@mip: Salut. nu ma supar, doar am spus si eu de atatea ori ca este supra-productie in Europa. Amandoi spunem acelasi lucru, dar un pic altfel. Eu ti-am dat + :)
@LauCalin: am fost foarte tentat sa pun si Alfa pe lista de mai sus, deoarece cu doar cele 2 modele din gama actuala acolo s-ar ajunge, la disparitia marcii. Doar ca Alfa are un potential de dezvoltare urias, care vad ca incepe sa se dezmorteasca odata cu prezentarea unor modele precum 4C, conceptul Disco Volante, conceptul pininfarina...
Iar legat de Opel sau Citroen, pot spune ca sunt 2 marci care sunt in cautarea disperata a unei identitati: eu nu-mi dau seama ce reprezinta Opel in prezent, ce vrea el sa fie dupa 2000 incoace. Viseaza sa fie o alternativa la Mini (prin Adam) la Audi :)) (prin Cascada), la modele sportive (prin OPC-uri) dar uita ce inseamna Opel pt majoritatea: masini corecte, simple si in primul si in primul rand accesibile. Chevrolet pentru mine - asta ca sa raman in cadrul GM - inseamna ceea ce ar fi trebuit sa fie Opel. Altfel, la oricare propunere a lui Opel din oricare clasa, gasesc in aceeasi bani o alternativa mai interesanta la concurenta.
Problema Seat in cadrul VW (deoarece oricat de bine le-ar merge celorlalte marci, Seat este pietricica din pantof) este o problema generala la nivel european, unde exista pur si simplu prea multe marci. Pentru o piata matura cum este Europa, exista un surplus de marci. Argumentul cel mai bun este ca fiind in plus, nu sunt cautate, nu se vand, nu ating volumul de productie care sa le permita sa treaca de break-even, prin urmare au pierderi, deci sunt ineficiente.
Uitati-va la China, unde exista zeci de producatori, care, odata cu maturizarea (incipienta) a pietei fuzioneaza intre ei, se reorganizeaza sau dispar natural. Piata deci se consolideaza si la ei si se cristalizeaza oferta.
La fel a stat treaba in USA, dar ei fiind mai pragmatici de fel, au stiut sa actioneze chiar in toiul crizei si au facut curatenie. Nu completa, dar au facut. In Europa, ne place sa ne legam de sentimentalisme, de prostii precum segmentari, nise si alte vrajeli inutile si mentinem pe piata marci care traiesc in scaunul cu rotile, precum Seat, Opel, Lancia, Citroen. Apreciez constructorii care detin aceste marci, dar niciuna din cele 4 marci enumerate nu ofera nimic atragator sau special si nu le-as alege, din moment ce in portofoliul acelorasi constuctori exista alte marci care stralucesc cu adevarat.
Eu am mai spus ca mai bine desfiinteaza de tot marca Citroen, la pachet cu scorneala DS (imaginati-va: pe piata unde se vinde cel mai bine, Franta, gama DS a avut cota de piata de doar 2,5% in 2012), mai ales ca acum, dupa disparitia lui C6, chiar nu mai vad niciun motiv ca Citroen sa-si continue existenta din moment ce elementul de reprezentativitate nu mai exista. Tot bat moneda pe C1, C3, C4 - masini care nu ies cu nimic in evidenta fata de omoloagele de la Peugeot. Desi odata imi placeau foarte mult masinile lor, acum dpmdv PSA nu mai are nimic atragator.
@AM:
Sunt foarte dezamagit de voi. Acest articol publicitar este O MIZERIE, UN GUNOI. Citirea lui mi-a produs o scarba teribila. Nu faceti decat sa dati apa la moara tuturor ghertoilor sa fie in continuare nesimtiti, sa nu respecte legile, autoritatile, pietonii si ii incurajati sa faca scandal chiar daca sunt in culpa. Practic voi subminati actiunile autoritatilor si apoi va mirati de ce sunt ineficiente institutii precum Politia si de ce nu au putere sa aplice legea.
Faptul ca ati publicat MIZERIA asta ma indreptateste sa cred ca nu vi se pare nimic anormal la o astfel de atitudine. Credeti ca tot asa merg treburile prin Vest? MI-E SILA DE ATITUDINEA ASTA TIPICA DE rROMANIA !!!!!!!!!!!
Ultimele comentarii
480 in total