Acest Sportsvan din poze nu mi se pare cine stie ce, sper ca nu la asta se refera cand vorbesc de "noul design".
Golf-ul l-as pastra ca atare, e esenta marcii. Chiar daca pentru multi pare doar o simpla "cutie" , designul lui G7 este extrem de elaborat, numai munca dept de design a durat cativa ani buni pana la definitivare. Passat-ul sau Jetta in schimb nu au nicio scuza pentru a tine la conservatorism si a imita toate liniile Golf-ului, cele 2 nu sunt atat de reprezentative pt marca. Iar despre conceptul NCC de acum cativa ani pe care ni l-au fluturat pe sub nas la Detroit si care putea fi usor bagat in productia se serie nu se mai aude nimic, probabil l-au facut uitat deja, in ciuda celor care-l asteptau cu real interes, mai ales in SUA.
Pe de alta parte, astept o schimbare in sensul reinnodarii legaturilor de design cu Beetle-ul original, cu exceptionala serie Karmann Ghia, cu 1600TL Coupe sau cu Scirocco-ul din anii '70. Daca as cere si arhitectura tehnica originala recunosc ca as intinde coarda cam mult, dar altfel, New Beetle-ul din prezent e = 0 (zero) pt mine (sper sa nu se supere @LauCalin).
Mult mai bine au procedat Mini si 500 (desigur, ma refer la variantele standard nu la bazaconii gen Countryman, Clubman sau 500L, X, XL, XXXL) pt ca nu au schimbat prea multe fata de reteta originala, pe cand New Beetle nu mai are nicio treaba cu originalul, e un fel de n-ar mai fi.Dovada si semi-esecul la vanzari fata de Mini si Fiat 500.
@LauCalin: Precautia si teama de esec intr-adevar caracterizeaza pe VW, cu o exceptie: Phaeton. Nu numai ca nu-s precauti cu modelul asta, dar chiar si cand se vede limpede ca e un esec rasunator, ei dau inainte si pregatesc un successor, de parca-s masochisti. Intrinsec, masina e buna rau si e o super afacere la sh pt cine isi permite costurile de intretinere a unui model de lux, dar emblema de pe bot e total gresita.
@Scorpionul.negru & @vianu:
Perfect de acord: sunt sigur ca cine isi ia o asemenea masina nu o va baga in offroad, ci o va folosi exact ca pe o limuzina.
Or atunci de ce nu opteaza pt o limuzina propriu-zisa si vor sa care degeaba dupa ei un sasiu de offroad, tren de rulare de offroad faultat la randul lui "conform cererii din piata" de un ampatament marit si cote de gabarit care determina o proasta aerodinamica pe sosea / autostrada? Asta ma intriga pe mine, modul in care judeca astfel de specim... pardon, clienti. Ei bine, raspunsul l-a dat @vianu mai sus.
Si iarasi ma mai inchin cu 2 maini cand aud de SUV "sport", indiferent de marca: adica il fac inalt cat casa, da' ii reduc apoi garda la sol ca sa aiba centrul de greutate mai jos, ca doar e SUV sport. Il fac de 2,5-3 tone, da' ii pun motor de 500 cp si gata... l-am facut sport. Stau la un metru de asfalt, dar nu conteaza, eu sunt ... sport. Aerodinamica stil sifonier si volum interior pentru a aproviziona un hypermarket dar ...sport.
Mno, daca clientul cere asa ceva, eu ca producator de ce sa nu-i ofer
si sa-i iau banii? Mai conteaza ca ma "prostituez" si ca rastalmacesc valorile si respectul de care ma bucuram pana de curand in randul nucleului dur de clienti? Bineinteles ca nu mai conteaza, pt ca acel nucleu dur de clienti imi face doar 10% din cifra de afaceri (fanii care raman doar la stadiul de fani sunt nerelevanti), iar restul de 90% vine de la dulaii cu cefe late din Orient, din fostul spatiu sovietic, balcani, China si alti emergenti pe unde cresc banii in cactusi, care oricum nu-mi cunosc bine istoria, pe valori si respect nu prea pun mare pret, asa ca n-am ce pierde. Ii las sa se creada sport intr-un SUV si le iau banii.
Ma opresc aici, ca am deviat de la subiect (iertare) si iar am reusit sa va arat cat de mult "iubesc" eu SUV-urile.
E un non-sens aici: tot teren cu ampatament marit inseamna anularea partiala a capacitatilor offroad ale masinii. E un Land Rover totusi, nu BMW X5 care stim ca nu a fost conceput din start pt offroad.
Apoi e o contradictie prea mare intre luxul afisat in poza 10 si apa jegoasa din poza 18 ... e o combinatie greu de imaginat in lumea reala.
Eu nu vad rostul unei astfel de versiuni. Care mai e atunci rolul lui XJ EWB? Greu de zis. Iar daca ne gandim ca Jaguar va lansa in scurt timp un SUV iar Land Rover versiuni cu ampatament marit care favorizeaza spatiul pe locurile din spate, peisajul devine foarte amestecat. Nu ma indoiesc ca vor gasi clienti pentru ele, dar sunt convins ca acei clienti vor cauta sa cumpere doar imagine pt propria persoana si nu masini specializate pe o anumita treaba. Imi pare rau ca recurg la amestecatura asta: sunt alte grupuri auto care nu au 2 marci separate cu filozofii atat de bine definite si produse atat de specializate si incearca sa compenseze fiind generalisti cu o singura marca, iar JLR au si isi bat joc de ele.
Ultimele comentarii
480 in total