@Johnny ...
apoi dragule, io-t' spui una:
sindicatele nu dau batai de cap doar nemtilor !!!
daca te uiti prin stiri (mai vechi, mai noi), si in francia, marea britanie sau statele unite e plin de probleme ! ba chiar si in japonia sau coreea au fost !!!
aci, in america de nord, sunt niste confederatii sindicale f. mari si puternice, care pun f.mare presiune pe constructori !
in urma cu vreo 12 ani, cind cu criza, era plin pe aci prin presa de articole cu hir-mir-ul dintre patronat si sindicate !!!
in presa se dadeau exemple concrete si se faceau comparatii intre americani si constructorii asiatici sau europeni care detineau fabrici aci.
daca in cazul gm era o taxa orara de peste 75$/H (salar + beneficii marginale), la toyota, honda, etc. era pe la 30-35$/H ...
apoi, Doamne iarta-ma, cum sa fi profitabil in conditiile alea ?
treaba asta e incilcita rau: lacomia patronatului a determinat creearea sindicatelor ca sa ii protejeze pe muncitori, dar iata ca, in timp, sindicatele au ajuns sa incarce mult prea mult factura patronatului cu prea multe pretentii !!!
intre timp, viata a devenit tot mai scumpa, preturile au tot crescut, iar salariile mici nu ar asigura un trai decent muncitorilor ...
sa nu uitam ca in sua, asigurarile medicale nu-s oferite ca in europa, de catre stat, trebuiesc platite cu bani multi, educatia e foarte scumpa, etc, etc ...
atita vreme cit nu e o masura corecta, a bunului simt, de ambele parti, se va ajunge la tulburari !
de aia nu ma mira ce vad acum, cum ca toti constructorii incearca sa faca profit cit mai mare de pe urma produselor lor. au facturi mari de platit, iar in occident, trebuie platite, ca nu le sterge statul cu buretele !!!
nu ma apuc acu' sa fac pra multa filozofie, dar sa o luam babeste, ia ginditi-va doar salariul "maharului cel mare" al unei companii din vinzarea citor masini se obtine ?
si sa nu ne gindim la el, dar un muncitor simplu care ia 75 $/H x 40 H/saptamina=
= 3.000 $/saptamina x 52 saptamini =
= 156.000$/an !!!
daca o masina e in medie 40.000$ (zic si eu o suma, nu neaparat cea mai precisa!) e nevoie ca pretul a 4 masini sa intre in buzunarul/conturile unui SINGUR muncitor !!!
ia faceti un calcul ... 300-400-500 de mii de lucratori intr-o companie si vedeti la ce ajungeti !
o sa ma intrebi probabil : dar ce, in uzinele constructorilor asiatici, europeni nu sunt sindicate ?
nu stiu daca sunt !
insa pot sa iti zic ca ei si-au facut fabrici in zone f. defavorizate economic, au primit o gramada de facilitati fiscale si ... chiar daca o fi ceva urma de sindicat, fiind uzine mai noi, s-au negociat conditii mai putin "extreme" pt ambele tabere, neajungindu-se la "derapajele" sindicatelor din fabricile "americancelor" ...
la asta se mai poate zice ca sindicatele din industria auto americana au o confederatie, asa ca in toate cele 3 mari "companii" americane, s-au negociat termeni de angajare asemanatori.
personal, presupun ca daca in cazul "strainilor" (asiatici si europeni) exista sindicate, sa prea poate sa nu fie afiliati la confederatia "americancelor" si atunci vor fi mari diferente de termeni/conditii de angajare, rezultind diferentele mari de salarizare de care am zis mai sus ...
deci, sa se stie, conducerea gigantilor astora e intre ciocan si nicovala !!!
presiunea care e pe ei, e imensa !!!
cu cit sunt mai talentati, cu atit mai bine pt ei, dar si pt companiile pe care le conduc !!!
cit despre politica lor ... vor trai si vom vedea !
din ce am observat de cind sunt pe aci, ford e cel mai pragmatic dintre ei, desi a venit si el mai tirziu cu masinile 100% electrice pe piata.
drumuri bune sa ai !
MEA CULPA !
IERTARE !
cuvintul ala e bizar tare !
eu stiu ca in franceza e "hivernal" ...
ma gindeam ca romanii au luat din franca hivernal si l-au transformat in hibernal !!!
cum a ajuns cuvintul "INVERNAL" in romana e un mister pt mine si nici nu ma voi chinui sa il descifrez !
am invatat o lectie:
sa ma informez o tzira inainte sa ma iau de un autor chiar daca mi se pare evident ca am dreptate !
IERTARE DOMNULE REDACTOR !
ai fost finut si in loc sa ma "contra-ataci" ... ai tacut !
RESPECT !
cu un asemenea comportament s-ar zice ca a venit o adiere proaspata in redactie !
daca ai venit in locul celui ce a plecat si care-mi era antipatic (nici io nu stiu prea bine de ce !), apoi s-ar zice ca e de bine !!!
iti doresc succes !
dar nu mai folosi termeni asa "simandicosi" ca iaca, ne bagi in ceata !
pina vine primavara, iti doresc drumuri bune, invernale !!! :))
@inexo ...
iaca mi-au sters comentariul !!!
nu mai apare !
astia nu stiu ce e aia -nici macar ca si concept- SMERENIA !
ai gresit, asuma-ti greseala, cere iertare si mergi inainte ... nu bagi rahatul sub pres !!!
bravo AM !
drumuri bune s-aveti !
@Edikkk ...
m-am uitat si eu la filmele "norvegianului" ...
nu mai lauda asa id3-ul ca nu e chiar asa falos cum zici mataluta-puisor !!!
id3 cam are lipsuri fata de tesla dar si fata de kia e-niro !!!
consumul pe drum e mai mare cu 15-20% ... pompa aia de caldura nu lucreaza cit si cind ar trebui ... in special cind tre sa pregateasca bateria pt incarcare de unde rezulta timpi de incarcare muuult mai lungi ...
legat de asta azi am vazut si un scurt film al lui adrian mitrea de la 0-100.ro in care zicea ca pe un drum spre constanta pe ploaie a crescut consumul de energie de la 17 kwh/100 km la 25 ...
la norvegian am vazut in conditii de -20-25 grC si 34 kwh/100km !!!
deocamdata tesla conduce ca sa-l citez pe norvegian la 3 capitole mari care intereseaza: autonomie,
vit de incarcare si
retea de incarcare ...
in timp vom vedea cu ce vin astialalti constructori, dpmdv coreenii hyundai-kia si chevroletul bolt al lui gm sunt pe locul 2 ... restul ... invatacei cind ma refer la criteriile de mai sus, adica vit de incarcare si autonomia;
sa pricep ei europenii la masini, stiu sa le faca sa stea fain pe drum, experienta de condus e super, dar la partea electrica au plecat cu trenul de 17:00 in loc de 05:00 ... numa' ca ala de la 05:00 plecase cu citiva ani mai devreme !!!
vom trai si vom vedea ...
in anii urmatori se anunta schimbari mari si nu are rost sa facem acum pronosticuri fara acoperire !
drumuri bune sa ai !
ps: daca esti asa bezmetic cu electromobilitatea de ce nu iti "tragi" o helektrika si un canal youtube sa ne areti si noua cu ce se maninca he-lektro-mobilitatea din punctul tau de vedere ?
io era sa ma gomflez cu un bolt ev anul trecut si as fi facut filme ... dar nu m-a lasat muierea sa imi vind pe "doina" a mea ca am avut "petitori" !!! asa ca o mai tin o leaca ... poate iasa pe piata si gm-ul cu noua masina EUV (electric utility vehicle) derivata din bolt si cine stie, poate ma va convinge cu un pret corect sa iau una ... daca va fi la inaltime dpdv tehnologic ... intre timp tre sa apara id4, acu a inceput sa vina Mach-e ... adica anul asta pe piata nord americana, etc ...
ca sa nu mai zic de hyundai-kia care au zis parca de un plan cu vreo 20 de modele in urmatorii 5 ani !!!
no, AM da' ce e cu platforma voastra ? truncheaza mesajele !!!
@sandu ...
ti-am pus niste filme cu tesla model 3 umblat prin temperaturi de 45 gr.C ... si forjat pina la 155 mile/h ...
incerc sa le pun din nou ...
https://www.youtube.com/watch?v=gLr32m-qapo
https://www.youtube.com/watch?v=OZp3Z6iEVKs
https://www.youtube.com/watch?v=lYxTJzZ5sJY
decit pe mina chinezilor, mai bine a coreenilor ... parerea mea ...
drumuri bune sa ai !
Ultimele comentarii
342 in total