@LauCalin: Ai pus bine punctul pe i.
Iar pt cei care se tot leaga de design si cred ca este acelasi design de la prima pana la a 7-a generatie, fara sa inteleaga cat de dificila este munca de rafinare si de continuare a genelor designului lui Golf (2 ani s-a lucrat la mk7 numai la designul exterior, la acele linii care unora li se par simpliste) am urmatoarea situatie: va dau exemplu Corolla, o masina care a depasit Golf la vanzari pe plan mondial. Va place modul in care au fost desenate, fara nicio legatura de la generatie la generatie, fara nicio trasatura definitorie, fara identitate de marca? Eu unui astfel de design nehotarat, gen Corolla/Auris, pot sa-i reprosez ca nu exprima absolut nimic.
Prea tarziu s-a gandit sa reapara si Nissan in clasa compacta. Nu cred ca mai au sanse sa faca mare lucru, mai ales avand in vedere si calitatea foarte slaba a predecesoarelor Tiida si Almera.
@LauCalin: Tu imi dai ca exemplu cazul fericit, dar in situatia marcii VW si a grupului VAG cine mai e? Grupul BMW si....poate Hyundai/Kia, dar in rest e cam trista situatia. Iar la PSA si Fiat (aripa europeana) e cea mai mare jale.
@dan_grc: Asa este, criza o sa readuca eficienta si buna gestionare a resurselor, inclusiv a banilor, la locul meritat.
Acum cand sacul s-a golit pana aproape de fund, se termina si cu risipa si cu subventiile care pana acum doar au mascat ineficienta si proasta strategie de piata a constructorilor.
Atunci cand economia bubuia, lacomia dupa bani i-a impins pe toti constructorii de automobile sa isi extinda gamele si sa intre pe segmente de piata unde nu mai fusesera prezenti inainte.... lasand la o parte discutia despre calcarea in picioare a traditiei si a valorilor proprii fiecarei marci, deoarece vad ca-mi iau minusuri daca amintesc de asa ceva.
Deci banu' sa iasa, indiferent cum: facem suv-uri ...cate?...pai fiecare sa avem in gama 4-5 modele minim, facem mini, facem coupeuri cu 4 usi, facem monovolume mici, medii, compacte, in declinari normale si grand, facem crossovere, facem limuzine de lux, ba ne facem chiar si marci premium chiar daca suntem proletari sadea...facem ...facem....toti facem de toate.
Prin urmare au investit in cercetare, dezvoltare, linii de fabricatie, contracte de furnizori, contracte cu forta de munca, dealeri noi, etc, deci in active legate direct proportional de scara productiei.
Acum, cand piata a cazut in fund, constructorii dau din colt in colt ca nu stiu ce sa faca cu ditamai halele de productie, cu gloate razvratite de muncitori care pe buna dreptate isi cer salariile, cu dealeri in care bate vantul si altele asemeni. Sincer, nu-mi pare rau, poate criza asta va reusi sa reaseze fiecare producator pe fagasul lui si sa-i faca sa-si vada lungul nasului. Criza se intoarce ca o palma pe obrazul celor lacomi si care si-au ignorat radacinile pentru bani.
Ultimele comentarii
480 in total