@inexorabil:
Nu a zis nimeni ca Volvo, Cadillac, Jaguar, Lexus nu sunt premium, nu i-a exlus nimeni din "segment", doar ca aceste marci nu reusesc din anumite motive sa convinga clientii cu bani sa le cumpere in aceeasi masura in care "triada" reuseste. Nimeni nu ii impiedica sa o faca si totusi nu reusesc sa atraga de partea lor aprecierea decat intr-o mica masura si asta se vede in vanzari, iar prin apreciere inteleg evaluarea si compararea tuturor calitatilor unei masini.
In lumea de astazi, in care avem mii de publicatii auto, organisme acreditate de testare, testeri independenti si o infinitate de surse de informare diseminate la nivelul intregii populatii si, mai ales, la nivelul potentialilor clienti de masini premium, mi-e greu sa cred ca o masina cu adevarat buna, cu calitati deosebite va ramane in umbra altora care, zice s-ar, ar fi deliberat mai promovate decat altele.
Pe de alta parte chiar referirile constructorilor concurenti se indreapta catre aceste 3 marci cu care toti ceilalti vor sa fie asemuiti. Nu am auzit pe niciun constructor sa declare ca isi doreste un concurent pentru Alfa 159 sau pentru Lexus IS, in schimb toti ies cu declaratii de razboi impotriva Seriei 3 de la BMW.
Iar comparatia cu alegerile nu stiu daca se potriveste: la vot merge toata gloata, toata pu*imea, unde teoretic nu costa nimic sa participi si sa stampilezi o hartie. Multi votanti nici nu stiu sa scrie, sunt usor manipulabili sau voteaza negativ. Clientul de masini premium de oriunde din lume are totusi un alt profil si cu siguranta unul care da peste 30.000-40.000 EUR din banii munciti de el pe o masina este suficient de bine informat, face alegerea cu lista de avantaje si dezavantaje in mana si cu prea putina aplecare spre ce trambiteaza 1-2-3 surse, partinitoare sau afine producatorilor X,Y, Z. Asa cred eu.
@dan
Ok, poate ca am inceput si eu cam brutal, insa in diverse alte discutii mi-am mai prezentat pdv de suficiente ori si acum am vrut doar sa sintetizez. Evident, sunt influentat si de nenumaratele interactiuni personale cu posesori de SUV-uri, atat din Ro, cat si de pe alte meleaguri, inclusiv din State, patria SUV-urilor si in coplesitoarea majoritate a cazurilor s-a dovedit sa fie vorba de fitzosi, nesimtiti sau "cu aia mica" ...la figurat vorbind, ceea ce ma indeamna (oarecum justificat, prin frecventa de aparitie) sa pun etichete, sa categorisesc. Se stie ca orice experienta trecuta influenteaza actiunile viitoare ale unui om si modul lui de a rationa. Este gresit, bineinteles, sa generalizez, doar exista si oameni de calitate care conduc SUV, chiar daca eu nu am avut ocazia sa interactionez cu ei. Insa legea numerelor mari, testata pe propria piele, ma face sa asociez tipului de vehicul SUV un anumit tip de caracter uman.
Apoi, cu SUV cu garda la sol mare vs drumuri desfundate. Acum cativa ani eram alaturi de un gura-mare pe scaunul din dreapta al unui Santa Fe 4x4, prin zona "vila lui Halaicu" din Mogosoaia, care acum este probabil asfaltata, nu stiu cum se mai prezinta. Plouase, drumuri noroioase, balti si aveam in fata un mix apa-noroi prin care urma sa trecem, ceva inclinatie laterala... in fine. Gura-mare asta nu m-a crezut ca nu putem trece si mi-a dat o replica gen "Chill, that's what I've chosen an SUV for". Ceva de genul "doar am SUV bai, nu e cum crezi tu, eu sunt smecher, da?". Si intra...dupa cateva balansuri stanga-dreapta s-a naclait de n-a mai stiut de el si a ramas pe burta cu noroiul pana la butucul rotilor, patinand pe loc si cu o tona de noroi pe parbriz si pe toata masina. Norocul lui a fost ca a trecut dupa cateva minute o echipa de interventii de la Zapp (cei care se ocupa pe teren de releurile de telefonie mobila) si baietii au fost super de treaba si ne-au tractat din mocirla. Masina lor: un Nissan Navara, care pur si simplu defila prin acele noroaie. Deci daca ai in fata un drum ceva mai desfundat, cu SUV n-ai nicio sansa. Nu mai zic de drumuri desfundate de deal sau de munte.... Mai bine stai deoparte, nu intri, eu m-am convins de asta.
Ultimele comentarii
480 in total