Foarte inspirata mi se pare referirea la prezenta marcii Opel in Romania interbelica si prezentarea reclamei dealerului Leonida&Co. Pentru cei carora evocarea unor momente din trecut, adaug faptul ca fondatorul comapaniei respective Leon Leonida, este unul dintre pionierii automobilismului din Romania atat in ceea ce priveste comercializarea de automobile cat si in ceea ce priveste sporturile cu motor. Cladirea superba a atelierelor Leonida poate fi admirata si azi in piata Vicroriei, la intrarea pe Bulevardul Aviatorilor. Acolo nu se reparau doar automobile Opel, ci se si anasmblau autobuzele utilizate de STB (fostul RATB). Cladirea functioneaza si azi, fiind tot service auto, consecventa si probitatea morala a actualilor proprietari care nu i-au schimbat destinatia in ciuda zonei extrem de scumpe, cu potential imobiliar urias (palatu' lu' ne Gigi e la doua sute de metrii mai in fata), fiind demna de toata lauda. Din cand in cand, in fata service-ului Aviatorilor, mai poate fi admirata cate o frumusete a anilor '70, frumos restaurata.
Un alt amanunt pe care nu trebuie sa-l trecem atat de usor cu vederea este acela ca, in reclama respectiva, este mentionat faptul ca un Opel Olympia, masina de inceput de gama, costa in perioada interbelica 140 000 de lei, asta in conditiile in care in acele timpuri care parca in mod intentionat se doreste fie a fi uitate, fia a nu fi pomenite, salariul un profesor dupa definitivat era de 8000 de RON, in conditiile in care Romania abia isi vindeca ranile lasate de primul razboi mondial.
Hmmm ... in off road adevarat (noroi adanc, zapada mare, denivelari considerabile), Raptorul, desi o masina spectaculoasa si performanta, nu ar avea nicio sansa. Lasand la o parte faptul ca au testat un G cu cauciucuri de strada ....
Nu putem decat sa ne inclinam in fata organizatorilor si participantilor si sa le multumim pentru ca mentin in viata aceste "vestigii" ale istoriei industriale a Romaniei! Felicitari!
Ultimele comentarii
87 in total