daca ar fi facut masini mai scumpe ar fi pierdut din clienti; cel putin aci in America de Nord.
astia sint impotriva motoarelor Diesel in special pentru ca benzina e lesne raportat la Europa.
apoi au conceptii : cum ca sint galagioase, fac fum, vibreaza, etc... ceva gen cum au romanii cu masinile nemtesti ...
se pune problema cheltuielilor de intretinere suplimentare : filtre, schimb de curele de distributie, injectia de uree, etc ... la care se adauga si pretul carburantului care e cam la fel cu benzina daca nu mai scump.
in presa de specialitate sint facute scenarii cu "recuperarea investitiei" sau altele gen "true cost to own" si asa se mai alunga din clienti.
daca vw ar fi marit pretul masinilor, atunci ar fi crescut si pretul asigurarilor, al intretinerii, etc ...
parerea mea : au vrut ei sa faca bani ! decizia lor gresita a fost ca au trisat !!! si asta a fost decis de sus, sus de tot ...
sa nu uitam un lucru : valoarea asta vehiculata de 1000 de Euro, in procente, la o masina vw e ceva, iar la mb care e dublu ca pret, e un alt procent ... deci un client mb va parasi mai greu o motorizare Diesel decit unul vw ...
economistii lor au facut tot soiul de simulari cu programe specializate ... asa ca responsabilii au decis "fentarea legii" ...
cazuri dintr-astea au mai fost si vor mai fi ...
totusi mi sa pare - oarecum - ca s-a si facut din tintar, armasar. sa ne gindim ca in astia 6 ani vw a vindut spre 600.000 automobile Diesel. ce raport e acest numar daca il comparam cu 15.000.000 (~ 15 milioane de masini se cumpara in SUA anual) daramite sa mai si inmultim cifra cu 6 ani !!! 90.000.000 de masini ... adica astea 600.000 sa fie chiar asa de periculoase raportat la cele 90 de mil.?
au facut-o ... amu sa plateasca ...
oricum pe mine personal americanii nu ma conving pina nu vad si la ei legi cum sint in Europa, unde se taxeaza la cilindree si/sau norma de poluare ... etc ... cita vreme se permite utilizarea de motoare supradimensionate pe orice marca/model, cita vreme presa de specialitate se vaicareste de faptul ca motoarele in 4 cilindrii "isi pierd suflul" etc. nu vom avea parte de o schimbare. cel mai greu e schimbarea unor obiceiuri si perceptii ... in unele cazuri se poate grabi "procesul" cu o taxare corespunzatoare ...
drumuri bune tuturor !
@Kote...
În teorie ai dreptate, oarecum...
Realitatea la ei e că se poate depăși cu ceva limita de viteza...
Atunci ajungi la cei 120/110 kmph...
Am fost în martie în Arizona... eu mergeam cu 65 mph și eram nevoit să stau mai pe dreapta... după aprecierea mea se mergea cu 75-80 mph.
Mai sus am spus " e posibil "...
Drumuri bune să ai !!!
O socoteala mai h-americana va rog !!!
Un an are 52 saptamini … la ei se plateste odata la saptamina sau la 2 saptamini !!!
Daca are omul 2 sapt. de vacanta … avem 50 de saptamini intr-un an.
Fiece saptamina are 5 zile de munca.
Dar poate face si timp suplimentar simbata, deci 6 zile de munca.
1.000.000 mile : 9 ani = 111.111,111 mile/an : 50 sapt. = 2222,222 mile/sapt
2222,222 mile/sapt : 5 zile = 444,444 mile/zi (tur-retur) x 1,6 = 711,1 km/zi
2222,222 mile/sapt : 6 zile = 370,370 mile/zi (tur-retur) x 1,6 = 592,59 km/zi
https://www.google.ca/search?q=lousiana+max+speed+on+highway&oq=lousiana+max+speed+on+highway&aqs=chrome..69i57.15658j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
si cum acolo vit. maxima e 113 - 121 km/h (conform « google ») … ia sa vedem …
DACA merge constant cu 120 km/h … vom avea …
711,1 km : 120 = 5,925 ore
592,59 km : 120 = 4,938 ore
La munca sta 9 ore, ca are si pauze : de (15 min x 2) + (1 x 30 min) …
Deci are 3 ore de drum pina la munca + 9 ore la munca + 3 ore retur acasa = 15 ore pierdute zilnic
Ii mai ramin 24 – 15 = 9 ore pentru restul activitatilor …
Mie mi se pare posibil/probabil … ba chiar am auzit ca sunt care fac naveta pe distante lungi de gen 150 – 200 km pe sens pina la munca …
Diferenta era ca cel cu care am vorbit eu avea tot o Toyota, dar Echo … muuult mai ieftina si economica !!!
Ma intreb de ce nenea asta nu si-a luat o motorisca mai economica si mai ieftina, ca Tundra are totusi un V8 care nu functioneaza numai cu aer comprimat !!! Unde mai pui ca e si scumpa !
Alt aspect …
117 vizite la garaj : 9 ani = 13 vizite pe an
deci, odata pe luna facea omul schimbul de ulei plus alte operatii de intretinere
daca privim mai sus, omul facea 2222,222 mile/sapt x 4 = 8888,888 mile/luna x 1.6 = 14.222,22 km lunar
se cam leaga una cu alta …
oricum, am vazut de vinzare si Lincoln si Volvo cu 6-800 mii km … Dar si Mercedes, Vw, etc… Nu doar Toyota …
Drumuri bune sa aveti !
Ultimele comentarii
342 in total