la plecarea lui Todt, a pierdut pe mana lui Schumacher, care are un credit prea mare la Ferrari, dar este un prost manager. Nu ma ingrijoreaza viitorul echipei Ferrari, ci mai de graba faptul ca Alonso va avea un tratament similar cu cel de la McLaren.
In beneficiul favoritului meu, as fi bucuros ca din cauza subiectivismului sa gresesc in aprecierea situatiei. Ma intreb insa ce poate face un om bine intentionat si motivat in fata unor oameni care dupa parerea mea si-au aratat ostilitatea. Comparandu-l cu Raikkonen, Alonso este mai interesat de partea tehnica legata de setarea masinii, de conlucrarea cu tehnicienii, capitol la care il depaseste si pe Massa si poate acest lucru sa fie in favoarea sa, sa conteze si sa-l ajute sa se integreze. Toate aceste lucruri care tin de el vor fi duse pana la capat, dar intrigile sunt intrigi si in ultimul timp, fac legea in toate domeniile din pacate. Eu il cunosc bine pe Alonso, dar la McLaren tot intrigile l-au impiedicat sa aiba rezultatele pe care le-a meritat.
Plecand din F1, imaginea lui Kimi va suferi grav din toate punctele de vedere, chiar daca el si fanii sai nu vor recunoaste acest lucru. Stationarea in 2010 in WRC va fi, dupa cum se vede, pe linie secundara (Citroen Junior Team), iar o eventuala revenire in 2011 in F1, nu va fi deloc, nici usoara nici convenabila. Plecarea acum din F1 va fi o pierdere, in primul rand pentru el (pierdere, pe care din pacate nu o constientizeaza), in al doilea rand pentru lumea F1 (am inclus aici si pe fanii sai). Pierderile in toate planurile vor fi de nerecuperat.
Fara discutie, in primul rand Button are cu mult mai putini fani decat Alonso, din mai multe motive pe care nu le comentam aici. In al doilea rand Button a ajuns in cunostiinta de cauza la McLaren, avand avantajul cunoasterii precedentei situatii, in care s-a aflat Alonso. Avand in vedere cele de mai sus si multe alte aspecte s-ar putea concluziona ca este posibil ca lui Button sa-i convina postura de al doilea pilot in echipa.
Ultimele comentarii
222 in total