Eu nu simt nevoia sa-i felicit pe Pierre Authier, Sylvain Henry, Adam Bazydlo şi Marie Sanou. Poate ca altii da...
Altfel, am trait s-o vad si pe asta: masina de clasa B, destinata aglomeratelor orase europene lata de 1.83 m (cifra trebuie ca este fara oglinzi), deci cu 19 cm mai lata decat Fabia care are 1.64 m. Si cand ma gandesc ca la inceput, actuala Fabia mi se parea masiva....
@Claudiu
Are dreptate @f12.
La o adica lui Marchionne i-ar fi intrat banul in buzunarul stang (via Chrysler) si nu in cel drept (via Fiat), dar tot i-ar fi intrat si sunt sigur ca nu l-ar fi deranjat....
@dan
Nici mie nu-mi plac ideile extremiste. Poate ai observat ca desi pe AM e plin de polemici extremiste, eu am preferat sa stau deoparte. Dar acum nici n-o sa accept cu bratele deschise orice concept intermediar, (ca sa nu zic corcitura), numai de teama de a nu primi eticheta de extremist. Imi plac masinile de teren pe de-o parte si sedan-urile/coupe-urile/hatchback-urile/combi-urile/van-urile pe de alta parte. Nu-mi plac si nu inteleg carui scop servesc SUV-urile si ceea ce lumea intelege mai nou prin crossover. Sunt oare extremist?
Te citez: "Capabilitatile offroad sunt reduse la un SUV, e si normal, dar sunt suficiente pt escapadele usoare in afara drumului."
Daca luam spre ex: un A4 quattro si un Q5, acel mic avantaj pe care un Q5 l-ar avea in fata unui A4 quattro pt escapade usoare in afara drumului este atat de mic incat este anulat de toate celelalte dezavantaje ale unui SUV pe care le-am mentionat deja in postul de la articolul cu Golf 4motion.
Si barem daca acele capabilitati offroad asa reduse cum sunt ele ale SUV-urilor ar fi folosite macar ocazional si tot ar fi un castig, ceva. Dar marea problema este ca cei care isi cumpara SUV il iau pt mers la mall / la serviciu / in vacanta / etc, adica il exploateaza exact ca pe o masina normala, strict pe asfalt. Imi aduc aminte de un studiu mai vechi facut de BMW care spunea ca doar 2% din posesorii de X5 l-au folosit vreodata in afara drumurilor asfaltate, ceea ce i-a incurajat sa continue pe linia dezvoltarii de SUV-uri (X3, X6, X1) cu abilitati off-road extrem de reduse, poate chiar zero. De asta le consider eu masini fara rost. Ca lumea le apreciaza - si dupa cum se vand este clar ca le apreciaza - este treaba lor, dar raman la parerea ca nu sunt o alegere bazata pe criterii de utilitate, ci mai degraba pe criterii de imagine, trend, definire a statutului, etc.
Mai ramane argumentul cu siguranta SUV-urior, care, in Ro, sa zicem ca ar fi de luat in seama la achizitia unei masini noi, avand in vedere in ce hal depasesc romanasii, cu ce aplomb se arunca in depasiri, chiar si atunci cand din fata le vin masini mult mai mari decat ale lor. E oarecum reconfortant sa te stii in afara victimelor colaterale ale sinucigasilor de pe contrasensurile patriei, in caz de ceva, da, recunosc.
@dan
Salutare. Chiar daca ne-am mai ciondanit pe ici pe colo, recunosc in tine un partener de discutii cu care imi place sa schimb idei. O alta bila alba ai de la mine pt exprimarea coerenta si pt ortografia fara greseli, lucruri rare pe forumul AM.
On topic: nu vreau sa dezvolt prea mult... cred ca mi-ai inteles punctul de vedere si motivele pentru care sunt total anti SUV. Nu insa si anti off-roader-e.
Normal ca spre deosebire de Sorento, cele 2 sunt off-roadere pure si dure. Sunt extrem de capabile in ceva: in off-road. Sorento, (ca mai toate SUV-urile) nu-i bun nici in off-road, nici pe sosea. Tu probabil ai apucat s-o conduci, din moment ce stii ca nu-i grozava pe sosea, eu nu, dar tind sa te cred.
Asta era si ideea care trebuia sa transpara si pe care vad ca si tu o recunosti poate fara sa vrei: faptul ca un SUV e doar un vehicul prost pe sosea si un "off-roader wannabe" la fel de prost in teren. Majoritatea il vede ca pe un compromis si il alege avand in minte polivalenta prezentata de un marketing eficient, desi in realitate aceste masini nu ajung sa paraseasca asfaltul. Eu cred in continuare ca un SUV este o alegere nepractica ce nu poate multumi complet pe nimeni si care se poate inlocui usor in functie de nevoia care primeaza fie cu un sedan/combi dedicat soselei, fie cu o masina dedicata de teren.
Wrangler sau Defender, adevarate masini de teren cu reputatie castigata in cele mai dure conditii sunt cam tot pe acolo ca pret sau doar cu cateva mii mai mult. Nu exista termen de comparatie.
Ultimele comentarii
480 in total