@ztele: de obicei iti apreciez comentariile, dar ultimul comentariu a fost tare confuz, asta ca sa fiu finut.
Faptul ca Mercedes produce si utilitare si camioane Actros si Unimog-uri face ca gama sa de automobile sa fie mai putin premium? Crezi ca afecteaza asta cu ceva imaginea Clasei S? MB este un constructor generalist, in cele din urma, si asta nu de ieri de azi. Pe logica asta nici Volvo nu este curat: ai vazut ambulantele Volvo sau camioanele Volvo?
La BMW, "dotarea" cea mai importanta este placerea sofatului, care cu greu se regaseste la alta marca. Versiunile de baza erau intentionat mai spartane, mai minimale in dotari, pentru ca nu in dotari sta esenta BMW-ului. Lista de optionale oricum nu lasa pe dinafara orice iti puteai imagina, chiar si in deceniul trecut. Era (acum nu prea mai este), daca vrei, o marca mai "purista", desi termenul asta poate avea alte conotatii, cel putin pe acest site. Totusi, comparatia BMW cu Hyundai si Suzuki este cel putin hilara.
Iar in ceea ce priveste masinile sport iar m-ai bagat in ceata: vrei si mare si manevrabila in aceasi timp? Pai se bate cap in cap cu ce spuneai mai devreme: masinile care se chinuie sa faca mai multe lucruri deodata. Dar niciunul nu iese cum trebuie. Legile fizicii, recte inertia, nu prea ii permite unei masini mari sa fie si manevrabila.
Iar acum duda dudelor, cireasa de pe tort, (nu te supara): dorinta lui Ztele pentru o masina cu consum enorm :))))))))))))))))))
@ztele: Notorietatea...mda, bineinteles ca este importanta, dar depinde pentru ce vrea fiecare sa fie notoriu. Eu cred ca Volvo are o notorietate excelenta astazi datorita sigurantei, nu vad ce plus de notorietate i-ar mai putea aduce o masina sport. BMW are notorietate gratie sportivitatii (a trenurilor de rulare, a motoarelor si transmisiilor) nu pentru altceva. Mercedes si-a construit notorietatea pe confort, siguranta si calitate. Cadillac pe designul dramatic, lux si confort. Lexus pe...aaaaa.....chiar, Lexus pe ce??
Totusi, observ ca unele marci incep sa renunte usor-usor la caracteristicile care le-au consacrat in ideea ca specificul altor marci a devenit mai interesant pentru ei si vor sa-l adopte/copieze. Nu-mi dau seama daca propozitia " Traditia asta se pare ca nu mai face 2 lei in ziua de azi." o spui cu amaraciune sau cu zambetul pe buze.
Fiecare marca trebuie sa-si recunoasca radacinile, sa-si valorifice trasaturile si punctele forte, sa le slefuiasca pana la perfectiune si bineinteles apoi sa se bucure pe merit (la profit ma refer) de aprecierea pe care i-o acorda piata. Speranta mea este ca soarta va face in asa fel incat sa-i pedepseasca pe cei care vor sa para altceva decat ceea ce sunt si pentru care sunt cunoscuti - asa ar fi onest.
@Giga: asta e o problema actuala si foarte spinoasa pe care se poate discuta mult, ma refer la extinderea producatorilor in zone total nespecifice lor. Nici eu nu agreez ideea asta si produsele halucinante care ies pe piata: gen acest Volvo sport, SUV-uri la Mini, Porsche, in curand la Alfa si Maserati, decapotabila de fite la Land Rover (Evoque cabrio), limuzina de lux de la VW (Phaeton) si altele.
Deci producatorul A intra peste segmentul de piata al producatorului B si pe specialitatea lui; B riposteaza si scoate un concurent pentru specialitatea lui A samd, pana la punctul in care toti producatorii se vor transforma din specialisti in generalisti, adica vor avea cate un model in fiecare clasa si mai departe urmeaza debandada: supracapacitate, identitate de marca diluata sau pierduta, oferte redundante (doar un exemplu, la intamplare: Mitsu ASX / Peugeot 4008 / Citroen C4 Aircross) si confuzie in randul clientilor.
Totul denota o tiganie autentica pentru rusi si chinezi cu bani: forma, gabarit, motor si bineinteles numele marcii.
Tind sa cred ca cererile care vin din Spania, Austria si Italia sunt de-ale capsunarilor nostri.
Ultimele comentarii
480 in total