@vianu, @Kap: corect de spuneti. Pe de-o parte imi e oarecum rusine ca am deschis subiectul, dar recunosc ca, la fel ca multi altii cu porniri similare, nici eu personal nu am curajul acela nebun sa ma inham la o schimbare de proportii (desi la nivelul meu, mici schimbari spre bine incerc sa fac zilnic) pentru ca simt ca n-am cu cine, n-am sustinere... nici macar in ai mei apropiati, cei din familie. Suntem prea putini, trebuie sa mai patrunda cutitul spre os pentru a ajunge astia ca noi la o masa critica dpdv numeric. Plus ca e greu de sters din mintea romanilor acel enervant "n-avem ce-i face, asta este".
Si rau imi pare tot pentru aceasta minoritate de 5-10%, poate chiar mai putini, in care mai palpaie acel bun simt civic. Nu pentru cei din turma cea mare care - de ce sa nu vedem lucrurile limpede - ei chiar se simt bine in mediul asta: chiar le plac manelele cu geamul deschis, chiar le place scuipatul cojilor de seminte pe jos, chiar nu vad nimic rau in a arunca pet-uri in rauri. N-are cum sa-ti para rau de ei, nu merita nici un gram de mai bine. Petre Tutea saracul ("am facut 13 ani de puscarie pentru un popor de idioti") a simtit-o pe propria-i piele.
@inexorabil: as fi dispus sa renunt la orice bun material, poate mai putin la acoperisul de deasupra capului si la cele de sticta necesitate daca as sti ca asa pot aduce o imbunatatire in colectivitate sau ca pot sa servesc ca exemplu ca se poate trai foarte bine si fara viciul lacomiei consumiste. Si chiar mult iubita noastra MASINA, este in proportie de 90% moft, 5% utilitate de confort si 5% necesitate. E o jucarie mai mare, hai sa recunoastem. Ne place sa ne jucam cu masinute la orice varsta si sa ne satisfacem setea de recunoastere sociala prin ele, dar masina nu e ceva vital. Daca ar exista o renuntarea colectiva la masini (nu totala, ca nu-s absurd, partiala sa zicem) garantez ca am constata o imbunatatire a vietii colectivitatii, nu o deteriorare. Nu ma apuc acum sa mai explic cum si de ce, ca e greu...orgoliul e prea mare la romani ca sa inteleaga asa ceva, fudulia trebuie hranita cu o tabla pe 4 roti, iar peste "rusinea" de a merge pe jos sau cu autobuzul catre serviciu unii n-ar putea trece sub nicio forma.
Am deviat mult de la subiectul articolului, stiu, scuze, dar uneori, cand simt ca am ceva de spus, nu ma linistesc pana n-o spun.
@Kap :) nu stiu ....simt uneori in mine o pornire, o rabufnire de a urni lucrurile, de a le aseza in ordinea firescului, pentru ca stiu ca se pot face. Daca as candida, iti spun sincer ca as face-o complet dezinteresat material, pentru ca as vrea sa imbunatatesc si sa simplific vietile oamenilor din jurul meu, unde imi este clar ca avem loc de imbunatatire. Daca am vazut ca la altii s-a putut sunt sigur ca si la noi se poate, dar pentru a ajunge acolo este nevoie de multa fermitate si curaj de a lua masuri nepopulare la o prima vedere.
Dar la o a doua reflectare, avand in vedere ce si cum aleg romanii si mocirla calie-calduta in care se zvarcolesc zilnic, indolenta de a face ceva-oricat de mic si rezistenta la schimbare, ma gandesc sa nu le fac cu forta un bine pe care :
1. nu si-l doresc cu adevarat, pt ca daca si-l doreau, eram de mult timp ca ...slovenii, de exemplu, ca sa nu fiu rau si sa ridic prea mult stacheta
2. nu-l merita, pt ca la nivel de individ niciunul nu schiteaza nici cel mai mic gest de bunavointa pentru imbunatatirea colectiva a vietilor tuturor, egoismul romanului fiind ceva ingrozitor, va zic, eu asa rapacitate ca la romani nu am mai intalnit la nimeni
3. nu au educatia necesara pentru a-l aprecia, intretine sau a-i intelege beneficiile pe termen lung si nici macar bunul simt de a fi recunoscatori. Romanului din popor ii vine greu sa dea un simplu multumesc.
M-am adresat aici celor care nu se regasesc printre cei pomeniti in al doilea paragraf. Nu vreau sa supar pe nimeni, dar asta e realitatea pe care o percep eu.
Deci inca mai este loc de optimizare la motoarele cu ardere interna. Asta e partea buna. Partea rea e ca o sa ne mai otravim aerul prin orase ceva vreme: cu cat consumurile vor fi mai mici si deci transportul individual mai ieftin, cu atat soferii vor fi incurajati sa circule cu masina prin orase. Ii mai descurajeaza ceva-ceva cresterea preturilor la pompa, dar tot vor exista, ca si acum, o gramada de neica nimeni care se freaca peste tot cu masinile (de regula diesel, ca e mai 'eftin asa) si daca-i intrebi unde merg jumatate din ei nu stiu sa-ti raspunda.
Sa nu se inteleaga ca am ceva impotriva motoarelor cu ardere interna (bine, recunosc ca cu dieselul de pe automobile nu prea am fost niciodata prieten), dar sunt total impotriva circulatiei fara rost cu masini cu ardere interna in orase, in zonele dens populate, circulatie care poate fi inlocuita cu succes de mijloacele de transport in comun. Cei care se simt vizati sa se roage sa nu ajung vreodata primar ca, oricat as iubi eu masinile, s-ar termina instant cu viermuiala auto din oras.
@mm: nu stiu cum stau pietele americane ale altor produse (nici nu prea am mare interes sa aflu) , dar cea auto nu mai este deloc in cadere libera. Ei au avut curajul sa ia masurile dure la timp, iar rezultatul se vede astazi, cand au o industie auto mai mica, daca sanatoasa. Europenii vad ca prefera sa stea cu fabricile la nivel minim si pierderi cat cuprinde. Bine, nu chiar toti, dar "sudistii" da.
Totusi ce spui tu la final e valabil din pacate: "golanii oportunisti care capuseaza societatea sunt la putere".
La multi ani prieteni! Desi v-am citit pe toti - redactori si comentatori - nu am mai aparut pe aici in perioada sarbatorilor si nici in anul care incepe nu stiu cat timp voi mai avea de postat, dar de urmarit AM, asta am facut-o si nici in 2014 n-o sa-mi refuz aceasta placere :)
Eu astept din partea redactiei AM acum la inceput de 2014, ceea ce ni s-a promis ... matura si farasul in actiune. Cand estimati implementarea pe site?
Ultimele comentarii
480 in total