@Lache ... bun venit ... europa e plina de "europene" ... e normal, ei nu au incredere pur si simplu, poti sa le spui orice, dar ii inteleg, cind au masinile cele mai stilizate si finisate si manevrabile ... etc ... cum vor putea ei sa accepte mai putine calitati oferite de alti constructori din alte parti ale planetei ?
@inexorabil ... salut amice ! ... la BMW ... nu-s prea de acord cu calitatea ce le-ai dat-o "estetica" ... celelalte sint bine punctate ...
@Marian ... te inteleg ... sa sti ca daca in europa nu s-au impus, in america de nord se cam vind si sint relativ mai vizibile ... americanii sint mai asa ca tine : au ca tinta/obiectiv - deplasarea din A in B cit mai ieftin posibil, dar - spre deosebire de tine - le place sa aiba putere disponibila sub piciorul drept ... desi nu le convine nici lor sa cheltuie pe carburant ! ideea lor e sa fie carburantul ieftin nu sa caute motoare mai mici ! dar, incet, incepe sa se schimbe si mentalitatea lor ca vad ca nu mai merge ... asa ca si acilea, constructorii incep sa ofere motorizari mai mici, si incep sa introduca cu mult tam-tam motorizarile diesel. asta e ...
@Pavl ... daca-ti plac japonezele ... din ce ai scris tu ca modele, doar accord merita o oarecare atentie ... e si fiabil si mai dragut, subaru ... mai bine ai fugi de el ca motoarele lor boxer sint cu multe probleme, iti poate confirma @Lache ca el le stie f. bine. mazda ... nu ma impresioneaza si nici nu as da banii ... ei sint singurii care au o linie a designului mai omogena, o poti recunoaste cind o vezi, dar pt mine mazda, nu-multam ! cit despre motorizari ... vor sa reduca la maxim costurile si sa-si mareasca beneficiile ...
VOLVO ... o marca premium, dar cu o oferta mai mica pe piata (ca nr de modele si motorizari). au clientii lor ce nu cauta ceva ce poti gasi intr-una germana. ma bucur mult ca incep sa faca motoare mai mici, ca le pun la zi ... in america de nord vind bine, in special ca au motoare adaptate acestei piete (motoare de capacitati mai mari care si-au dovedit fiabilitatea si durabilitatea, chiar daca nu au aceleasi performante ca si concurenta) ... ceea ce face ca vinzarile lor in europa sa fie penazlizate, datorita taxelor/suprataxelor si a costului carburantului ce e mult mai scump ...
@LauCalin ... stiu de cartea "rotile" ... inca n-am apucat s-o citesc ...
cit despre conditiile de munca ... fi sigur ca si acum sint conditii epuizante si fizic si mai ales psihic/psihologic ...
acum stresul genereaza pierderi la fel de mari ca si accidentele de munca pt ca lacomia patronatului a ajuns la culmi de neconceput in urma cu 15-20 de ani ... si atunci in loc sa lase omul sa-si faca treaba linistit vine din spate si-l "freaca" pina se dileste de cap ...
destept " ficior " ... s-a luptat sa produca, dar ...
DAR a stiut ca fara sa aiba oamenii venituri mai mari, nu va avea nici vinzari/cumparatori !
(ca si comparatie, domnul stroe de la dacia e suparat ca au scazut vinzarile !!! oare cu ce sa mai cumperi si o masina cind iti e destul de greu sa te descurci fara inca o "povara" financiara ?)
deci ... " în 1914, Henry Ford i-a o decizie controversată. Măreşte salariile muncitorilor, dublând practic suma pe care aceştia o primeau" !!!!!
unde s-a mai auzit de asa ceva acum in anii nostri ?
in fine ... a fost cineva, un om pasionat si ambitios ... Slava Domnului ca nu si-a canalizat energia spre scopuri nefaste cum au facut altii ...
frumos articol ... interesant si binevenit !!! felicitari AM !
drumuri bune s-aveti !
"3 times rebuilt the engine" ... no more commnents !
nu de alta dar am vazut un ford/mercury -crown victoria/marquiz cu vreo 765.000 mile cu motorul original ... tipa il vindea ca era prea batrina si nu mai putea sa-l conduca !!!!!
erau pe-aci ficiori contra motoarelor americane ... ia uite de ce-s capabile !
ca paranteza ... apoi schimb de ulei la 5.000 km (3.000 mile) ... asa e incetatenit pe-aci ... cam indiferent de ce sugereaza constructorul ... ulei mineral se schimba la 5000 km iar sintetic la 10.000 km ... doar de citiva ani au inceput constructorii sa mareasca intervalele de schimb de ulei, nu stiu daca si posesorii tin cont de ele ...
aveam o honda accord (cumparata la 111.000 km, vinduta la 152.000 km) si ii schimbam uleiul la 4.000 km si la km aia ardea ulei ca pe joja scadea cam la jumatate !!! in timp ce pe vechiul intrepid (cumparat la 240.000 km si vindut la 310.000 km) ii scadea nivelul la ulei cam la fel, dar la 7.000 km !!!
sa nu uitam ca e in "los angeles area"... vara permanenta ... nu tu iarna, sare pe sosele, etc ...
oricum ... il admir ca a tinut-o atit, ca timp, nu neaparat ca si nr de km parcursi !!!
personal ma cam plictisesc dupa 2 ani ... daramite 45 !!!!!
drumuri bune s-aveti !
mai @inexorabile-mai !
nu fa nici tu o "tragedie" din americanofobia asta ...
fiind majoritatea cititorilor AM locuitori ai europei, necunoscind pe viu realitatea nord-americana, e normal sa apara opinii contra lor ...
unde mai pui ca opiniile astea contra constructorilor americani sint f. prezente chiar la ei acasa !!!
cind am venit pe meleagurile astea nici mie nu-mi trebuia sa aud de americane !
le consideram bune. asa ca unu care nu le stia, dar avea o idee despre puterea economica americana !
nu imi placea nici aspectul interior si materialele ...
acum ... stiu mai multe si nu-s contra lor, dar nici unul pro nu-s ...
au si ei produse amestecate pt toate gusturile si pretentiile ... mai bune ori mai rele ...
cel putin la aspectul exterior al masinii se pricep sa le faca frumusele in general, chiar daca au si modele de o uriciune ...
despre test ...
m-am uitat asa la viteza mai mare peste teste ...
e clar, unii constructori si-au facut mai bine treaba ca altii !
dar ... dpmdv, e clar ca tot ce s-a testat acolo a fost proiectat pt alte tipuri de "trinteli" ...
modul in care se deformeaza masinile, deschiderea si acoperirea oferita de air-bag-uri indica alt tip de accident.
atit ca si tipul asta nou, ce vrea sa fie ilustrat de acest test, e o alta ipoteza ce poate aparea in viata de zi cu zi ce pina acum nu a fost introdus in ecuatie ...
mna, amu' le-a trecut si lor prin capatina ideea ! ce sa le faci ?
eu cred ca de acum - deja - isi bat capul cu ce o sa ii mai "incuie" pe producatorii de masini peste vreo 5 - 10 ani, cind banuiesc ca multi din ei vor reusi sa amelioreze securitatea produselor lor !!!!!
pe mine cel mai mult m-a edificat calitatea aib-bag-urilor ... se vad unele mai de calitate decit celelalte ... si concorda pretul total al masinii cu felul in care e facut air-bag-ul ! ne uitam la masini mai scumpe si vedem ca e mai ferm, sta mai mult deschis, acopera o suprafata mai mare, etc ...
eu ca posesor de hyundai ... sint "f. magulit" sa vad ce e in portofoliul lor ...
si eram bucuros ca am nu's'cite amplasate prin masina !!!
deh ... la urmatoarea achizitie ... o sa tin cont si de acest aspect care pina acum nu l-am considerat decit partial ...
bine ar fi sa nu fie nevoie de sistemele alea de siguranta ... important e sa ajungem la destinatie sanatosi, chiar de e cu intirziiere ...
drumuri bune s-aveti ! indiferent de ce "natie" de automobil va face placere sa conduceti ...
Ultimele comentarii
342 in total