@mircea1380:
Cu placere! De fapt, urmaresc postarile tuturor celor care au ceva interesant de zis.
Vad insa ca iti place sa ma zgarii in continuare pe timpan cu marginea aia si am impresia ca nu te-ai prins de ce te-am abordat. Deci puteai sa lasi doar "margine" si intelegeam la ce te referi. Doar am imprejurul meu o gramada de afoni si spiruharetisti care au toata ziua termenul de "margine" in gura.
Ideea explicita este urmatoarea: termenul "margine de profit" este un nonsens, preluat aiurea din engleza. Termenul cu sens si corect dpdv lingvistic este: "marja de profit". Pentru cei care n-au auzit de asa ceva pana acum, tema pt acasa: de 100 de ori "marja de profit".
@mircea1380:
Alta data comentai ceva mai bine si mai documentat. Ce-ai produs mai sus e o simpla nuca-n perete, nu te supara. Pe subiect, @mowgli ti-a cam anulat comentariul.
Si totusi, ceea ce vreau eu sa-ti transmit este: "margine de profit" ???!!
Ce limba e asta fratilor? Ce marginea mea inseamna asta? V-au molipsit redactorii AM pe toti?
@AM: ati facut o regula din masacrarea limbii romane. Traducatorii vostri, praf si pulbere de altfel, ne dovedesc inca o data cat de prost "manageriaza" vocabularul limbii romane.
Asadar, o priza de casa nu poate fi decat casnica / de uz casnic. Daca ar exista priza domestica, atunci automat ar trebui sa existe si priza salbatica.
Mediu steril? Frecare zero cu aerul? Rugamintea mea este sa nu mai dezinformezi, nu de alta, dar unii chiar te-ar putea crede. Ce daca ai inclinatie de drum +10%? Cu siguranta va urma apoi un -10%. Ce faci atunci?
Pe autostrada la 110-115 esti in media de consum, peste viteza asta aerul opune foarte multa rezistenta si cea mai mare parte a puterii se va consuma pt a bate aerul. Normal ca se va consuma mai mult combustibil, insa nici in testele de stabilire a consumului nu se pretinde nicaieri ca se merge cu 130 km/h si se consuma cu pipeta.
In rest, sfatul tau de la final este unul foarte bun, cu precizarea ca consumul ar trebui inmultit chiar cu 30%. Pt berbeci chiar cu 50%. Pe langa marea masa de ignoranti scandalizati ca-i fura producatorii la consum, care deja au pus mana pe pix sa-si faca inmultirile, mai exista si cei care chiar stiu sa conduca si obtin consumurile oficiale, dovada ca am luat si plusuri la postarea precedenta. Multam ;)
@Catalin: cifrele de consum oficiale SUNT REALE si se ating usor pe orice masina (pe majoritatea masinilor, ca sa fiu mai exact). Nu e vorba de niciun laborator. Conditia este ca soferul sa inteleaga un minim de notiuni despre dinamica, mase si inertie, forte cinetice si sa aiba un bun simt al previziunii in trafic. Atat.
Cine e obsedat, poate experimenta mai departe, incercand sa gaseasca sweet-spot-ul schimbarii treptelor de viteza(+/-), se poate ajuta de relief (joaca cu AC-ul pe coborare, de ex), de repartitia incarcaturii in masina, presiunea in pneuri, etc - dar astea deja fac ca consumul sa coboare sub cel oficial si nu se mai aplica unui sofer obisnuit.
Dar... e firesc ca doar putini sa inteleaga lucrurile astea. Majoritatea trag de masini pana le rup si se mira ca nu le bate consumul cu ce scrie in carte. De asemenea, iar e firesc sa primesc o gramada de minusuri la postarea asta cu care sunt sigur ca am deranjat pe multi.
Ultimele comentarii
480 in total