@Andy: mda...ok, dar sa creasca calitativ presupune cheltuirea a multe miliarde de EUR, pe care Opel nu le are, in schimb le pierde anual cu nonsalanta. GM ar fi chiar fraieri sa continue hemoragia de bani la Opel, iar o incercare de pozitionare premium a Opel cred ca ar baga tot GM-ul in vrie din nou, abia ce-si mai revenise dupa episodul din 2009 cu falimentul.
Apoi vine imaginea care te omoara: Opel n-a avut niciodata treaba cu luxul, crezi ca va avea vreo sansa impotriva Audi / BMW / Mercedes? N-au ei mari sanse nici Jaguar, Volvo, Cadillac, Alfa, Lexus, care de-abia plutesc, daramite Opel sau Citroen ?
Apoi, absorbita pietei, care este deja suprasaturata. Deja nu vad sa mai fie loc pe piata pentru inca o marca premium: Saab si Lancia tot premium erau, dar s-au dus (Lancia e pe punctul sa intre si cu al doilea picior in groapa). Sa vedem ce isprava va face Maserati care anuntase un atac la Seria 5 / A6 / E-Class cu un sedan premium.
Am spus premium la Citroen, dar doar 2 modele (un urmas pt 2CV si unul pt DS), in cadenta relativ mica, nu volume >1.000.000 gen tripleta germana, pt ca pur si simplu nu este loc. Iar referitor la gama DS, am clarificat mai sus cum vad eu treaba cu ambalajul marketingului pentru gugustiuci. DS = plasticaraie cu sclipici.
@Giga: dar emotiv mai esti :)
Stiu ... ca si pe mine m-a invadat nostalgia si am oftat cand am vazut ceasurile de bord de la batranul Kadett. Dar cand vad Opelurile actuale...revin la ideile mele radicale. Apropo, Opel cea mai veche marca?? Nu sunt sigur, trebuie sa verific.
Probabil stii ca la Buick doar Enclave-ul mai este american ca si filozofie, conceptie, tinuta la drum.... restul gamei Buick este doar Opel cu alta sigla. Na...cum iti mai pare? Nu-ti vine sa-i "raschetezi"?
Eu sunt in general pentru lucrurile transparente si cinstite, pentru originalitate, acuratete si cale proprie a fiecarui produs / idee / persoana. Ciorbele si amestecaturile gen PSA+GM nu-mi plac, oricat de frumos ar fi ambalate in concepte de marketing si servite gugustiucilor milenului 3.
Daca statul francez este cel care impiedica acesta alianta, atunci pot spune ca statul francez face o treaba foarte buna. In general, nu contest nevoia de consolidare la nivelul industriei auto si de impartire a costurilor, dar cand doi schiopi (Opel si PSA) se aliaza pentru a se lupta cu altii care nu sunt schiopi, ba chiar crapa de sanatate (VW, Hyundai-Kia, Ford, chiar si Renault), rezultatul nu este prea optimist.
Solutiile, asa cum le vad eu, sunt simple si se pot rezolva individual, trebuie doar curaj, astfel:
Opel/Vauxhall, am mai spus, este aripa ranita a GM: aceste marci trebuie desfiintate si ingropate si locul liber ramas pe piata si in capacitatile de productie trebuie umplut apoi cu Chevrolet. Stiu, e o decizie grea sa omori cu proprie stiinta o marca germana veche, un nume care a facut istorie, dar asta e, nu e nici prima, nu va fi nici ultima, gandul trebuie sa fie catre viitor.
PSA, acum: Peugeot trebuie sa ramana un constructor generalist, dar are nevoie de o restructurare a gamei. Acum se bate cu Citroen pe aceeasi clienti. La Citroen, in cazul in care nu s-ar alege varianta dura a eliminarii definitive a marcii, as inclina spre o gama foarte restransa, de 2 modele: o masina mini/mica cu aer retro, concurent pentru Mini Cooper si Fiat 500, ca urmas pentru 2CV, insa cu pozitionare premium si o masina de clasa mare, exclusivista si aparte, asa cum este C6 in prezent, ca urmas al lui DS, o "vitrina tehnologica" in care Citroen sa-si prezinte toate nebuniile tehnice de care este in stare. E adevarat ca C6 a fost neglijat si ca are o imagine slaba pe piata, foarte nisata, mai ales in fata alternativelor germane. Eu m-as bucura mult sa vad un astfel de Citroen, insa altfel, daca vor alege sa continue cu politica actuala, unde C1=107, C3=208, C4=308, C5=508, prefer mai degraba desfiintarea marcii, la pachet cu aberatia de "submarca premium" numita DS. E de urmarit, asta este ceea ce mi-as dori eu si ceea ce cred ca ar limpezi mult atat piata cat si optiunile de achizitie ale clientilor.
Ultimele comentarii
480 in total