Domnu-le Vianu, citindu-va postul ma vad sa reiaiau ceea ce am mai explicat odata pe site-ul acesta. Imaginea noastra despre SUV -uri este un pic deformata in sensul in care de cele mai multe ori le subestimam imaginandu-ne ca sunt niste masin la care sistemul 4x4 si garda la sol un pic marita ajuta sa urci pe o bordura sau sa iesi dintr-o zapada ceva mai mare. Aceasta imagine, are de altfel si o justificare si in aceea ca, intr-adevar, majoritatea posesorilor de SUV-uri doar la asa ceva isi folosesc masinile. Realitatea este insa alta, majoritatea acestor masini fiind mult mai capabile si mai putin fragile decat ne imaginam noi. Eu cu Foresterul mei m-am aventurat pe coclauri pe unde multi nu ar crede ca o asemenea masina este capabila sa mearga. E adevarat, masina mea are un kit de inaltare a garzii la sol, insa nici vorba ca aceasta sa fii ajuns la inaltimea unui off roader, Nici unghiul de atac, nici cel de degajare nu fac din Forester un off roader, iar modelul pe care-l posed nu are nici reductor. Si, repet, nu va imaginati prin ce balti am mers cu ea. Un alt exemplu ar al unei Kia Sportage in care am avut ocazia sa calatoresc pe niste drumuri forestiere destul de nasoale. Masina s-a descurcat de minune.
Prin urmare, lasand la o parte ironia care caracterizeaza orice interventie a dumneavoastra atunci cand e vorba de grupul VAG, sigur ca si cu un mini de dotari de fabrica un Q3 poate merge in off road, nu in off road extrem desigur, dar isi poate duce stapanii in mijlocul naturii ceva mai departe decat o masina obisnuita.
@sandu
Da, dupa ce au inregistrat pierderi o perioada destul de lunga.
Dupa cum scrie in articol investitiile vor merge si la uzinele care produc Volkswagen. Deci, decizia nu se explica strict prin cresterea inregistrata de SEAT. Uita-te cat de bine este situata Spania din punct de vedere geografic, vezi ca are deschidere atat la Mediterana cat si la Atlantic, tine cont si de faptul ca transportul maritin ramane printre cele mai ieftine din lume si poate ai sa intelegi adevarata ratiune a acestei investitii.
@tyd
Bine ca ideea asta inteligenta nu i-a venit unui factor decizional in anii '20 pentru ca in felul asta poate ca n-am fi avut nici pana in zilele noastre masini cu tractiune fata si caroserie autoportanta utilizata la scare larga.
Repet Cristi. motorul de 1.2 este mic pentru Yeti si pentru asfalt.
Daca are nevoie de 4x4 exclusiv iarna, de ce nu isi cumpara o Vitara, Samurai, sau Jimny sh? Investitia e minima.
@@faye/Cristi (acum e bine?)
Skoda este una dintre marcile mele preferate. Cu toate astea nu as recomanda yeti 1.2. E o masina destul de grea pentru motorasul ala. Mai mult decat atat, desi nu vorbim de un off roader se presupune ca daca vrea o masina de categoria si dimensiunile astea prietenul tau are nevoie de spatiu si vrea sa mai iasa un pic de pe asfalt. Asta va cam chinui motorasul respectiv.
Skoda Octavia 4x4 diesel poate fi o optiune.
Acum depinde cat de tare vrea sa iasa din sosea. Pentru ca daca ii place aventura si vrea sa mearga mult pe drumuri mai proaste (de pamant, forestiere, etc), eu personal ii recomand o masina cu abilitati off road mai bune si decat skoda si decat Mazda. S-ar putea gandi la Vitara, Mitsubishi ASX. Suzuki S CrosS/SX4, Duster (toate acestea avand tractiune integrala cu posibilitatea blocarii 50-50) sau, daca are buget un pic mai mare, la un Subaru XV (reductor).
PS
1. Nu ar trebui sa ne insulti pe toti, doar pentru ca nu-ti convine raspunsul unuia;
2. Nu te supara, dar faza asta cu am un prieten care are o masina, care a avut o masina sau care vrea sa-si ia o masina, e atat de des folosita si cu toate astea n-am sa inteleg niciodata de unda atata grija si de ce prietenul nu se strofoaca el insusi.
3. Nu exista "ii plac toate". Exista doar situatia in care n-a gasit ceva sa-i placa cu adevarat.
Ultimele comentarii
87 in total