Si o corectare la ce a spus mai sus @AndreiRN (care, ca prin minune a reusit sa zica ceva fara sa aminteasca de chinezii lui): romanii nu sunt trasi in tepe decat tot de alti romani, dar e mai usor sa aruncam vina pe cineva din afara. Tot timpul e de vina altu, noi romanii suntem ca lacrima.
Da, despre Autostrada Transilvania vorbim. Nu stiu in ce masura Bechtel sunt banditi. In US functioneaza mecanismul lobby-ului, daca asta intelegi prin relatii sus puse in guv. Americii, unde de fapt fiecare mare corporatie are cate un lobby-ist care face tot ce-i sta in putinta sa influenteze politicul astfel incat sa reprezinte interesele respectivei companii cat mai bine, fie in tara lor fie in afara granitelor.
Pe mine personal in relatia cu constructorul autostrazii Transilvania cine ma reprezinta? Eu voi fi un beneficiar al autostrazii, platesc pentru ea, dar nu ma pot reprezenta singur in raport cu Bechtel si armata lor de lobby-isti si avocati. Statul, pe care l-am mandatat noi toti sa ne reprezinte in relatiile in care noi nu suntem in masura sa ne reprezentam personal, este OBLIGAT sa ne reprezinte interesele si sa ne apere. E clar ca statul roman, prin cei aflati la putere atunci, nu a jucat cum trebuia, a facut un contract prost, dar totusi e un contract... e o lege, pe care acum trebuie sa o platim noi toti. Aaaa, ca apoi vrem sa gasim un vinovat si sa recuperam prejudiciul, acela nu va fi Bechtel. Impotriva celor care ne-au reprezentat prost trebuie sa ne intoarcem, recte Nastase, pe care normal ar fi sa-l punem sa raspunda, inclusiv patrimonial pentru prejudiciul adus noua, cetatenilor de rand. Trebuie sa existe o raspundere undeva pentru greseli. Asa oricine din aparatul de stat va trai cu ideea ca poate sa lucreze oricat de prost, va putea comite orice greseli fara sa plateasca ceva vreodata. Nu asa merge, trebuie responsabilizati cei care iau decizii, cei care au pe mana banii platitorilor de taxe. Pana atunci, nimeni nu-si va bate capul sa fie atent si eficient in cheltuirea banului public si mi-e tare frica,- ca vom mai vedea cazuri gen Bechtel....pe principiul "da' ce-s banii mei? ma doare-n basca."
@inexorabil: n-am niciun bazdac. Poate ideile noastre nu converg, dar totusi putem discuta, nu?
In cultura asiatica intalnim conceptul yin-yang. Poti lua miezul nucii si arunca cojile, dar miezul ala nu creste fara coaja. Asa si lucrurile bune din UE/US vin la pachet cu alte dezavantaje. Daca n-ar fi cadrul general in care sa se produca astfel de masini care ne starnesc noua admiratia, atunci masinile alea n-ar mai fi existat deloc. Nu cred ca s-ar fi planificat vreodata in cincinalele lui Ceasca un rival pt BMW, nici in 1000 ani, iar alte tari care nu exporta materialism, consumism, globalism (sa-mi precizez pozitia: nici eu nu-s de accord cu ele, dar le inteleg rostul) au ajuns maxim maximorum la nivel de Volga sau chiar mai jos, la banane/nuci de cocos/droguri. Ar mai fi si calea europeana a succesului care a fost valabila cam pana prin anii 1998-2000, (calitate de top, serie mica-artizanala, manufacturiere, implicit preturi pe masura) care in lipsa unei culturi a consumului conform nevoilor, se limiteaza (mai exact s-a limitat) doar la Europa Occidentala, iar in restul lumii nu este viabila, da faliment cu brio. N-are cum sa concureze cu Asia, unde pretul e tot ce conteaza, e dictatura pretului, a lui "Ieftin-Voda". Prin urmare s-a stricat treaba si in Europa, care este a doua casa a materialismului, consumismului, globalizarii.
Cat despre existenta unei "forte suprastatale de factura oculta"....nu stiu ce sa zic .....
@inexorabil: oriunde in lumea asta civilizata, un contract este legea partilor. De ce sa fim ipocriti: Bechtel isi urmareste interesele si o face foarte bine, pe baza contractului negociat si semnat cu guvernul Nastase. Deci nu Bechtel e vinovata ca ne fura banii, PSD-ul ne-a facut acest "bine" imens, guvernarea de atunci e vinovata, cea care era pusa acolo sa ne reprezinte interesele. N-a facut-o, probabil si-au reprezentat doar interesele personale. Apoi, @Andy are dreptate, statul roman nu a facut niciun demers pentru ca-, colaborarea sa decurga normal, deoarece parghii suficiente avea si are si acum.
Poate si Bechtel are vina lui pentru intarzieri, dar tot pe baza contractului a platit penalizari cat MT a fost sub Boagiu. Legea partilor - simplu. Asa se lucreaza in capitalism, pe care tu, ca iubitor (??) si aparator vajnic de masini americane, vad ca-l cotonogesti cu fiecare ocazie si te simt mai apropiat de est si cu oarece nostalgii pentru regimul lui Ceasca pe care vad ca-l tot "speli" de pacate cu fiecare ocazie. E optiunea ta.., dar nu inteleg cum poti sa apreciezi produsele Americii (GM, de ex - este un symbol al US) iar pe de alta parte sa-ti repugne valorile (normale la urma urmei) ale acelei tari precum si toti cei care le sustin (da, inclusiv la Basescu ma refer pe care l-ai bumbacit bine de tot pana acum).
Iar ingretosati de orice precum @"mi-e greata", care nu stiu pe ce lume traiesc, continua sa repete ca papagalii placa pe care le-o pune systematic antena3, ca Bechtel e plata pentru NATO si ca NATO si UE aveau nevoie de noi, mare tara de incredere si putere mondiala Romania, ce sa zic. Mai usor, deci, cu arogarea de importanta nefondata pentru imbatzosarea spiritului patriotic. Nu va dati seama ce colos este un stat precum US sau o uniune statala precum UE....credeti ca se scarma ei in c*r pt $1,5 mld... suma asta e pish** in ploaie pt ei.
@gogu: Puteam sa jur ca voi primi o astfel de recomandare. Si sa stii ca a fost o varianta de luat in seama, dar nu ma multumea motorul ca putere si consum. Daca mi se oferea macar un 1.6 DOHC la varianta cheala, o luam mie-n suta.
Ultimele comentarii
480 in total