Dumnezeu sa-l ierte !
pe multi i-a fericit "nenea werner" ...
faine bancuri @zarnestene !
am si condus un "trabi" cu citeva ocazii ...
desi era mic, la interior dadea senzatia de spatiu. vreau sa spun ca am intrat intr-unul vreo 4 adulti si 2 copilandrii !!! altadata am carat prin hirtoapele partiei vreo 500 kg (nu uitati ca pe puntea spate avea arc lamelar lat cit masina, amplasat transversal !!!) de griu si nu dadea semne motorasul ca s-ar sufoca atunci cind "vedea dealu' " !!! mergea mai incetiosr, dar motorul torcea, ca o mitza lenesa ! si erau dealuri de inclinatie 7-10 % !!!
era extraordinar !
si o alta chestie ... tin minte ca eram inca pe vremea "odiosului" si a fost ceva raliu pe la noi si au luat interviuri unor echipaje romanesti ... ehei, acum sa va tineti !!! unul din participanti isi lauda performanta avind in vedre faptul ca au avut de luptat cu masini mult mai performante !!! in speta TRABANT-ul !!! care zicea respectivul ca avea pe la 70 CP la o greutate de 700 kg si Dacia era la vreo 80 CP la o greutate de 1.000 kg !!! si ziceau ei ca la capitolul asta se situau mult in urma concurentei !!!
am un amic ce zicea ca dupa revolutie aducea din fosta rdg trabant si wartburg la greu ... era cea mai buna afacere. le cumpara la pret de 1 marca ! le vindea cu vreo 5-6 sute !!! si primeau si un motor de rezerva !!! doar sa scape nemtii de "fiarele vechi" !
drumuri bune s-aveti !
jeep-urile ... apoi masinariile alea de la al doilea razboi mondial incoace au fost o emblema a americanilor !!!
masini robuste ... cu probleme mai mici sau mai mari (ca orice masina de altfel), dar ca sa citez pe un amic ce m-a indemnat sa cumpar prima mea masina si aia sa fie americana : "asta nu te lasa-n drum !" ... si zici ca a avut gura de aur ca prapadeala aia, chiar nu m-a lasat, niciodata ... in schimb i-am imprumutat-o fratelui meu si l-a lasat pe el !!! si am auzit de pe la multi soferi ca nu au prea vazut pe marginea soselei Wrangler/TJ-Sahara asteptind remorca din cauza unor defectiuni !!!
de la jeep totdeauna mi-au placut grand-cheeroke si wrangler/TJ-Sahara ! personal le consider masini emblematice !
oricum wrangler/TJ-Sahara e un stil mai spartan, mai "ca din brishca" dar el are capacitati "off-road" neegalate !!!
sper ca macar aceasta familie de modele sa le tina tot asa fara sa o corceasca (cum a fost cazul JGC) cu cine stie ce alte modele de pe nu stiu unde !!!
drumuri bune s-aveti, de se poate-n wrangler-rubicon !
mno, ashe ca sa ne ridem putin ...
io aghie' astept sa ii puie hamericanii sigla de buick pe bot si sa-l aduca incoa' ...
numa' ca mi-ar treb'i si motorul diesel ... ala mai "rau" ... si nu-s sigur ca hakerson ala o sa fie de-acord !
mare pacat !
drumuri bune s-aveti !
am vazut in urma cu ceva vreme un articol ...
eh, ia ca si in "ioropa" se intimpla ca si in "hamerica de nord" ...
era vorba de altceva in articol .... se constatase ca in ultimii 30 de ani calitatea autovehiculelor a crescut simtitor ... dar, tot constructorii aveau de tras, ca asta a determinat populatia sa isi schimbe masinile mai rar !
asta implica costuri mult mai mici de utilizare (pret, asigurare, etc) pt. posesorul masinii si cum lumea e invatata sa cheltuie, diferenta e bubuita si pe alte magarii gen telefoane inteligente si alte "investitii" moderne ...
deci nu va mirati, ca la asta s-a ajuns din mai multe motive, nu doar din cauza scaderii veniturilor !!!
si ca paranteza, o masina din ex de mai sus, e mai scumpa pt. ca sint instalate mai multe sisteme (abs, esp, air-bag, etc-etc) pe una de generatie recenta raportat la una de 10-15 ani !
drumuri bune s-aveti, in masini mai vechi sau mai noi, important e sa fie securitare si sa le conduceti cu intelepciune ca s-ajungeti la destinatie, chiar de-o fi sa intirziiati !
ma tot uit la masinuta asta ... seamana la format cu kia soul ... dar e mai lunga si garda la sol mai joasa.
nu imi e clar cit loc e intre scaune. cred ca putintel si un drum mai lung poate fi incomfortabil de nu chiar deranjant pt. ocupantii respectivi.
cit despre motor ... as merge pe motoarele de 1.6 ... ala de 1.0 ... nu cred ca are un cuplu suficient sa miste masina suficient de bine (mai ales sa fie cu 7 persoane si bagajele aferente !!!) ... ma gindesc mai ales la cei din zonele de deal/munte unde ai de-aface cu inclinatii de ~ 7-10% sau chiar mai mari.
in fine, de-o vor aduce si prin america de nord, sint convins ca nu vor pune motorul de 1.0 ... pt astia e - vorba aia - jumatate dintr-un V6 ca si configuratie, cit despre cilindree ... mai putin decit 30% ...
oricum, cine-l ia, nu va face concurs, dar poate fi deranjant pt ceilalti participanti la trafic care "se vor sui pe el" din pricina acceleratiei mai slabe.
personal le doresc succes !
drumuri bune s-aveti, cu sau fara modelul asta !
Ultimele comentarii
342 in total