@Marian
"Anul asta nu am mai mers la reprezentanta pentru revizia anuala, deci nu mi-a scris nimeni in cartea de service numarul de km." Asta nu e o scuza.... Nu te obliga nimeni sa faci revizia la reprezentanta, In cartea de service iti poate scrie orie service autorizat.
Proiectul este heirupist si stupid din alte puncte de vedere.... Fara niste prevederi legale concrete si clare privind modul in care se face dovada km reali, se poate ajunge la niste aberatii juridicie in ceea ce priveste pedepsirea asa-zisilor samsari care se pot transforma in abuzuri. Spre exemplu cineva cumpara masina cu km dati peste cap.... O utilizeaza si, colac peste pupaza, isi mai face si reviziile singur (cunosc foarte multi oameni care nu merg la servicie pentru schimb de filtre si ulei pentru ca pur si simplu le place sa isi ingrijeasca singuri masina. Dupa care o vinde cuiva si asta isi da seama ca masina a avut km dati peste cap? Cum stabilesti vinovatul? Sau mai bine zis nevinovatul? Pentru ca legea penala se aplica doar pentru viitor... Cel care a vandut masina cu km dati peste cap nu poate fi tras la raspundere pentru ca la momentul vanzarii nu exista nicio reglementare care sa-l impiedice sa faca asta. Iar asta care a vandut masina in momentul in care legea a intrat in vigoare nu are de unde sa stie despre viciul respectiv el insusi fiind victima inselaciunii.,,
Decat sa faca proiecte penibile si sa pozeze in niste cavaleri ai dreptatii politicenii nostri ar trebui sa faca altceva. Sa legifereze impozitul pentru samsari. Ai vandut mai mult de doua masini pe an, se considera activitate comerciala si platesti impozit. Oamenii astia castiga sume uriase dintr-o profesie neimpozitata, in timp ce noi toti platim impozite de ne vine rau pentru fiecare banut castigat. In alta oridne de idei ar trebui sa se faca campanii intregi de informare a cetatenilor cu privire la neplacerile pe care pot sa le aiba atunci cand cumpara masini cu istoric necunoscut. Si stiti de ce? Pentru ca, o spun cu toata responsabilitatea si o scriu cu majuscule : ROMANULUI II PLACE SA FIE MINTIT! Da, da! El crede in CARITAS, in FNI si in povestea aia cu masina condusa de o bunicuta in Germania sau de un director de firma care avea masina de servici care, din aceste motive are doar 100 000 de km in zece ani. M-am confruntat personal cu aceasta problema. Mi-am vandut una dintre fostele masini la aproape 200 000 de km. pe care i-am parcurs in aproximativ 5 ani. Mi-am facut TOATE reviziile in reprezentanta si nu numai atat, am pastrat facturi pentru orice am schimbat la masina. Masina nu fusese lovita insa avea niste mici zgaraituri inerente exploatarii intr-un oras precum Bucurestiul... De asemenea nu i-am spalat niciodata motorul. Avand in vedere toate aceste conditii, dar si faptul ca nu ma grabeam prea tare cu vanzare, am tinut la pret, fara sa exagerez insa. M-am lovit tot timpul, din partea amatorilor, de remarci de genul ... "are km multi dle! " Sau... "mai trebuie sa mai bag si nu stiu cati bani in vopsea"! Ma apuca si in ziua de azi rasul can unul dintre ei a venit sa-mi arate si ce masina si-a luat el cu o suma mai mica ... Era intr-adevar o masina similara cu a mea si cu mult mai putini km in bord, adusa din Jarmania..... Fusese polishata zdravan, motorul era spalat si avea cauciucuri chinezesti nou noute.... L-am intrebat da carte service si mi-a replicat ceva de genul "Hai domn' le, ma iei cu de-astea?! Ti-e ciuda ca n-am luat-o pe a ta!" Am tinut sa va povestesc toate astea tocmai pentru ca nicio lege nu poate schimba mentalitati si, atata vreme cat exista oameni care vor sa fie pacaliti, vor exista si cei care sa-i pacaleasca.
@xxx
Pai bre, contravenientule ... Degeaba te deplasezi pe banda a doua pe autostrada cu viteza maxima legala (130 km h) iar pe prima banda se deplaseaza multe autoturisme, camioane, tractoare si chiar carute! Domn' Mirica fara frica vine tare cu 200 km/h ca i-a dat nu stiu ce dealer o masina pe care sa o testeze "la limita" si trebuie sa-i faci loc! Da da... Daca se poate sa intri rapid, la primul flash pe prima banda si sa franezi violent in spatele vehicului din fata ta! Ce n-ai inteles!?
@Bogdan Mirica
Pana sa ne dorim amenzi pentru cei care merg prea incet pe banda de depasire, cred ca ar trebui sa ne dorim mai multe sosele dotate cu banda de depasire ....
@vianu
-::))) Nu ati inteles exact dar sunteti pe-aproape -:::)))
aruxande
In aceeasi situatie sunt si eu. Am platit taxa in 2015 si nu am pastrat o copie dupa chitanta. Avand in vedere ca in cazul meu a fost mica (Euro 5) nu stiu daca merita halimaiu' cu toata hartogaraia asta ... Insa, in mod logic, din moment ce ai platit taxa intr-o perioada in care ea era obligatorie, e firesc sa o poti recupera. E posibil sa poti obtine de la inmatriculari o copie a chitantei care se afla la dosar. Daca nu o cerere la ANAF in care sa soliciti sa se mentioneze cuantumul taxei in acea perioada... In sfarsit, hartogarie multa menita sa-i faca pe oameni sa renunte. Adica de ce sa fac eu cetatean cerere la stat sa-mi iau banii? Exista evidenta clara a nmatricularilor, a persoanelor care si-au inmatriculat masinile si se stie exact cat s-a platit taxa pentru fiecare masina in parte. Mai mult decat atat exista si evidenta celor care si-au primit banii inapoi urmare a unor hotarari judecatoresti. Ce-o fi asa de greu sa primeasca fiecare o hartie acasa prin care sa i se ceara sa indice contul in care urmeaza sa-i fie virati banii??? Sau, mai simplu, decat sa pui oamenii pe drumuri, de ce nu ar putea fi suma respectiva compensata cu niste scutiri sau reduceri la anumite impozite? Stat bananier, guvernat de maimutoi lacomi (din '89 incoa', sa nu se creada ca am vreo simpatie).
@Manuel
Deocamdata nu a fost aprobat nici formatul cererilor. Nu stiu sa-ti spun daca va trebui sa depui o noua cerere sau, catre tine, sumele vor fi virate in baza fostei cereri odata cu reluarea platilor. Catre tine platile au fost sistate pentru ca , istetii, au abrogat ordonanta in baza careia acestea trebuiau sa fie efectuate. Trebuie sa vedem exeact ce spune textul noii ordonante. Chiar am devenit curios si ...ambitios ...
Da, cei de la Renault fac intr-adevar o miscare inteleapta! Lasand la o parte posibilitatile de export in zona Orientului Mijlociu (nu toate tarile din zona se lafaia in petrol), Iranul insusi este o piata enorma si extrem de favorabila producatorilor interni avand in vedere taxele enorme care sporesc considerabil preturile masinilor de import. Daca la asta mai adaugam faptul ca este una dintre cele mai stabile tari din Orientul Mijlociu, alegerea celor de la Renault este cu atat mai explicabila.
Ultimele comentarii
1292 in total