@mog: da, asa e, e bun si pt ce zici tu, dar asta trece deja de sfera utilului: curbe luate cu viteze peste limita normalului sau liniute...astea sunt cam fitze :)))
@dan: nu e vorba de nicio frustrare sau ipocrizie. Eu personal nu o sa-mi iau niciodata SUV, nu ma atrage cu nimic conceptul. Am condus SUV (chiar Touareg-ul dupa care multora le curg balele) si m-a lasat rece, nu m-a impresionat cu absolut nimic. Da-mi prin absurd un Touareg la pret de compacta si o compacta si ai cuvantul meu de onoare ca aleg varianta a 2-a.
Apoi, nu ma c** pe gusturile oamenilor (dar sper ca-mi permiti sa-mi exprim parerea despre ele) si nu generalizez aiurea, doar observ realitatea care ma deranjeaza zilnic si am ajuns la unele concluzii, printre care aceea ca SUV-urile care parcheaza ca orice alta masina sunt exceptii si asta spune multe despre caracterul grobian al celor de la volan si despre atitudinea lor dispretuitoare fata de restul soferilor sau pietonilor. Inclusiv despre pornirile egoiste la care vad ca aderi si tu, aruncand in discutie accidentele dintre SUV-uri si berline. Apropo, ai grija ca pe sosele mai circula si camioane si autocare si tiruri si alte magaoaie ...
Ce spuneam: http://www.automarket.ro/blog/mirica/marci/land-rover/de-ce-e-range-ul-bun-la-casa-omului/
Da, si in Occident, unde drumurile sunt ca-n palma, se vand multe SUV-uri... si acolo exista ingramaditi care cred orice gogoasa de marketing, dar ca si % in total, sunt mult mai putini decat in Romania. Rumanii mai ajunsi sunt convinsi ca SUV-ul e rupt din soare, inclusiv cele mici 4x2 in care daca ti-ai aruncat "sheapca" pe bancheta s-a umplut masina si fac din achizitia unui SUV un tel al vietii, o etapa in evolutia firii si un motiv de mandrie in fata celorlalti de parca cine stie ce si-ar fi luat ei.
Legat de masina, e faina. Scumpa, dar faina, ca si germanele cu care concureaza, ca sa faca alegerea cat ma dificila. Totusi, cifra de la greutate 1597 kg la gol este corecta? Mi se pare cam grea pt o compacta, chiar si cu motor diesel de 2 litri si chiar daca e Volvo, care stim ca are ranforsari mai solide decat altele.
In orice caz, cu acest model V40 si cu S/V60-ul, Volvo intra intr-o perioada noua si reincepe sa straluceasca, dupa perioada nefasta a anilor 2000, in care marca a pierdut mult din imagine si a fost in pericol sa-si continue existenta. Mult succes V40! Astept sa vad acum daca si Alfa Romeo, o alta marca grandioasa, dar momentan in suferinta, poate demonstra un reviriment similar.
@slVW_83
Multam. Iar eu te felicit ca nu ti-as ales un SUV, ci exact masina care se pliaza perfect pe nevoile tale. Dar oare cati gandesc atat de pragmatic in tarisoara asta? Cati isi cumpara masina gandindu-se la ei si nu la ce-o sa zica lumea despre ei? Cati gandesc efectiv si cati se lasa sedusi de vrajelile departamentelor de marketing si vanzari? Raspunsul il aveti in defalcarea vanzarilor BMW in Romania in 2012, pe modele, unde 2/3 au fost X5.
Numai aici vezi invazia asta de SUV-uri pe care rumanii le folosesc cand merg sa-si ia cate o paine, un kebab, un pachet de tigari, la birou, cand tot ce au de carat este o posheta, sau pe timp ploios, pe post de cizme de cauciuc si umbrela.
Mai stiu eu pe unu' cu Touareg, care la munte fiind, se termina asfaltul, isi parcheaza masina, isi da familia jos si o iau toti la pas ca "mai departe se strica drumul si io nu-mi bag masina prin gropi".
Dar de ce trebuie tot timpul sa ne raportam la SUV-uri, de parca ar fi ele buricul pamantului ?? Sunt niste shifoniere hidoase, care dpmdv fac de rusine istoria automobilului si care nu exceleaza la nimic:
- nici pe sosea ca-s lente,
- nici pe viraje ca au centrul de greutate sus,
- in teren sunt o gluma, nu se compara cu off-roaderele clasice,
- aerodinamica e varza pt autostrada,
- inferioare breakurilor/monovolumelor ca spatiu si modularitate,
- consum si eficienta energetica proasta,
- intretinere, taxe si consumabile scumpe
- tractiune integrala exista optional pe f. multe masini normale gen Golf-ul din articol (care sa zicem ca mai e utila iarna, vara n-are nicio relevanta).
Atunci la ce-s bune si de ce se vand? Pai avem asa:
+ pt gadilat ego-ul proprietarului,
+ in corelatie directa cu impresionarea vecinilor,
+ compenseaza o aia mica din pantaloni,
+ la intimidarea soferilor din masini mai mici,
+ la urcarea bordurilor din orase, hobby-ul ghertzoilor din Ro si de pretutindeni.
Cele de mai sus se aplica indiferent de marca/producator. Deci, nu vad niciun motiv pentru care as alege un SUV (compact sau necompact) in locul unui Golf 4motion, care inseamna aceeasi masina excelenta plus avantajul unei tractiuni integrale pt iarna. Aaa, ca se poate cumpara si altceva la aceeasi bani si ca exista alternative... bineinteles, dar SUV-uri...niciodata.
Ca de obicei, @mip are cele mai fidele relatari despre situatia pietei auto din State si despre tendintele ei.
Cum am constat si eu in deplasarile mele peste ocean, americanul de rand are deja o retinere, ca sa nu zic dispret pentru marcile domestice. Exact cum are romanul fata de Dacia. Acel patriotism care a sustinut zeci de ani industria auto americana a disparut in neant. Indemnul "buy american" are in prezent efect contrar, din moment ce soselele sunt pline de coreene si japoneze. Normal, mai exista o zvacnire de orgoliu cand americanul lauda Corvette-ul, dar cand se vede efectiv cu suma de bani de un Corvette, intra tot la dealerul Nissan si isi comanda GT-R.
Apoi, a disparut aproape complet din preferinte si categoria de vehicule pe care americanii o produceau traditional si care din pacate nu va mai reveni niciodata, nu isi mai gaseste locul in noile realitati. De vina sunt si noile curente din toate domeniile vietii sociale, care influenteaza noile generatii de cumparatori dar si reglementarile privind diminuarea consumului de carburant. Acum nimeni nu se mai uita la masini din categoria traditionala full-size sedan, gen Impala, Avalon sau Charger, pe care le mai cumpara doar cate un batran nostalgic al modelelor clasice americane sau institutiile statului, ca na... macar statul sa ramana patriot, desi si acolo exista constrangeri legate de scaderea consumului flotelor. Nu m-au surprins nici cifrele oficiale ale vanzarilor, cand am aflat ca toata clasa full-size in 2012 a reprezentat doar 0.06% din totalul vehiculelor noi.
Este foarte puternic si acolo curentul downsize si al consumului. Toti se uita la consumuri, de asta s-au imputinat sau au disparut motoarele V8 si modele clasice precum Crown Victoria. Au crescut spectaculos preferintele pt clasele mica, compacta, mid-size, suv-uri si crossovere compacte si in general pt vechicule eficiente. Si evident, s-au adaptat si producatorii americani tendintelor, avand in oferta: Focus, Fusion (viitorul Mondeo), Fiesta, Escape (Kuga), Sonic (Aveo), Cruze, Buick Verano (Astra J Sedan), vine si Encore (Mokka), Dart, etc.
Insa partea trista este ca totusi…americanii nu mai vor masini americane. S-au dat peste cap producatorii domestici sa se adapteze, au venit cu oferte moderne, eficiente, iar clientii tot cumpara mai multe Civic si Corolla decat Cruze sau Focus. La fel, VW este mult in spatele japonezilor sau coreenilor la vanzari. Asta personal nu-mi place si ma duce iar cu gandul la ce spunea @mip legat de fiabilitatea dovedita si de experientele nefericite cu masini GM, Ford sau Chrysler, desi lucrurile eu zic ca s-au schimbat simtitor in bine. Sau poate ca americanii s-au imbolnavit de coreenita, japonezita si ma tem ca, in curand …va urma chinezita.
Ultimele comentarii
480 in total