ha-ha-ha ... ce gluma bengoasaaa !!!
22.500 !!!
din banii aia 17.500 e beneficiul !!!
acum, mai seriosss ...
ia priviti la legatura ce v-o afisez:
https://www.ford.ca/trucks/transit-connect-passenger-van-wagon/2020/?gnav=header-trucks
ce e asemanator ?
si in cadrul ford, sunt de vinzare masini cu mult mai bine echipate la bani mai putini !!!
daaar !
dumnealor bastanii din conducere cu masinile astea se adreseaza FMM-urilor (firmelor mici si mijlocii) ... aia au nevoie de genul asta de motorishte si le baga pe firma si le deduc la cheltuieli ... "toata lumea" multumita ! in special "ji-mechierii", mai putin clientii ...
sa pare ca si bengosii de la renault-dacia au pus problema cam in halu' asta ...
bizar dpmdv e faptul ca pretul astuia e mai mare chiar si decit al chinezului din familie, adeca, Spring ...
da, Spring cara doar 325 kile, dar mai ieftinache si mai bine echipat ...
la volumul de incarcare iarasi nu vad o diferenta notabila ...
cit despre carburanti/energie nu e cazul sa vb acu' ...
personal nu as lua asa ceva ...
oroch-ul din mexic e muuult mai de dorit ...
cel putin dintr-un punct de vedere : aspectul !
drumuri bune s-aveti !
@edikk ...
la mine-n sat au adus anul asta primele taxiuri chinezesti BYD e6 ...
pretul era de vreo 65.000 $ ... inainte de tva ...
dezavantaje :
- pret de Tesla M3 !!!
- performantele ... de nivel Dacia Spring aproximativ daca-l raportam la M3 ca e acelasi pret de achizitie ...
- autonomia ... 3-400 km ... nu impresioneaza !
https://wattev2buy.com/electric-vehicles/byd-electric-vehicles/byd-e6-ev/
https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_e6
avantajul major ?
- garantat din fabrica 4.000 cicluri de incarcare ...
bateria e cu o compozitie diferita care permite incarcari rapide si numeroase ...
dadea importatorul un soi de orar de utilizare si ziceau ca daca taxiul lucreaza 16 ore pe zi, atunci e fff avantajos pt companie ... adica se mai fac si bani cu asta !!!
la pret de Tesla M3 dar cu performante fff mici ... fata de M3 e fff departe ...
avantajul cum l-am numit sus: nr f mare de cicluri de incarcare ...
no, io te intreb, daca in orase vit medie e mica, f mica, la ce ai nevoie de 150-200 cp ?
la ce-ti trebuie sa fuga cu 200 km/h cind in oras limita e de 50-60 km/h si afara 100-130 km/h ...
in oras stai in trafic ... mergi la pas ...
sarcina utila e de 325 kg parca ...
chiar ca nu pricep ...
Renault a zis ca e special conceputa pt oras !!!
drumuri bune sa ai !
PS:
- da, dpmdv, incarcarea la 22 kwh trebuia pusa pe masina, cum e la Zoe ...
- o baterie de 34 kw ar fi fost mai utila/indicata ...
- pt inceput nu e rau mai ales daca pretul e jooosss !
PPS:
- alura ei parca imi sugereaza un Nissan Micra pus pe catarigi ...
- si totusi, e mai fain ca Micra asa ca aspect dpmdv ...
bine ca nu l-au folosit ca model de pornire pe Tiida lui @netam-nissan ...:)) !!!
@kirotractor'as ...
"Revenind însă la SUVologia SUVomaniei grandomane, eu cel puțin cred că maximum 5 procente dintre ele au o noimă, fiindcă:
- max. 5% sunt efectiv utilizate și-n offroad.
- tot max. 5% sunt cumpărate din bani munciți."
ba-frate-ba !!!
da' "hoptimistus mai iesti" !!!
stau, ma mir si ma minunezzz ... !!!
5% zici ???
io nu dau mai mult de 2% !!! si aia cu indulgenta (a se citi 0,5%) !!!
o ipoteza e ca aia care le iau, nu-s obisnuiti sa iasa pe coclauri - oricum masinile alea nu-s destinate coclaurilor din proiect ! - bucile dumnilor fiind d-alea finisate care iau masinile pt iesit la cumparaturi, eventual de teama sa nu ramina blocati in zapada iarna ... sau in nisip daca-s pe meleaguri desertoase ... nu sa iau ei sa mearga la camping unde e tintari dom'le, daca ploo' iar nu-i bine, ietc., ...
a doa ipoteaza e ca tot iei, dumnealor bogatanii, nu imi vine sa crez ca isi cistiga in mod cinstit bistarii cu care le cumpara ... adecatelea, nu cred sa fie procentul mai mare de 1% ... aci ma refer la aia care le cumpara de noi-noute nu la mina a cin'spea ! toti au firme sau functii ... dar in lumea occidentala stai si te crucesti cum te fura cu acte in regula !!!
ca mentiune sa zicem ca motoristele alea nu ie pro-e-ctate pt off-road ! suv nu e off-road'er ...
sti asta, adeca nu au arsenal de mecanisme pt coclauri, doar un sistem care ofera o tractiune mai buna in anumite conditiuni in care patineaza una sau doo din roti ...
oricum o luam, suv e tare-tare diferit de 4x4 !!!
io m-am convins pe propria me p'ele cu "Lili" a me cind am vrusai sa ma dau prin paduri si garda la sol prea mica m-a oprit din ielanul mieu tineresc de 49 de ai ...
drumuri bune sa ai !
PIS: d'apoi sper ca ai priceput caractherul miesajului mieu si o sa imi pardonesti toate herorile mele de caligrafie intentionat fabricate acilea !
@pipo ...
cit despre preturile aberante ...
te asigur ca si aci e discutia asta !
ne pomenim de multe ori ca la pompa, de azi pe miine, fara nici un anunt/avertisment, pretul creste cu 10-15-25 centi/litru !!!
bineinteles ca presa merge sa ii ia la intrebari pe "petrolisti" ...
pe aia ii doare la baston ! dau declaratii ca in RO ... tromboane !!!
pe guvern nici atit, ca doar pret mai mare inseamna taxe mai multe !
ba mai au si nerusinarea sa ne arunce in fata chestia ca statul e cel mai dezavantajat fiindca el e cel mai mare consumator datorita flotei imense pe care o are (politie, pompieri, ambulante, masini de protocol/parlamentari, etc.) de parca ei ar scoate banii aia din propriile buzunare nu din ale cetateanului de rind si ... sa vezi ce "motorase" isi iau domnii parlamentari de aci : V8-uri doar !!! de preferinta SUV-uri cu 8 locuri !!! pe care le lasa sa functioneze in nestire ...
da' nu vreau sa continui ca ma'nervez degeaba ...
oricum, fraierii platesc ! exact ca in RO !!!
buba mai mare aci e ca - spre deosebire de RO- esti mult mai legat de masina pt ca transportul in comun e mult mai slab organizat; distantele sunt mai mari, legaturile intre liniile de autobus mai slabe, etc ...
asa ca sa iti faci o idee: la inceputuri, nu aveam masina, luam autobusul, adica erau 3 linii pe care trebuia sa le schimb pe o distanta de vreo 17 km ... imi lua 75 minute minim ! pt ca intre autobuze stateam minim 15 minute si se intimpla sa ajung pe cind celalalt pleca !!!
ei, mi-am luat intrepid-ul si am inceput sa merg "motorizat" pe acelasi traseu ...
imi lua max.20 minute !!!
drumuri bune sa ai !
@pipo ...
abia acu am vazut ca ai raspuns ...
incerc sa te lamuresc oarecum ...
la o masina ai mai multe cheltuieli ...
formate din pretul masinii, al finantarii, al asigurarii, al intretinerii, reparatiilor, carburanti/energie ...
astea acu repede imi vin in minte;
cum ti-am zis si in celelalte interventii, da, platesti mai mult pt masina la inceput, pe perioada finantarii, dar per total, intr-o plata lunara, pe perioada de 10 ani, cum ti-am calculat iesi la acelasi pret ... ca medie ! sunt perioade mai scumpe cit si mai ieftine, dar ca medie pe 10 ani e cam la fel !
ai vazut ca incarcarea e de cel putin 4 ori mai ieftina decit benzina ...
deci daca ai cheltuielile fixe : legate de pret masina, etc., ai variabila legata de carburant/energie ...
daca ai masina ICE ai cu 40% mai mult de cheltuit cu intretinerea si reparatiile conform Ford ...
deci 20-30.000$ pe 10 ani in plus in fc de pretul masinii de noua (ca acu sunt si masini uzate la vinzare!) ...
ar veni 2-3000$/an suplimentar, dar aia ii recuperezi din costul energiei si al intretinerii ; cu alte cuvinte tu tot suma aia o scoti din buzunar lunar ...
la mine cum ti-am zis, doar pe benzina cheltui vreo 2.500-3.000$/an pt 25.000 km/an ...
60$ energia + 800$ masina ((cazul in care ai eco-bonus; altfel mai pui 250$)) + 100$ asigurarea +100$ intretinerea = 1060$ pt electrica/luna pt EV
250$ benzina + 500$ masina ( finantarea nu e mai avantajoasa ! ba din contra) + 100$ asigurarea + 200$ intretinerea = 1050$/luna pt ICE
acolo in RO gasiti masini mai ieftine decit cazul Kona de care vorbisem ...
atunci nici cumpararea masinii nu e asa costisitoare ... in fine, depinde mult de optica fiecarui proprietar ...
ca uite, e ca in discutia cu :
merita sau nu o masina noua ?
pai dupa ce am cheltuit eu in ambele cazuri, ori uzata, ori noua, iesi la cam aceleasi cheltuieli in 10 ani ... diferentele sunt mici, daca nu neglijabile ...
da, in RO sunt putini cei care isi permit o masina noua ICE daramite electrica ... sunt de acord !
dar sunt destui care isi permit masini de 30-80 miare ...
ce mai observ la romani, aci si acasa, e ca's saraci da' fuduli si chitibusari, orice sugestie le dai, mai ales cind ti-o cer, tot timpul e ceva care nu e ok !!!
bunoara, eram la masa la munca cu inca 3 colegi, toti 3 romani, si unul din ei voia sa isi ia o alta masina mai mare ...
d'apoi sa nu iti zic ca eram 3 contra unuia ! ii dadeam fiecare un exemplu de marca/model si tot nu am reusit s-o scoatem la cap cu el !!!
tot timpul gasea ceva contra !!!
era o minune ca de unde si cum scotea motive !!! unele erau hilare de vorba aia nici copil sa fi fost nu te gindeai la asa ceva !!!
si el era plin de datorii si nu-si permitea din ce dorea decit o suma de max 20% !!!
pina la urma a ajuns cu nevasta-sa la un compromis ... au luat si acu o au, o tin, o folosesc ...
dar iti zic, de era sa fimam si sa punem pe net discutia aia cred ca ajungeam celebrii !!!
ideea mea de baza e : intinde-te cit ti-e plapuma !
Golful asta nou ?
Sunt curios cit va ramine pe piata ca acu intra cu ID-urile si atunci au sa-l zboare ...
unde mai pui ca suv-urile vor creste ca oferta si in curtea vw asa ca ...
si alea se vor trece pe electric ...
pina atunci ...
nemtii vor trage de Golf cit vor putea ca sa-si umple buzunarele !
ar fi si culmea sa nu o faca !!!
doar asa fac vinzari, profit ...
drumuri bune sa ai !
Ultimele comentarii
342 in total