@anonimul care a dat mai sus cateva raspunsuri, foarte bune si documentate, dupa parerea mea: Felicitari in primul rand! Ma bucur oricand sa citesc pozitii documentate si impartiale.
Apoi, te invit sa-ti faci cont pentru a fi protejat de multe chestii nasoale care se intampla pe aici. Daca urmaresti regulat site-ul stii despre ce vorbesc. Sunt pe de alta parte si o mana de oameni cu care se poate discuta foarte bine si placut, cei care fac acest forum un loc frumos.
Explicatia performantelor motoarelor americane este in arhitectura motoarelor, majoritatea celor din perioada amintita de tine erau OHV. Acum cam toate motoarele americane, de pe orice clasa sunt DOHC, si sunt apropiate de cele europene ca performante.
Iar in ce priveste prejudecatile, s-au mai schimbat, adica s-au schimbat chiar mult de tot. Se cumpara foarte multe motoare 4 cilindri in linie de 2 litri sau chiar sub, iar masini cu motoare V8 de acum 10-12-14 ani inca in stare buna si functionale zac in parcurile de SH si nu se uita nimeni la ele, desi au preturi derizorii, in jur de o mie de dolari bucata.
@@mntsn: ne-ar fi mai usor sa discutam daca am avea fiecare un nume altfel facem un sir de @@@@@ pana nu mai stim care cui raspundem.
@Sam: merci ca ai raspuns in locul meu, cam asta vroiam sa spun si eu. Ponderea masinilor diesel in US a crescut de la absolut nimic la extrem de putin, ceea ce inseamna cam tot in jur de nimic, desi in cifre absolute s-ar putea sa fie cresteri de XX%. Americanii nu sunt fraieri sa-si manance de sub unghie si sa se otraveasca cu buna stiinta, ca in EU.
@ala & @Pavl: am spus ca nu le contest eficienta sau performantele? Am spus. Iar referitor la DPF, asta am vrut sa subliniez: chiar si masinile cu DPF scot nori de fum negru la accelerare puternica. Asta e principiul diesel: cuplu mare, turatie mica, plaja redusa de turatii si variatie lenta pe plaja, altfel arderea e incompleta si scoate fum. N-ai cum sa-l schimbi sau ce sa-i faci: nu e motor pt turatie sau daca-l turezi te afuma de nu te mai zaresti.
@razvanis: Leonul nou e cat de cat ok, nu l-am condus, dar l-am vazut in actiune pe sosea. E competent sub table, stiu, dar marca in sine si consistenta ofertei de modele Seat e de toata jena.
Totusi, de ce as lua o copie (una zecile de copii fabricate de VAG), cand exista originalul? Golf, adica, cu care n-am nicio problema.
Nu mai amintesc de imaginea proasta a lui Seat si in consecinta de devalorizarea uriasa a copiei fata de original.
Ultimele comentarii
480 in total