@pipo ... si nu numai ...
ma ficior ma !
de ce nu ai intrat sa vezi ce ti-am raspuns ?
cu Explorer ... sau "Exploder" cum ii zice prietenul @Kotegaeshi ...
ce sa zic ? tu chiar crezi ca pe cei de la AM ii doare fix in brișcă de mine sau @zarne ? noi le putem vedea pe viu mai usor aci ... pt voi au scris in primul rind !
Explorer-ul asta nou e cam uritel privit din fata ...
nu e pe gustul meu cum e desenata grila si farurile alea ! generatia precedenta imi placea mai mult ...
restul exteriorului e ok, cel putin dpmdv ...
interiorul, e un progres, dar e perfectibil ...
cind imi cautam masina, am vazut si un Explorer 2017, cu motor aspirat de 3,5 L, dar nu m-a convins ...
imi cereau 33.000 $ ca era uzat (9.000 km), dar nu mi-a placut amenajarea interioara ...
in special doua chestii mi-au displacut :
1-confortul de pe bancheta din spate ...
slab, pt ca dpmdv, bancheta era cam mult prea inalta fata de podeaua ... si era cam aiurea, nu era o pozitie buna pt un drum scurt, daramite pt unul lung !!!
2-amenajarea portbagajului ...
sunt 7 locuri in acest model, bancheta de pe rindul 3 era cam aiurea desenata, daca o culcai era facuta sa ramina deasupra, aveai 2 nivele in protbagaj;
legat de problema asta vad ca la modelul nou au ameliorat oarecum planeitatea portbagajului, au amenajat plierea ultimelor doua banchete ca sa obtina o suprafata oarecum plana; se vede ca nu au nimerit-o chiar cum af fi trebuit, dar e un pas inainte;
eu o compar cu ce am la Santa Fe XL ... pe canalul meu ("d-ale lu' Marin") e vizibila diferenta de calitate ...
va puteti uita si pe net la poze ca sa comparati ...
cit despre cealalta problema legata de distanta prea mare intre sezutul banchetei si planseul masinii ...
nu am reusit sa ma dumiresc; aci le-am vazut pe drum, dar nu am avut inca ocazia sa intru intr-unul sa il "pipai si mirosi" ...
celor ce isi permit asa ceva, da, le recomand, cu asa ceva in fata casei, in mod sigur veti fi diferiti de marea de "nemțalăi" de pe-acolo !!! chiar daca au lipsurile lor, au si avantajele lor si in special "factorul originalitate" ...
drumuri bune tuturor !
@pipo ...
puterea de incarcare cred ca se refera la capacitatea masinii de a primi puteri de incarcare mult mai mari ... nu stiu exact care e relatia intre puterea de incarcare si timpul de incarcare, dar banui ca o va influenta intr-o anumita masura ... nu chiar de 6 ori banui eu dar vor fi progrese bune ...
drumuri bune !
@pipo ...
aci o cifra de bun simt e de 20.000 km/an cu masina, dar sunt f multi care fac navete lungi (50-100 km pe sens spre munca de ex.) si ajung la 40-50 mii km/an ... eu fac cam 40 pe zi, acu cu covid-u', inainte duceam si sotia la munca si erau 60 ... dar am si alte activitati la care tre sa ies ...
da, as putea face km aia (25.000) cam exclusiv cu incarcari de acasa ...
aici se sta la apartament, dar la casa ... intr-o proportie mai mare ca in RO, cel putin asta e impresia mea ...
preturile la incarcari sunt dupa cum am vazut pe aplicatia ChargeHubEV ar fi:
level 3 = 11,78 $/h
level 2 = 1,00 $/h
deci, deocamdata nu e scump ...
acasa am un consum anual de 19.176 kWh cu un cost de 1.776,48 $ pe o perioada de 365 zile ...
ar veni : 0,0926 $/kwh ca sa fiu mai precis ...
nu te mira de suma aia mare de kwh ...
tot e electric, incalzire, masina gatit, boiler apa calda, masina spalat si uscat haine, tot !
intretinerea la EV e oricum mult mai mica pt ca aici ai filtrele de aer pt habitaclu, cauciucurile, frinele vor tine mult mai mult (parca am vazut un american cu un Bolt la 100.000 mile nu schimbase frinele si erau in stare fff buna !); azi am vazut un articol despre F-150 EV si constructorul zicea ca intretinerea va scadea cu 40% ...
eu inclin sa cred ca la masinile astea mici vor scadea cu cel putin 50% raportat la ICE ...
nu ai distributie, ambreiaj, cutie de vit manuala sau automata, servodirectia e electrica ... nu ai nici filtru pt motor ... deci ...
sti, prima data cind am socotit asa la marea viteza, am vazut ca intre Kona EV si Kona ICE e o diferenta de pret de aprox.30.000 $ ... in ultimii 5 ani, tot aprox., am socotit ca am cheltuit cu benzina 3.000 $/an ... asa am ajuns la concluzia ca in 10 ani imi scot cheltuiala doar din carburant, fara sa socotesc beneficiile aduse de reducerile din intretinere ...
sa sti ca si aci sunt scumpe EV-urile, s-a vazut in provinciile unde nu sunt stimulente de la guvern ca nu se cumpara decit in nr fff mic !
aci in BC=British Columbia si QC=Quebec au tarife mici la energie si eco-bonusuri muuult mai generoase; ca sa ajute oarecum pe toata lumea, guvernul federal a intrat si el cu eco-bonus de 5.000$ care se adauga la cele provinciale; in QC, ai 5.000 de la Ottawa si 8.000 de la Quebec City ... total de 13.000 $ ...
unde mai pui una ?
am mai scris pe-aci in vara, ca la Chevrolet, in iulie aveau un rabat de 2.700 $ inainte de TVA !!!
adica un total de vreo 16.000 $ ...
asa ajungeai cu Bolt-ul american la vreo 36.000 $ cu taxe incluse cu tot ... fata de vreo 41-42.000 inainte de rabatul Chevrolet ...
si Bolt e cotat la 417 km autonomie de catre EPA !!!
pe drum se vad aci destul de multe electrice, Tesla Model3 e o vedeta fiindca ofera autonomie mare, sistem f bun de management al caldurii si statii de incarcare destule ...
dar vezi si Bolt (ca e disponibil si s-a vazut ca batriile se deterioreaza f greu, cam ca si la Tesla, pt ca au un sistem f bun de management al caldurii), Leaf si e-Niro si Kona si VW e-Golf, au inceput sa apara Audi si ceilalti mai scumpi ...
cum sa iti zic, producatorii nu prea fac fata cererii ... mai putin Chevrolet !
am vazut pe un forum de aci ca erau proprietari de Kona care asteptau si 1 an sa isi primeasca masina !!!
la Tesla cam in 3 luni o ai ...
Kia si ceilalti care mai fac ... min 6 luni ...
sa sti ca aici lumea e zgircita ... chiar daca tre sa dea mai mult la achizitie, prefera sa ia EV ...
ce am mai observat : cei care au trecut pe EV, nu mai prea au chef sa revina pe ICE ... chiar deloc !
ba sa vezi ca au fost care s-au dus din Montreal la Miami, in Folrida ... "numa' " vreo 2.700 km !!! cu ... Kia Soul EV, cu "astronomica" autonomie de ... 150 Km !!! tupeisti nu jucarie !
avea vreme de stat la incarcat ... ca la aia tre sa mergi des la ... "buda" !
i-a luat omului vreo 3 sau 4 zile !
cu una ICE faci drumul in 2 zile (am fost in 2019 si eu cu "Doina" = Elantra Touring si cam 1.200 km/zi ii faci lejer ca e multa autostrada !) ...
cam tot atit faci si cu o Tesla Model S sau Model 3 ... ca au peste 500 km autonomie ...
am auzit de familie de romani stabiliti aci care au trecut pe EV cu 2 masini din 2 pe familie !
au luat Leaf a doua generatie si Model 3 ...
cica cu 3-ul face drum Montreal - Toronto (600 km) cu o singura oprire la "buda" de 20 min si nu are emotii deloc cu autonomia ! domnul cu pricina face mai mult de 30.000 km/an ... am inteles ca face des naveta Montreal-Toronto si retur ...
si aci ca si in RO, lumea vrea preturi mai mici la EV, baiul e ca s-au scumpit si astealalte multicel !!!
ca ex. in 2011 cind am luat Elantra Touring, am fost si pe la altii si o Toyota Camry era 30.000 taxe incluse ! acu la banii aia iei Corolla ! la Honda Accord era tot asa pe la 25.000 + taxe, ajungeai la 30.000 ... acu iei Civic ! si atunci omul de rind ce zice? mai pun 10.000 si iau EV si e multumita toata lumea ...
sper ca am reusit sa te lamuresc oarecum sa pricepi cum e aci vs RO ...
sa nu ai idei preconcepute despre occidentali !
si astia-s oameni, se uita la bani chiar daca au mai multi ...
sa ii vezi si pe bogatani cit sunt de stricti ...
ca sa nu zic avari !!!
Ultimele comentarii
342 in total