salut @mip
cam rar dai pe aici de la o vreme....
Din ce stiu eu, KERS-ul de pe masinile din F1 e diferit de KERS-ul asta al lui Volvo. La F1 energia kinetica recuperata e stocata intr-o baterie si trimisa inapoi la roti de un motor electric, pe cand la sistemul lui Volvo e o volanta cea care inmagazineaza energia si e retransmisa printr-un sistem relativ conventional ambreiaj+cutie de viteze (cvt), deci cam asta ar fi noutatea.
Eu nu cred ca are vreo legatura cu cilindreea - poate ma insel.
De fapt, din cate inteleg, nu are deloc legatura cu mecanica de sub capota, totul se petrece pe puntea spate, sistemul fiind actionat de planetarele puntii spate.
O solutie simpla dar eficienta pentru a reduce consumul exact acolo unde motorul este folosit la cel mai prost randament: in aglomeratie. Plus de asta, din moment ce toate rotile sunt motrice, se poate spune ca-i un fel de tractiune integrala nepermanenta :)
Inca ceva: 60.000 rpm inseamna totusi 1000 rotatii pe secunda...wow.
Ultimele comentarii
480 in total