Nici nu-mi vine sa cred ca e lansat de 3 ani, credeam ca este mult mai recent...abia acum cateva zile am remarcat un exemplar din acesta generatie in trafic si de obicei nu prea-mi scapa nimic :)
Dar nu ma mira ca se vinde (cel putin la noi, nu stiu cum se descurca in Europa) atat de slab: dpdv al designului, asta nu e masina pt europeni.
@Calingura
Am mers cu cateva automate de moda veche cat am stat in US, ca manuale nu prea gasesti acolo nici sa vrei, iar pe la noi, de asemenea am condus tot niste automate de conceptie clasica, mai vechi.
Din cele mai recente, am pus mana pe un Phaeton si un A6, dar am facut doar cate un drum scurt cu fiecare, nu cateva zile sa apuc sa ma edific in mai multe situatii. Erau asa-numitele cutii Tiptronic, daca iti mai aduci aminte. Altceva mai nou, gen dublu ambreiaj nu am apucat sa conduc si nu stiu care ar fi spilul cu ele. Dar daca ma refer la automatele despre care ti-am spus, intotdeauna prefer manuala.
Iti raspund tot pe puncte:
- nu prea poti controla turatia, tot timpul am senzatia ca sunt defazat cu turatia si sunt cazuri in care vreau turatie mai multa si nu-mi da sau mai putina si cutia nu vrea sa lase motorul mai jos in ture. Asta nu-mi place. La manuale ai mereu o plaja mai larga de turatie cu care te poti juca.
- da, in mersul bara la bara e mai comod. Eu personal evit masina in astfel de cazuri.
- tine doar de obisnuinta: si cu o manuala cu care esti bine obisnuit poti doza foarte exact.
- da, sa zicem, dar pe mine tot nu ma convinge
- pai scaunul nu e reglabil la toate masinile? Si inca ceva: daca esti incepator si te-ai obisnuit cu automata, nu mai treci apoi pe manuala....
- depinde de gusturi. Pt manuale, cele de serie sunt mai anoste, intr-adevar, dar daca pui un MOMO sau ceva, iti cam ia ochii.
Si acum nu neaparat ca sa-i fac pe plac lui @BMW, dar avea dreptate intr-o privinta: o masina, cu cat este mai sofisticata, cu atat este mai predispusa sa aiba undeva candva o eroare, un defect, o disfunctionalitate in ciuda testelor si scenariilor de aparitie a erorilor pe care toti constructorii (seriosi) le deruleaza.
Iar tot ce este simplu si dintr-o bucata, desi nu este nici atragator, nici confortabil sau "la moda" este mai sigur in exploatare. O surubelnita obisnuita, manuala este cu mult mai fiabila decat una electrica, de exemplu. @BMW facea comparatie dpdv al performantei si al fiabilitatii intre o bucsa cu amortizor pe ulei si o bucsa simpla de cauciuc. N-am cum sa nu fiu de acord cu el.
Aceste cutii automate cu 2 ambreiaje DSG ale VW merita felicitari pentru faptul ca au fost primele de acest tip care au aparut pe piata, foarte performante si foarte rapide fara a influenta absolut deloc consumul de carburant. In rest, cum am mai spus de atatea ori, orice componenta sau subansamblu atat de sofisticat este din start insotit de sanse mai mari de a i se defecta ceva la un moment dat. Chiar daca nu ar fi aparut stirea asta, eu nu mi-as lua DSG, cu toate ca schimba mai repede decat o manuala, din 2 motive:
1. doar cutiile manuale imi plac
2. spre deosebire de ceea ce se poate intalni la alti constructori, cutiile manuale ale VAG sunt atat de placute in exploatare, incat nici sa fie pe gratis n-as alege DSG, PDK, EDC sau alte acronime de gen.
Imi place ideea inlocuirii oglinzilor laterale cu mici camere video si ecrane de redare la interior. Dezavantajele sunt un foarte mic surplus de consum de energie si probabil costul sistemului, insa avantajele sunt mai multe:
- aerodinamica mai buna,
- dispare riscul spargerii/ruperii in spatii inguste,
- greutate totala mai mica,
- vizibilitate mai buna deoarece nu se mai depune gheata/mizeria pe oglinzi, iar obiectivul camerelor este acoperit,
- softul de operare a camerelor poate oferi performante mai bune pt functia anti-orbire, pentru eliminarea unghiului mort si pentru o mai buna apreciere a distantei fata de vehiculele din spate.
Ultimele comentarii
480 in total