@Pavl
N-am date, am doar nasul, care-mi spune ca dieselul pute infiorator. Din cauza lui eu percep aerul ca irespirabil, nu-mi trebuie un document sau un studiu care sa-mi spuna da dom'le aerul e irespirabil. Nici benzina nu e parfum, clar, dar daca tu nu sesizezi nicio diferenta intre ele...ce sa mai zic.
Da, orasele americane sunt mai putin poluate de trafficul auto, in present, pentru ca ei nu prea au diesel-uri, iar motoarele pe benzina care se vand in US sunt destul de economice in present (relativ apropiate de cele europene) iar normele de emisii pe care trebuie sa le respecte sunt la fel de stricte ca-n EU sau chiar mult mai stricte, gen California. Ce emite mai mult o masina pe benzina decat una diesel? Doar CO2, care intr-adevar e gaz cu effect de seara, dar cel putin nu pute. Iar CO2 nu inseamna poluare, in sensul de particule emise. Mi-ai putea replica cu DPF ... dar pt mine DPF e doar o gogoasa cu gem de marketing: cum par in peisaj norii aceia negri de fum la accelerarea multor masini cu DPF?
Marca asta, Seat, asa cum se da ea sportiva, n-a fost in stare (sau mai bine zis nu i s-a permis) sa prezinte si ea o masina cu adevarat sport cap-coada. Nu inteleg de ce mai au pretentia ca sunt marca sportiva cand ei fabrica monovolume normale sau mai labartate, altele spre off-road, sedanuri plicticoase, breakuri sau hatchback-uri din clasele A,B,C care nu transmit nimic. E anuntat si un SUV / SUV-ulet pentru perioada urmatoare (deci foarte sport... mda), cu care spaniolii spera sa poata "tracta" marca din mocirla financiara in care se zbate de ani buni. Eu imi mentin parerea ca marca asta face degeaba umbra pamantului.
Motor Diesel (BMW sau non-BMW): nu-i contest randamentul energetic mai bun decat al motorului Otto, performantele, nici chiar "rafinamentul" la care a ajuns, in special pe clasa mare si de lux, cu adevarat uimitor, dar atata vreme cat pute de ti se intorc matele pe dos si atata vreme cat aerul din orasele europene, inclusiv din Romania este permanent irespirabil din cauza masinilor cu motoare diesel, n-am cum sa fiu de acord cu acest tip de motor pe automobile.
Zgarcenia europeanului (mai nou si a rumanului) a avut mai multa influenta si s-a impus in fata sanatatii oamenilor si a unui mediu de viata prietenos. Da, recunosc ca sunt anti-diesel.
Ce prostie! Pai exact Golf este masina simbol a lui VW.
Phaeton are multe atuuri si nu se compara cu niciun alt VW la niciun capitol, dar nu e reprezentativa pt marca. La fel cum, de ex, la BMW nu 7 e masina simbol, ci 3.
Ultimele comentarii
480 in total