Porsche este o marca fantastica, apreciata peste tot in lume, asta e clar. Eu am o veche pasiune pt Porsche.
Dar asta nu ma impiedica sa recunosc ca si Alfa este absolut fascinanta, are capacitati ingineresti deosebite (a se vedea ce a fost Alfa Romeo 75 la vremea ei), iar masinile mai vechi au un stil si farmec aparte, pe care il regasesc acum si la 4C. M-am abatut special asta vara prin Sighisoara sa vad masinile Alfa la reuniunea posesorilor din Romania. Nu au fost mai mult de 25-30 masini, dar credeti-ma ca dupa ce am plecat din parcul Alfa, tot ce vedeam pe strada mi se pareau simple cutii de tabla care nu-mi spuneau nimic.
Partea mai subreda la Alfa e ca nu-s facute cu prea multa grija, iar de acolo pornesc problemele tehnice care trag marca in jos in clasamentele fiabilitatii. Si tot de asta omul cumpara mai degraba o germana cu design industrial sau o japoneza fara niciun design care-l va duce cu siguranta de la A la B, decat o Alfa frumoasa despre care nu poate spune cu certitudine ca-l va duce fara probleme in punctual B. Ca numar sunt mult mai multi pragmatici decat entuziasti. Asta general vorbind, deoarece mai conteaza si cum intretine fiecare masina si cum o exploateaza.
Revenind la 4C, eu cred ca, comparatia cu Porsche nu e corecta, deoarece 4C este construita dupa principii minimaliste, gen Lotus, cu gandul si la circuite, nefiind o masina completa, de zi cu zi precum Porsche. De asta lipsesc multe elemente de confort care adauga greutate inutila, pt ca la 4C conteaza mai mult felul in care se zbenguie pe circuit si bucuria pe care o transmite soferului prin modul in care arata si se misca decat clima pe 2 zone sau mai stiu ce sisteme audio cu 14-16 difuzoare si se adreseaza altor clienti decat celor care cauta o masina gen Z4, TT, SLK, Boxster, cu care se poate merge si la drum lung si iarna si la birou si in vacante si e suficient de placuta si pe circuit. Un Porsche Boxster, de exemplu, trebuie felicitat ca poate imbina atat de bine toate aceste circumstante, pe cand Alfa 4C de la bun inceput nu si-a propus sa fie un Boxster.
@Stefan: asta vroiam si eu sa remarc, lungimea si latimea sunt orice, numai compacte nu, cel putin pt standardele Europei. Oricum, exista hatchback-uri din asa numita clasa compacta care trec si de 4.50 m, asa ca nu trebuie sa ne mai mire nimic.
In rest, e o masina faina si din test inteleg ca Mazda 3 ar fi mai reusita decat Mazda 6. Asa o fi...
@Sorin: oferta pentru Cayenne baza o gaseai foarte simplu pe site. Ar trebui ca cineva care isi permite sa dea peste 60.000 EUR din banii munciti de el pe o masina sa stie sa gaseasca o anumita informatie pe internet.
Cu oferta de la Mercedes ai facut ceva sau doar ai primit-o si atat? :))
@P$T:
Nu e pt mine :))), bineinteles, vreau doar sa ajut un proaspat posesor de Audi care ar vrea sa apeleze la Nurvil, speriat de ceea ce a auzit despre service-urile din Bucuresti.
Cat despre Audi...apreciez marca, dar nu cred ca-mi voi lua prea curand din 2 motive:
1) sunt scumpe
2) prea sofisticate, imi depasesc cu mult nevoile.
Ultimele comentarii
480 in total