Si acum sa va spun si o mare mare mare nemultumire de-a mea, nu stiu cati veti fi de accord cu mine, asta voi vedea din balanta voturilor: din cauza acestor ignoranti mai sus pomeniti, care sunt foarte multi, extrem de multi (a fost facut studiu international: 80% din posesorii de BMW1 nu stiau ca au RWD, deci rezultand ca este un element care n-a contat la achizitie, din cauza asta BMW a decis ca urmatorul seria 1 sa fie FWD, pe platforma modificata a lui Mini, economistind astfel niste bani seriosi), nu mai pot gasi si cumpara o masina noua pe care sa o conduc eu, ci ea trebuie sa fie ticsita de electronica, sa ma conduca ea pe mine si sa ma avetizeze de orice, de la faptul ca am pe cineva in unghiul mort, ca se lasa seara, ca incepe ploaia, ca trebuie sa fac stanga, ca sunt cam obosit sau ca am un siret desfacut la pantof, imi schimba vitezele cum vrea ea, imi opreste ea motorul cand stau pe loc, imi comuta intre faze si altele. Pentru mine masina inseamna mecanica, actionare si control uman, nu electronica. Singurul modul electronic pe care il gasesc binevenit pe masina este cel de injectie. Restul sunt ajutoare pentru ignoranti, ajutoare care incearca sa aduca in optim anumiti parametri care altminteri sunt abuzati de bizoni dupa cum ii taie capul, fara pic de spirit preventiv sau de conservare sau pur si simplu mofturi aparute de cand s-a inoculat ideea ca masina este un obiect de life-style pentru a le goli elegant buzunarele fraierilor. Asta e, tare imi pare rau de situatie si asta este un mare motiv pentru care ma uit inapoi in trecutul automobilului cu admiratie.
@jiji @ASM @melcul - un MARE BRAVO !!
Daca toti am gandi si actiona asa, nu ne-am mai pune pe injurat producatorii ca ne fura la cifrele de consum. Rumanu' vrea pedala la fund, frane la ultimul milimentru, AC nonstop, ceata pornita bineinteles si pe soare (probabil pentru ceata densa din creier), pneurile verificate din joi in paste si altele. Ignoranti (ca sa fiu finut). Multi nici macar nu stiu / nu simt cand se schimba optim vitezele, ce e aia cuplu si la ce turatie are o valoare mai buna pe masina lor..... sunt multe de discutat si de criticat. De inertie, repartitia maselor si deplasarea centrelor de greutate nici nu mai pomenesc, muzica la maxim sa fie, viteza din plin ...si apoi vedem ca ai dreacu' fabricanti ne fura la consum.
Acum nu zic...si testul NEDC are neajunsurile lui (faza cu temperatura de 25 grade mi se pare absurda), dar un minim de grija si de reguli de bun-simt din partea soferilor ar face sa atingem usor cifrele de consum oficiale din manualele masinilor, sau cel putin sa ne apropiem foarte mult de ele.
Am si eu o istorioara tot legata de farurile de ceata: intreband un apropiat de ce le foloseste ziua si avertizandu-l ca sunt un mare consumator, stiti care a fost raspunsul: pai merg pe curent fratioare, ce treaba are cu benzina? N-am mai insistat, mi-am dat seama ca n-avea rost.
@inexorabil: ma bucur ca ai lasat in spate ce-a fost. Oricum, nu mai conteaza cu ce nu m-ai "servit" si nu mai vreau nici eu sa rascolesc arhiva, ti-am spus ca ma declar multumit ca ai luat atitudine fata de cine trebuia si verbal si faptic. Drept urmare, incepe sa se vada o imbunatatire in atmosfera de pe forum si asta mie mi-e suficient. Sper sa fie ok pentru toata lumea.
Acum legat de ce ai spus mai sus, sper ca glumesti sau ai facut o eroare fara sa vrei. Un motor de 173 CP poate atinge pe un model construit dupa tipicul european aproximativ 220-225-230 km/h cu o manuala cu 6 trepte si cu o aerodinamica foarte buna, nu asa oricum. Tot 173 CP dar din motorul stock de pe Riviera/LeSabre cuplat cu automata lor cu 4 trepte abia o sa treaca de 200 km/h, daca trece. Apoi, nimic dintr-un Buick din perioada respectiva nu este proiectat pentru asemenea viteze, incepand de la anvelope, tren de rulare pana la aerodinamica. LeSabre-ul cu care am mers avea, daca nu ma insel, un top speed de aprox. 120 mph, ceea ce inseamna putin sub 200 km/h. Deci nici teoretic, nici practic n-are cum sa atinga 300 km/h, e 100% imposibil...
Apoi, ce intelegi prin fortarea acceleratiei??... doar nu vrei sa treci cu pedala prin podea :))
Abia un Porsche Turbo al anilor '96-97, care avea peste 400 CP depasea cu foarte putin bariera de 300 km/h. Poate ai vrut sa zici 200 km/h pentru Riviera si atunci e ok, desi nici pentru aia 200 nu bag mana in foc.
@mip: asa este? Un Riviera de 173 CP atinge 300 km/h? Pana sa vina raspunsul tau, din nou zic: imposibil.
@Alpine77, @Lache: cum e? ca voi le stiti mai bine tot mesterind la ele?
@inexorabil
De-mi permiti o rectificare: nu sunt ambele supercharged, ci doar ZR1. Viper-ul are motor aspirat. Deci pana la urma e oarecum normal ca un V8 de 6.2 + compresor sa fie cam egal ca putere unui V10 de 8.4 atmosferic.
Ultimele comentarii
480 in total